tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Μείωση τζίρου για ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά το 2017

ο τζίρος στην κατηγορία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών να υποχωρήσει σε σύγκριση με το 2016 κατά 1,9%

Το καλύτερο τρίμηνο των τελευταίων έξι ετών από πλευράς τζίρου ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 2017 για την αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Η βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, αλλά κυρίως η ώθηση που έδωσαν στην αγορά οι προσφορές στο πλαίσιο της Black Friday –καθώς είχε διάρκεια άνω της μιας ημέρας– βρίσκονται πίσω από το ρεκόρ πωλήσεων. Ωστόσο, οι καλές επιδόσεις της αγοράς το τελευταίο τέταρτο τρίμηνο του περυσινού έτους δεν ήταν αρκετές για να αντισταθμίσουν τις απώλειες των προηγούμενων τριμήνων, με συνέπεια το σύνολο του 2017 ο τζίρος στην κατηγορία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών να υποχωρήσει σε σύγκριση με το 2016 κατά 1,9%.

 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η GfK, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών ανήλθαν το 2017 σε 2,066 δισ. ευρώ. Καλύτερο τρίμηνο του έτους αποδείχθηκε, όπως και το 2016, το τέταρτο, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται σε 653 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,5% σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2016. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα 653 εκατ. ευρώ αποτελούν την υψηλότερη επίδοση τριμήνου από το τρίτο τρίμηνο του 2011, όταν οι πωλήσεις του κλάδου είχαν ανέλθει σε περίπου 690 εκατ. ευρώ.

 

Τα περισσότερα οφέλη λόγω Black Friday αποκόμισαν οι υποκατηγορίες των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών και των τηλεπικοινωνιών, όπου καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων το τέταρτο τρίμηνο κατά 6,5% και 5,5% αντιστοίχως. Στα μεν ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά συγκαταλέγονται οι τηλεοράσεις, στις δε τηλεπικοινωνίες, τα κινητά τηλέφωνα, προϊόντα που ήταν τα πλέον δημοφιλή κατά τη διάρκεια του επιτυχημένου θεσμού προσφορών.

 

Σημαντικά ενισχύθηκαν οι πωλήσεις τόσο σε επίπεδο έτους (3,9%) όσο και σε επίπεδο τέταρτου τριμήνου (4%) για την υποκατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών. Αποτελεί, άλλωστε, την τρίτη σε πωλήσεις υποκατηγορία (454 εκατ. ευρώ στο έτος) μετά την υποκατηγορία των τηλεπικοινωνιών (608 εκατ. ευρώ). Η αύξηση οφείλεται, σύμφωνα με την GfK, στην ενίσχυση των πωλήσεων πλυντηρίων ρούχων χωρητικότητας μεγαλύτερης των 8 κιλών (ουσιαστικά οι καταναλωτές αντικαθιστούν τα παλιά, μικρής χωρητικότητας πλυντήρια) και ψυγείων, λόγω των μεγάλων προωθητικών ενεργειών στις οποίες έχει προχωρήσει το λιανεμπόριο.

 

 

Τη μεγαλύτερη μείωση, από την άλλη, 10,6% το 2017 σε σύγκριση με το 2016, κατέγραψε η δεύτερη σε πωλήσεις (457 εκατ. ευρώ) υποκατηγορία, τα προϊόντα πληροφορικής. Ο λόγος είναι η συνέχιση της υποχώρησης της ζήτησης για tablets και σταθερούς υπολογιστές.

 

 

Πηγή: Καθημερινή της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

 

 

 

 

ΑΣΒ