tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Άρθρο. Όχι στην απαξίωση των επιμελητηρίων

τα επιμελητήρια αποτελούν θεσμοθετημένους Συμβούλους της Πολιτείας και γέφυρα αμφίδρομης παραγωγικής σχέσης μεταξύ κράτους και επιχειρήσεων

Παρά τις ισχυρές  αντιδράσεις των επιμελητηρίων και γενικότερα φορέων και οργανώσεων μικρομεσαίων επιχειρήσεων η κυβέρνηση εμμένει στην κατάργηση της υποχρεωτικής εγγραφής στα επιμελητήρια από 1.1.2015. Είναι μάλιστα τόση η επιμονή της, που επικαιροποίησε εμμέσως την κατάργηση και με το πολυνομοσχέδιο (Ν.4254/14 (ΦΕΚ 85 Α/07-04-2014) που ψηφίστηκε από τη Βουλή στις 30 Μαρτίου 2014.

 

Από πλευράς επιμελητηρίων πάντως συνεχίζεται ένας τιτάνιος αγώνας προς κάθε κατεύθυνση, για να ανακληθεί αυτή η καταστροφική για τα επιμελητήρια, διάταξη. Τόσο η πρωτοβουλία για την κατάθεση τροποποίησης υπογεγραμμένη από 185 βουλευτές όσο οι αποφάσεις της ΚΕΕΕ και οι συναντήσεις επιμελητηρίων – κομμάτων με πρωτοβουλία του ΕΕΑ, δείχνουν ότι είναι αποφασισμένα να διεκδικήσουν τη βιωσιμότητα των επιμελητηρίων.

 

Αντιπαραθέσεις αλλά προς τι;

Έξι βουλευτές ενοχλήθηκαν σφόδρα από την ανακοίνωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας με τίτλο: «Κάτω τα χέρια από τον Επιμελητηριακό θεσμό» και επιχείρησαν να απαξιώσουν την ανακοίνωση αλλά και τον επιμελητηριακό θεσμό, θέτοντας διάφορα παραπειστικά ερωτήματα.

Οι βουλευτές ήταν οι κ.κ. Αυγενάκης Ελευθέριος, -Ν.Δ.- Ν. Ηρακλείου, Βογιατζής Παύλος, -Ν.Δ.- Ν. Λέσβου, Κυριαζίδης Δημήτρης, -Ν.Δ.- Ν. Δράμας, Αναγνωστόπουλος Γιώργος, -Ν.Δ.- Ν. Καρδίτσας και Μαρίνος Ανδρέας, -Ν.Δ.- Ν. Ηλείας.

Οι κύριοι βουλευτές μεταξύ άλλων, αμφισβητούν την χρησιμότητα των επιμελητηρίων, τον βλέπουν ως εθελοντική ένωση επιχειρήσεων και όχι ως όργανο του κράτους για την αναπτυξιακή παρέμβασή του στην οικονομία, αγνοούν πλήρως τον θεσμοθετημένο συμβουλευτικό προς την Πολιτεία ρόλο τους και απευθύνουν ειρωνικά ερωτήματα για το έργο και την ανταποδοτικότητα του ΕΕΑ. Στην πράξη υιοθετούν πλήρως λαϊκίστικα επιχειρήματα του συρμού και ιδεοληψίες για δήθεν απαλλαγή των επιχειρήσεων από «φόρο προς τρίτους», όπως ονομάζουν τη συνδρομή και τις λαϊκίστικες αντιλήψεις περί αχρηστίας κάθε κρατικού συλλογικού θεσμού στήριξης και κοινών υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις, νομίζοντας πως πρόκειται κύρια για ιδιωτικό και όχι κρατικό φορέα.

Παρόμοιες απαξιωτικές τοποθετήσεις για ένα θεσμό που, σε όλη την Ευρώπη, λειτουργεί από αιώνες και η εγγραφή είναι, στη συντριπτική  πλειοψηφία των κρατών, υποχρεωτική αναγνωρίζοντας τον δημόσιο χαρακτήρα του, δεν μπορεί να μείνουν αναπάντητες.

 

  • Ξέχασαν οι κ.κ. βουλευτές, τον θεσμικό ρόλο του επιμελητηριακού θεσμού και τον αντιμετωπίζουν ως μια υποχρεωτική και επιβαρυντική ιδιωτική ένωση των επιχειρήσεων, η οποία λειτουργεί σε βάρος των ίδιων των επιχειρήσεων!

 

  • Θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι οι επιχειρήσεις και οι επιχειρηματίες έχουν ανά πάσα στιγμή τη δυνατότητα να συγκροτούν κάθε τύπου ελεύθερες και εθελοντικές επιχειρηματικές ενώσεις και δεν χρειάζεται να μετατραπούν σε κράτος υποκαθιστώντας το, κληρονομώντας μια κρατική δομή φορέων, όπως τα Επιμελητήρια, για να επιτελέσουν τους, αναγκαίους για την οικονομία και κοινωνία, ειδικούς κρατικούς ρόλους και σκοπούς.

 

  • Θα έπρεπε να γνωρίζουν ακόμη ότι οι επιχειρηματίες έχουν ήδη συνδικαλιστικές, συνεταιριστικές και άλλες ελεύθερες και εθελοντικές ενώσεις και ο χώρος είναι καλυμμένος, δεν χρειάζονται άλλους παρόμοιους φορείς.

 

  • Θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι ο επιμελητηριακός θεσμός και τα επιμελητήρια δεν είναι «κάποιες ενώσεις ιδιωτικών επιχειρήσεων» των επιχειρήσεων αλλά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, ειδικού αναπτυξιακού χαρακτήρα.

 

  • Θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι τα επιμελητήρια αποτελούν θεσμοθετημένους Συμβούλους της Πολιτείας και γέφυρα αμφίδρομης παραγωγικής σχέσης μεταξύ κράτους και επιχειρήσεων.

 

  • Θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι τα Επιμελητήρια είναι ο μοναδικός θεσμός για να μπορεί να παρεμβαίνει το κράτος προγραμματισμένα και αναπτυξιακά στην καρδιά της παραγωγής πλούτου της χώρας, στις επιχειρήσεις και δεν μπορεί να τον αντιμετωπίζουν εχθρικά και απαξιωτικά. Δυστυχώς οι κ.κ. βουλευτές έχουν αναστρέψει την πραγματικότητα και αντί για Συμβούλους και Όργανα Ανάπτυξης τα βλέπουν ως ιδιωτική πολυτέλεια!

 

  • Θα έπρεπε να αντιληφθούν ότι διολισθαίνουν σε καταστροφικές αντιλήψεις πλήρους αποχής του κράτους από τον αναγκαίο ρόλο του στην ανάπτυξη. Δυστυχώς παρόμοιες λογικές για Δημόσιες Υπηρεσίες και φορείς, όπως αυτές των βουλευτών της ΝΔ, εύκολα θα μπορούσαν να επεκταθούν σε όλο το δημόσιο τομέα ακόμη και για την ιδιωτικοποίηση των υπουργείων (!) για τα οποία υπουργεία επιστρέφουμε, αναλόγως προσαρμοσμένα όλα τα ερωτήματα κόστους – οφέλους και ανταπόδοσης που απευθύνουν στα επιμελητήρια, για να δούμε πως αξιολογούν τα δικά τους, κρατικά Όργανα και Υπηρεσίες προς τους πολίτες, σε σχέση με τα επιμελητήρια!

 

  • Θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι, όσον αφορά το ΕΕΑ, τα 3,33 ευρώ μηνιαία συνδρομή που καταβάλλει η συντριπτική πλειοψηφία των μελών του, όχι μόνο τα ανταποδίδει στο πολλαπλάσιο αλλά, καλά θα έκαναν οι κ.κ. βουλευτές να βρουν στον χώρο τους άλλο παρόμοιο θετικό παράδειγμα κόστους – ανταπόδοσης σε φορέα.

 

  • Θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι αν υπάρχει ένας χώρος δημοσίου που δεν έχει καμία σχέση με τη διαφθορά του δημοσίου, τη σπατάλη, τις ανεξέλεγκτες δαπάνες, τις μίζες, τους χαριστικούς μισθούς, τις ύποπτες συμβάσεις κλπ, αυτός είναι τα επιμελητήρια.

 

  • Τέλος, θα έπρεπε να γνωρίζουν καλά ότι η δική τους θέση επιβαρύνει πολύ περισσότερο τις επιχειρήσεις αλλά και το Δημόσιο, απ αυτό που σήμερα θέλουν να τις απαλλάξουν. Με την κατάργηση της υποχρεωτικής εγγραφής στα επιμελητήρια δεκάδες από αυτά θα κλείσουν. Στην περίπτωση αυτή, το κράτος θα αναγκαστεί να επωμισθεί όλες τις τυπικές και ουσιαστικές λειτουργίες των επιμελητηρίων, μαζί και το κόστος που συνεπάγονται. Τότε, ή θα αναγκαστεί να φορολογήσει όλο το λαό για τις δαπάνες αυτές ή, το πιο πιθανό, να επιβάλει στις επιχειρήσεις αντίτιμο της παροχής υπηρεσιών. Σε κάθε περίπτωση, λόγω και των εγγενών αδυναμιών του δημόσιου τομέα, καθώς και της χαμηλής ειδίκευσης και  παραγωγικότητας,  το κόστος θα είναι πολύ μεγαλύτερο για τις επιχειρήσεις από αυτό που υποτίθεται ότι απαλλάσσονται από τις συνδρομές. Προφανώς αυτό το κόστος δεν το έχουν λάβει υπόψη και μιλάνε για ελάφρυνση της επιχειρηματικότητας!

 

Τέλος, θα ρωτούσαν οι άνθρωποι των Επιμελητηρίων:

 

 Γνωρίζουν οι κ.κ. βουλευτές την λειτουργία του επιμελητηριακού θεσμού και τη διαχρονική προσφορά του στην ανάπτυξη της χώρας ή βασίζονται σε νεοφιλελεύθερες  ιδεοληψίες περί ελεύθερης επιχειρηματικότητας και σε λόγια του συρμού;

 

Αλήθεια πόσο επιβαρυντική στην ανάπτυξη της ελεύθερης επιχειρηματικότητας είναι τα 3,33 ευρώ τον μήνα για τις επιχειρήσεις – μέλη; Μήπως αναρωτήθηκαν ποτέ για τους απίστευτους  φόρους και χαράτσια  με τα οποία τις επιβαρύνουν με τους νόμους που ψηφίζουν; Η διαφορά μεγεθών είναι συντριπτική και δεν είναι δυνατόν να αποκρυβούν πίσω από απίστευτες θεωρίες «αρχών» περί ισότητας μικρών ή μεγάλων επιβαρύνσεων στις επιχειρήσεις, «ανεξαρτήτου μεγέθους»!

 

Γνωρίζουν πραγματικά το έργο του ΕΕΑ και απευθύνουν τις σχετικές ερωτήσεις ή τους έχουν παγιδεύσει κάποιοι επιτήδειοι με παραπληροφόρηση για το έργο του;

 

Καλό θα ήταν οι κ.κ. βουλευτές να παραστούν σε μια συνεδρίαση ΔΣ Επιμελητηρίου και ειδικότερα σε συνεδρίαση του ΔΣ το Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, αφού αυτό εγκαλούν,  για να το γνωρίσουν, όπως έχουν κάνει τόσοι και τόσοι υπουργοί, υφυπουργοί, βουλευτές, Γενικοί Γραμματείς, πολιτευτές, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι και άλλα πρόσωπα της δημόσιας ζωής. Εκεί θα μπορέσουν να ξαναθέσουν τα ερωτήματα και να πάρουν τις απαντήσεις.

 

ΣΒ

 

 

 

Η ανακοίνωση Βουλευτών της Ν.Δ. σε απάντηση του Δελτίου Τύπου του ΕΕΑ

 

Ανακοίνωση Βουλευτών της Ν.Δ.

σε απάντηση του Δελτίου Τύπου του ΕΕΑ

που ζητά την επαναφορά της υποχρεωτικής εγγραφής των επιχειρήσεων

προσδίδοντας «ύποπτο ρόλο» στην Κυβέρνηση:

                                                                                          

​            «Στα μέσα Ιανουαρίου 2013, κυρώσαμε στην Βουλή, το άρθρο 6 του ΦΕΚ Α΄240/12-12-2012, που αναφέρεται στην κατάργηση από την 1η Ιανουαρίου 2015, της υποχρεωτικής εγγραφής στα Εμπορικά Επιμελητήρια.

Αναφορικά με την επαναφορά της υποχρεωτικής εγγραφής των επιχειρήσεων, που ζητά το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών με σημερινό δελτίο τύπου του, και που -ούτε λίγο, ούτε πολύ- κατηγορεί την Κυβέρνηση ότι ακολουθεί «ύποπτα σχέδια» κατάργησης των Επιμελητηρίων, είναι σημαντικό να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα:

-Πόσο ωφελημένοι αλήθεια είναι οι ίδιοι οι επαγγελματίες -μικροί-μεσαίοι και μεγάλοι-  από τα Επιμελητήρια και ιδιαιτέρως οι μικροεπαγγελματίες της περιφέρειας;

-Υφίσταται τελικά ανταποδοτικότητα των εισφορών που καταβάλουν οι χιλιάδες -υποχρεωτικά εγγεγραμμένοι- επαγγελματίες στις κατά τόπους επιμελητηριακές δομές της χώρας;

-Αλήθεια κ. Χατζηθεοδοσίου, η ανάκαμψη έρχεται μέσα από τους έμμεσους φόρους που εσείς ζητάτε να επαναφέρουμε ή μέσα από έμμεσες δράσεις και των Επιμελητηρίων, με πραγματικό ανταποδοτικό όφελος στις επιχειρήσεις;

-Αντί η Διοίκηση του ΕΕΑ να υποπτεύεται «ευρωπαϊκές πρακτικές» και δήθεν «σχέδια» που προωθούν κατάργηση των Επιμελητηρίων -όπως αναφέρεται στο σημερινό δελτίο τύπου- καλό θα είναι να επαναπροσδιορίσει το ρόλο της και να διαμορφώσει την κατάλληλη, σύγχρονη πρόταση, ώστε να πείσει καταρχήν τους υποχρεωτικά χιλιάδες εγγεγραμμένους επαγγελματίες -μικρούς-μεσαίους-μεγάλους- να συνεχίσουν να εγγράφονται και να καταβάλλουν τις εισφορές τους.

            Σε κάθε περίπτωση τασσόμαστε ξεκάθαρα υπέρ της ύπαρξης του επιμελητηριακού θεσμού, αλλά με ρόλο και δράση που θα συμβάλλει στην «πολυπόθητη» ανάπτυξη και στην ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού και της επιχειρηματικότητας.

            Κάθε άλλη ενέργεια υποχρεωτικής εισφοράς επαγγελματιών κάθε κλάδου, ανεξαρτήτου μεγέθους που δεν προσφέρει ανταποδοτικότητα μας βρίσκει αντίθετους.

Την παρούσα ανακοίνωση υπογράφουν οι Βουλευτές κ.κ.:

1. Αυγενάκης Ελευθέριος, -Ν.Δ.- Ν. Ηρακλείου

2. Βογιατζής Παύλος, -Ν.Δ.- Ν. Λέσβου

3. Κυριαζίδης Δημήτρης, -Ν.Δ.- Ν. Δράμας

4. Αναγνωστόπουλος Γιώργος, -Ν.Δ.- Ν. Καρδίτσας

5. Μαρίνος Ανδρέας, -Ν.Δ.- Ν. Ηλείας

 

 

Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ

 

 

Κατά σειρά:

  1. ΠΝΠ 12/12-12-12 (ΦΕΚ 240 Α/12-12-2012), άρθρο 6
  2. Ν. 4111/13 (ΦΕΚ 18 Α/25-1-2013-Διορθ.σφαλμ. Στο ΦΕΚ 33 Α/7-2-13), κύρωση της ΠΝΠ άρθρο 48
  3. Ν.4254/14 (ΦΕΚ 85 Α/07-04-2014)

 

1) ΠΝΠ 12-12.12.2012

 

ΠΝΠ 12/12-12-12 (ΦΕΚ 240 Α/12-12-2012) : Έγκριση των Σχεδίων των Συμβάσεων Τροποποίησης της Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας, του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.) και της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), με τίτλο «Κύρια Σύμβαση Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης», της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΤτΕ, με τίτλο «Σύμβαση Διευκόλυνσης Διαχείρισης Υποχρεώσεων ΣΙΤ» και της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΤτΕ, με τίτλο «Διευκόλυνση αποπληρωμής Τόκων Ομολόγων», παροχή εξουσιοδοτήσεων για την υπογραφή των Συμβάσεων και άλλες επείγουσες διατάξεις.

 

Άρθρο 6

Ρύθμιση ζητημάτων κατεπείγοντος χαρακτήρα του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

1. Από την 1η Ιανουαρίου 2015 καταργείται η υποχρεωτική εγγραφή στα Εμπορικά Επιμελητήρια, όπως αυτή προβλέπεται στο ν. 2081/1992 (Α΄ 154), όπως ισχύει. Από την αυτή ημερομηνία, η εγγραφή σε αυτά τα Επιμελητήρια καθίσταται προαιρετική. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

 

2) Ν. 4111-13 ΜΝΗΜΟΝΙΟ 2

Ν. 4111/13 (ΦΕΚ 18 Α/25-1-2013-Διορθ.σφαλμ. Στο ΦΕΚ 33 Α/7-2-13) : Συνταξιοδοτικές ρυθµίσεις, τροποποιήσεις του ν. 4093/ 2012, κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχοµένου «Έγκριση των Σχεδίων των Συµβάσεων Τροποποίη­σης της Κύριας Σύµβασης Χρηµατοδοτικής Διευκό­λυνσης µεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταµείου Χρηµατο­πιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δηµοκρατίας, του Ελληνικού Ταµείου Χρηµατοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.) και της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), µε τίτλο «Κύρια Σύµβαση Χρηµα­τοδοτικής Διευκόλυνσης», της Σύµβασης Χρηµατοδοτικής Διευκόλυνσης µεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελλη­νικής Δηµοκρατίας και της ΤτΕ, µε τίτλο «Σύµβαση Διευκόλυνσης Διαχείρισης Υποχρεώσεων ΣΙΤ» και της Σύµβασης Χρηµατοδοτικής Διευκόλυνσης µεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δηµοκρατίας και της ΤτΕ, µε τίτλο «Διευκόλυνση αποπληρωµής Τόκων Οµολόγων», παροχή εξουσιοδοτήσεων για την υπογραφή των Συµβάσεων» και άλλες επείγουσες διατάξεις.

Άρθρο 48

Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η από 12 Δεκεμ­βρίου 2012 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Έγκριση των Σχεδίων των Συμβάσεων Τροποποίησης της Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας, του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.) και της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), με τίτλο «Κύρια Σύμ­βαση Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης», της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΤτΕ, με τίτλο «Σύμβαση Διευκόλυνσης Διαχείρισης Υποχρεώσεων ΣΙΤ» και της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΤτΕ, με τίτλο «Διευκόλυνση αποπληρωμής Τόκων Ομολόγων», παροχή εξουσιοδοτήσεων για την υπογραφή των Συμ­βάσεων και άλλες επείγουσες διατάξεις», που δημοσι­εύτηκε στο υπ’ αριθ. 240 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (τεύχος Α΄), που έχει ως εξής:

ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Έγκριση των Σχεδίων των Συμβάσεων Τροποποίησης της Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας, του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερό­τητας (Τ.Χ.Σ.) και της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), με τίτλο «Κύρια Σύμβαση Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης», της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΤτΕ, με τίτλο «Σύμβαση Διευκόλυνσης Διαχείρισης Υποχρεώσεων ΣΙΤ» και της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκό­λυνσης μεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΤτΕ, με τίτλο «Διευκόλυνση αποπληρωμής Τόκων Ομολόγων», παροχή εξουσιοδοτήσεων για την υπογρα­φή των Συμβάσεων και άλλες επείγουσες διατάξεις.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Άρθρο 6

Ρύθμιση ζητημάτων κατεπείγοντος χαρακτήρα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

1. Από την 1η Ιανουαρίου 2015 καταργείται η υπο­χρεωτική εγγραφή στα Εμπορικά Επιμελητήρια, όπως αυτή προβλέπεται στο ν. 2081/1992 (Α΄ 154), όπως ισχύει. Από την αυτή ημερομηνία, η εγγραφή σε αυτά τα Επι­μελητήρια καθίσταται προαιρετική. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

 

3) Ν.4254-14, ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ 2014

Ν.4254/14 (ΦΕΚ 85 Α/07-04-2014) : Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις.

 

ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΣΤ.18: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΥ ΧΑ­ΡΑΚΤΗΡΑ – ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ

  1. Μετά την 1η Ιανουαρίου 2015, οπότε και καθίσταται προαιρετική η εγγραφή της επιχείρησης σε επιμελη­τήριο σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν. 4111/2013 (Α΄ 18), η αρμοδιότητα χορήγησης άδειας των επιμελητηρίων κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 του ν. 2081/1992 (Α΄ 154) επεκτείνεται και σε επιχειρήσεις που δεν έχουν εγγραφεί στο επιμελητήριο.