tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Επιμελητήριο, ΣΕΒΠ&ΔΕ, ΣΕΒΙΠΑ, ΟΕΒΕΣΝΑ και ΟΛΠΑ για το εμπορικό Λιμάνι

Επιμελητήριο, ΣΕΒΠ&ΔΕ, ΣΕΒΙΠΑ, ΟΕΒΕΣΝΑ και ΟΛΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους για το εμπορικό Λιμάνι

Με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Αχαΐας το θέμα συζητήθηκε εκτενώς με τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων παρουσία του προέδρου του ΟΛΠΑ Νίκου Κοντοέ και καθορίστηκαν τα επόμενα βήματα δράσης.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το Επιμελητήριο να προστεθούν με καινούργια, απόλυτα επικαιροποιημένα. Στόχος του Επιμελητηρίου είναι να αναμορφωθεί έργο που παραγωγικά και οικονομικά την περιοχή, θα επαναφέρει την Αχαΐα στην παλαιά βιομηχανική και εμπορική της ακμή και θα γίνει πόλος έλξης επενδυτικών πρωτοβουλιών στους τομείς της μεταποίησης και των μεταφορών.

Από την περιοχή μας, σύμφωνα με την έρευνα του Επιμελητηρίου, εξάγονται με Ε/Κ προϊόντα του πρωτογενούς τομέα όπως φρούτα, λαχανικά, φράουλες και ψάρια και μεταποιημένα όπως σταφίδα, τουρσιά, ελιές, λάδια. Επίσης εξάγονται είδη συσκευασίας για ποτά και τρόφιμα, αναψυκτικά, ζύθος, κατεψυγμένα τρόφιμα κ.α.

Στην έρευνα συμμετείχαν 31 επιχειρήσεις από την Αχαΐα, εννέα από την Αιτωλοακαρνανία και επτά από την Ηλεία, οι οποίες εισάγουν πρώτες ύλες η εμπορεύματα με την χρήση εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται αποκλειστικά μέσω του λιμανιού του Πειραιά.

Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι αυτές οι επιχειρήσεις εξάγουν τα προϊόντα τους, καθώς συνολικά διακινούνται από αυτές τις επιχειρήσεις 6542 Ε/Κ για εξαγωγές και

4523 Ε/Κ για εισαγωγές, ενώ το συνολικό μεταφορικό έργο είναι τουλάχιστον τριπλάσιο.

«Τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει, συνηγορούν πως το έργο της μεταφοράς θα αυξηθεί σημαντικά, από την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων που βρίσκονται σε περιοχές εντός και εκτός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, καθώς το κόστος της χερσαίας μεταφοράς θα μειωθεί στο 1/5 του σημερινού. Στην διατύπωση αυτή συμφωνεί και η σχετική μελέτη που έκανε ο ΟΛΠΑ Α.Ε. το 2013 και παρουσιάζει στοιχεία διακίνησης συνολικά. Επίσης πολλές επιχειρήσεις που σήμερα χρησιμοποιούν οδικές μεταφορές ή κάνουν χρήση μεταφόρτωσης θα αλλάξουν τρόπο μεταφοράς λόγω μειωμένου κόστους», τόνισε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, Πλάτωνας Μαρλαφέκας.

Ο ίδιος, εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι από τα καταγεγραμμένα στοιχεία από προκύπτουν τα παρακάτω:

-θα ισχυροποιηθεί η παραμονή μεγάλων μεταποιητικών μονάδων στην περιοχή μας λόγω ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

-θα μεταφέρουν στην περιοχή μας τις παραγωγικές τους μονάδες, πολλές επιχειρήσεις.

-θα επαναφέρουν στην περιοχή παραγωγικές μονάδες που έχουν μεταφερθεί σε άλλες περιοχές λόγω της μη ύπαρξης Εμπορικού λιμανιού.

-θα διπλασιάσουν την παραγωγή τους ήδη λειτουργούσες μονάδες.

Παράλληλα, η όλη αυτή δραστηριότητα θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας μόνο στην ΒΙΠΕ τουλάχιστον κατά 50% και όχι μόνο, ενώ θα δημιουργηθούν οι συνθήκες για την ίδρυση και λειτουργία νέων επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος καθιστώντας πιο ελκυστική την περιοχή μας για προσέλκυση νέων επενδύσεων στην μεταποιητική δραστηριότητα.

Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο πρόεδρος του ΣΕΒΙΠΑ Πέτρος Μαντάς, ο γενικός δ/ντής του ΣΕΒ&ΔΕ Νίκος Κοτσώνης, ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΣΝΑ Παναγιώτης Σκέντζος και η διοίκηση του Επιμελητηρίου καθώς και ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές, ο οποίος επισήμανε ότι τα στοιχεία θα πρέπει να επικαιροποιηθούν και να αποτελέσουν τη βάση για μια μελέτη βιωσιμότητας, παράλληλα με τον αγώνα δρόμου για να εξασφαλιστεί η πηγή χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου.

«Δυστυχώς, αυτό το έργο δεν είχε ενταχθεί στον κατάλογο των έργων στο στρατηγικό πλαίσιο για τις μεταφορές που υπεβλήθη από τη χώρα μας στην Ε.Ε. τον Νοέμβριο του 2014 και αυτό δημιουργεί μια δυσκολία», ανέφερε, ενώ άφησε να εννοηθεί πως θα αναζητηθούν άλλοι δρόμοι χρηματοδότησης αφότου τεκμηριωθεί στο πλαίσιο μιας μελέτης η χρησιμότητα του έργου.

Τέλος, να σημειωθεί πως οι παραγωγικοί φορείς συμφώνησαν να συνεχίσουν τον κοινό βηματισμό για να προχωρήσει ένα έργο πνοής