tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Μακρύς ο δρόμος για να γίνει η Ελλάδα διεθνές εμπορευματικό κέντρο

Μικρές οι βελτιώσεις στις υποδομές τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ

Αποκαλυπτικά είναι τα ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγε η ΕΥ σε συνεργασία με την o.mind Creatives, όπου οι 122 συμμετέχοντες κλήθηκαν να αξιολογήσουν όλους τους συντελεστές εμπορευματικών μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, το λιμάνι του Πειραιά εμφανίζεται να έχει θέσει τις βάσεις για να καθιερωθεί ως πόλος έλξης εμπορευματικών μεταφορών. Ωστόσο, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εμφανίζεται αρκετά βήματα πίσω, καθώς οι συμμετέχοντες το αξιολόγησαν «πολύ χαμηλά», «χαμηλά» και «πληροί τις προδιαγραφές» ως προς τη διαθεσιμότητα, τη συνδεσιμότητα, την ποιότητα υποδομών και υπηρεσιών, αλλά και την αποδοτική συνεργασία. 

Μικρές βελτιώσεις είδαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα, κατά τα τελευταία τρία χρόνια, στις υποδομές, μεταφορές και λειτουργίες των λιμανιών, του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και των αεροπορικών μεταφορών, με τα αποτελέσματα να δείχνουν, ωστόσο, πως χρειάζονται ακόμα πολλές βελτιώσεις.

Χαρακτηριστικές είναι οι απαντήσεις των ερωτηθέντων ως προς την αξιολόγηση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας ως ευρωπαϊκού εμπορευματικού κέντρου, καθώς την αξιολόγησαν ως «χαμηλή» σε ποσοστό 47% και «πληροί τις προϋποθέσεις» σε ποσοστό 41%. Τα αποτελέσματα αυτά είναι κοντά στη γενική αξιολόγηση, με βάση τον δείκτη Logistics Performance Index (LPI), στον οποίο συνολικά οι υποδομές και οι παρεχόμενες υπηρεσίες μάς κατατάσσουν στην 47η θέση παγκοσμίως.