tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Οι καταναλωτές επιστρέφουν στα επώνυμα σήματα

Για την περίπτωση των επώνυμων σημάτων που φιγουράρουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ, που παρά την ύφεση κατάφεραν να "μπλοκάρουν" την επέλαση των προϊόντων...

Για την περίπτωση των επώνυμων σημάτων που φιγουράρουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ, που  παρά την ύφεση  κατάφεραν να "μπλοκάρουν" την επέλαση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Τα οποία σύμφωνα με τελευταία στοιχεία μπορεί μεν να συνεχίσουν να αναπτύσσονται καταλαμβάνοντας πια σημαντικό μερίδιο στο καλάθι της νοικοκυράς, όμως οι αυξητικοί ρυθμοί τους είναι μονοψήφια ποσοστά κάτω από 5%. Και αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επιθετική πολιτική τιμών που συνδυάζεται με έντονες προωθητικές ενέργειες, που ακολουθούν οι βιομηχανίες όσον αφορά τα επώνυμα σήματά τους, σε σημείο πλέον που οι τιμές τους είναι σχεδόν παραπλήσιες με αυτές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Γεγονός που φρέναρε την διείσδυση των τελευταίων στην αγορά, αφού ο καταναλωτής ξέρει πια ότι  μπορεί να βρει τις αγαπημένες του μάρκες σε ελκυστικές τιμές. Ενδεικτικό αυτού είναι ότι ενώ προ της κρίσης το χάσμα τιμής ανάμεσα στα επώνυμα και τα Pl ήταν 54% σήμερα αυτό έχει πέσει κάτω από το 49%. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι έκθεση της IRI δείχνει επιβράδυνση στις πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη, για πρώτη φορά ύστερα από την έναρξη της οικονομικής κρίσης. 
 
Η κυρίαρχη λοιπόν τάση στη παρούσα φάση είναι οι καταναλωτές να κάνουν συχνές επισκέψεις σε περισσότερα από ένα καταστήματα για να βρουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό επώνυμων προϊόντων στις χαμηλότερες δυνατές τιμές. Κάτι που δεν ισχύει στα μη τρόφιμα, καθώς εκεί  ο καταναλωτής δεν έχει "αγαπημένες μάρκες" και ως εκ τούτου η επιλογή του εξαρτάται αποκλειστικά από την τιμή.