tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

ΟΟΣΑ:Τομέας Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Συστάσεις

Αξιολόγηση Συνθηκών Ανταγωνισμού στην Ελληνική νομοθεσία - Τομέας Ηλεκτρονικού Εμπορίου Συστάσεις ΟΟΣΑ

 Ο τομέας εξετάστηκε κατά προτεραιότητα στο πλαίσιο του έργου Εξέτασης των Συνθηκών Ανταγωνισμού: παραδώσαμε τις συστάσεις μας στην Ελληνική κυβέρνηση στις 13 Μαΐου 2016, κατόπιν εσπευσμένης εξέτασης και ανάλυσης της νομοθεσίας στον τομέα αυτόν.

• Ορισμός του ηλεκτρονικού εμπορίου: B2B ή B2C ή C2B ή C2C εμπορικές συναλλαγές προϊόντων, υπηρεσιών και δεδομένων παρεχόμενων – κατά κανόνα – έναντι αμοιβής και εξ αποστάσεως, κατόπιν ατομικής αίτησης ενός αποδέκτη υπηρεσιών, που γίνεται μέσω δικτύων υπολογιστών. 

Επισκόπηση του τομέα στην Ελλάδα.

 Ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου φέρεται να υπολείπεται σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, μόλις 6% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα – με απασχόληση 10 ατόμων και άνω – σημείωσαν διαδικτυακές πωλήσεις το 2015 (9% το 2014).

1. Η αξία των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου αντιπροσωπεύει το 1% των πωλήσεών των Ελληνικών επιχειρήσεων απασχόληση 10 ατόμων και άνω (2% το 2014).

2. Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 17% (15% το 2014) – τόσο σε αριθμό επιχειρήσεων όσο και σε αξία πωλήσεων.

 Εντούτοις, υπάρχουν ταυτόχρονα ενδείξεις ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει δυναμική και στην Ελλάδα και παρουσιάζονται αυξητικές τάσεις στα βασικά μεγέθη που καθορίζουν την ανάπτυξή του. Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν σημαντική αύξηση τόσο στη διείσδυση του διαδικτύου στην Ελλάδα (68% των νοικοκυριών είχε πρόσβαση στο διαδίκτυο το 2015 έναντι 46% το 2010) όσο και στο ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποιούν online αγορές (47% το 2015 από 27% το 2010). Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου B2C του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, 3 το 25% των online αγοραστών έκαναν την πλειονότητα των αγορών τους online κατά το 2015 (9% το 2014), ενώ η μέση δαπάνη εμφανίζεται αυξημένη κατά 10%. Επιπρόσθετα το 65% των online αγορών από Έλληνες αγοραστές έγιναν από Ελληνικούς ιστότοπους (60% το 2014). 1 Επιχειρήσεις οι οποίες πούλησαν διαδικτυακά τουλάχιστον το 1% του κύκλου εργασιών τους. 

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ 

Ν.Υ

http://www.eea.gr/gr/el/articles/oosa-ti-leei-gia-mesa-enimerosis-kai-ilektroniko-emporio