02/03/2018 | 11:15
Ποιές αλυσίδες σούπερ μάρκετ κυριαρχούν στην Ευρώπη
Ποιές αλυσίδες σούπερ μάρκετ κυριαρχούν στην Ευρώπη

Εάν υπάρχει μία αγορά όπου βασιλεύει ο ανταγωνισμός αυτή δεν είναι άλλη από αυτή των σούπερ μάρκετ. Όπως φαίνεται και στον χάρτη πιο κάτω αν και υπάρχουν ισχυρές αλυσίδες που αρκετές έχουν παρουσία σε αρκετές χώρες της Ευρώπης ελάχιστες είναι αυτές οι οποίες καταφέρνουν να χτυπήσουν πρωτιά σε αριθμό καταστημάτων σε πάνω από μία αγορά.

 

Στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης τα νούμερα πραγματικά τρομάζουν αν αναλογιστεί κανείς ότι στην Γαλλία η Carrefour ελέγχει πάνω από 6.500 καταστήματα, η EDEKA στην Γερμανία σχεδόν 6.000 σημεία, πάνω από 5.000 η BIM στην Τουρκία.  η Tesco στην Βρετανία 3.500 (σ.σ. ενώ είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις όπου διαθέτει πρωτιά και εκτός συνόρων στην Σλοβακία με 150 καταστήματα) και 3.200 η Crai στην Ιταλία (σ.σ. είναι πρώτη και στην Αλβανία με πάνω από 100 καταστήματα).

 

Αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη αλυσίδα στην Γηραιά ήπειρο, λόγω και του μεγέθους της αγοράς που απευθύνεται είναι η ρωσική Magnit. Με βάση τα στοιχεία του 2017 διέθετε πάνω από 14.000 καταστήματα, σε 2.500 περιοχές ενώ το προσωπικό που απασχολεί αγγίζει τους 150.000 εργαζόμενους.

 

Στην Ελλάδα η ανατροπή που συνέβη πριν ακριβώς από έναν χρόνο έφερε την Σκλαβενίτης από την τέταρτη θέση που ήταν το 2015 με 111 καταστήματα (σ.σ. όλα στην Αττική με εξαίρεση ένα που είχε ανοίξει στην Κόρινθο) να εκτοξεύεται μετά από την απόκτηση του δικτύου της Μαρινόπουλος - Carrefour πρώτη to 2018 με 410 καταστήματα (σ.σ. σύμφωνα με τους στόχους της διοίκησης).

 

 

Σε σχετικά μικρή απόσταση ακολουθεί η AB Βασιλόπουλος με 386 καταστήματα ενώ τρίτη σε ότι αφορά το δίκτυο καταστημάτων είναι η Μασούτης η οποία διαθέτει 272 σημεία από τα οποία τα 250 είναι σούπερ μάρκετ και τα 22 καταστήματα χονδρικής.  Πάνω από 220 καταστήματα έχει αναπτύξει και η Lidl στην χώρα μας από το 1999. Στα ίδια επίπεδα κινείται και η My Market. H αλυσίδα συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη, από τα 66 καταστήματα που είχε έως και το τέλος του 2015 εκτοξεύθηκε στα 223 μέσω της εξαγοράς του δικτύου της Βερόπουλος αλλά και οργανικής ανάπτυξης

 

 

Πηγή: Το Ποντίκι

Tags: Εμπόριο, Τρόφιμα – Ποτά Το άρθρο έχει αναγνωσθεί 1090 φορές

Σχετικές Ειδήσεις