tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Σχόλιο. Γιατί να πληρώνουμε φόρους και εισφορές;

Το ερώτημα «Γιατί να πληρώνουμε φόρους και εισφορές;» έχει έρθει πολλές φορές με αγανάκτηση στα χείλη των νομοταγών μικρομεσαίων

Το ερώτημα «Γιατί να πληρώνουμε φόρους και εισφορές;» έχει έρθει πολλές φορές με αγανάκτηση στα χείλη των νομοταγών μικρομεσαίων επιχειρηματιών.

 

Πρόκειται για ερώτημα απελπισίας και αγανάκτησης όταν βλέπουν ότι οι πιο «πετυχημένες» επιχειρήσεις είναι αυτές που κολυμπούν στην παραβατικότητα και διαθέτουν χρήμα μπόλικο για να αντιμετωπίσουν κάθε κύρωση που θα τους επιβληθεί από τις παραβάσεις, αν τις πιάσουν ποτέ, και αν οι ελεγκτές δεν είναι διεφθαρμένοι, και αν οι καλοπληρωμένοι δικηγόροι δεν βρουν το «τυπικό έλλειμμα» στην κλήση ή στην καταγραφή της παράβασης για να τις αθωώσουν!

 

Τόσο «καλά» είναι τα πράγματα εν μέσω κρίσης και εν μέσω διακηρύξεων ότι η παραβατικότητα πατάσσεται, η εισφοροδιαφυγή είναι παρελθόν, το λαθρεμπόριο ,το παραεμπόριο και η παραοικονομία εξαλείφονται και η φοροδιαφυγή όπου να ‘ναι πατάσσεται!

 

Παρεμπιπτόντως, για να πατάξει η κυβέρνηση το λαθρεμπόριο καυσίμων, νομοθέτησε την ελεύθερη δημιουργία ιδιωτικών δεξαμενών καυσίμων, χωρίς καμία ειδική άδεια, με μόνη την πιστοποίηση από την… πυροσβεστικοί υπηρεσία ότι «όλα έχουν καλώς» περιβαλλοντολογικά! Καμιά δεκαριά εγκρίσεις, καταγραφές, αριθμούς μητρώων, τύπου, κατασκευαστή, χρόνου, βάθους στη γη και διαφόρων συστημάτων εισροών  -εκροών, έχει μια νόμιμη δεξαμενή στα πρατήρια καυσίμων. Όταν όμως πρόκειται για «ιδιώτες επενδυτές» όλα αυτά πάνε περίπατο!

 

Τι μας λέει η σχετική παράγραφος στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε;  Στην υποπαράγραφο ΣΤ.19 2α   του Πολυνομοσχεδίου αναφέρεται ότι «Εάν η εταιρεία (μεταφορών, έργων, διακίνησης κλπ) διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους στάθμευσης των οχημάτων και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις για τη φύλαξη και συντήρησή τους, μπορεί στις εγκαταστάσεις αυτές να διατηρεί δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων αποκλειστικά για τον εφοδιασμό των ιδιόκτητων ή μισθωμένων φορτηγών αυτοκινήτων. Στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, εκτός από την υποβολή Πιστοποιητικού Πυρασφάλειας, το οποίο χορηγείται από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία.».
 

Αν κανένας ψάχνει με ποιον τρόπο το λαθρεμπόριο καυσίμων θα βρει τρόπο να παρακάμψει τα συστήματα ελέγχου εισροών εκροών και να διοχετεύεται ανεξέλεγκτα στην αγορά, πέτυχε διάνα με αυτή την διάταξη!

 

Τέτοια και πολλά άλλα παραδείγματα αμετροέπειας του κράτους μεγαλώνουν αντί να μικραίνουν την παραβατικότητα και φέρνουν σε απελπισία κάθε νομοταγή επιχειρηματία.

 

Ο καθένας ξέρει πως όταν μια επιχείρηση με σύγχρονη δομή, λειτουργία και τεχνολογία λειτουργεί με ίσους όρους θα αναπτυχθεί ταχύτερα και θα νικήσει στον ανταγωνισμό. Όταν όμως δίπλα της υπάρχει μια παραβατική επιχείρηση που δεν πληρώνει εισφορές, νόμιμους μισθούς, φόρους, ΦΠΑ κλπ, με απηρχαιωμένες και επικίνδυνες εγκαταστάσεις που όμως κολυμπάει στα κέρδη και ρίχνει ασυστόλως τις τιμές, ποια από τις δύο επιχειρήσεις θα νικήσει στον ανταγωνισμό; Η απάντηση είναι αυτονόητη.

 

Στον νόμιμο επιχειρηματία επιβάλλεται το δίλημμα: ή γίνεται και αυτός παραβάτης για να επιβιώσει ή κλείνει την επιχείρηση. Πάντως σωτηρία από το κράτος με την επιβολή του νόμου δεν περιμένει! Και στις δύο περιπτώσεις επιλογής όμως, τόσο η οικονομία όσο και το κράτος βγαίνουν χαμένοι. Και η ανάπτυξη με υγιείς επιχειρήσεις, είναι πάντα άπιαστο όνειρο.

 

Μετά είναι να μη σε πνίγει το ερώτημα «Γιατί να πληρώνω φόρους και εισφορές;» αφού θα καταστραφώ;

 

Αν η κυβέρνηση δεν απαντήσει πειστικά και με έργα,  στο παραπάνω ερώτημα, οι επιχειρήσεις αντί να τραβιούνται στη νομιμότητα θα τραβιούνται πάντα στην παραβατικότητα. Και δυστυχώς η υγιής και ανταγωνιστική ανάπτυξη θα είναι απλώς όνειρο θερινής νυκτός.