13/09/2018 | 21:30
Το 55% των καταναλωτών κάνει διαδικτυακές αγορές
Το 55% των καταναλωτών κάνει διαδικτυακές αγορές

Περίπου το 55% των καταναλωτών πραγματοποιεί online αγορές, αλλά από ξένα e-shops. Τα πλέον δημοφιλή προϊόντα, που αγοράζονται διεθνώς, είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης (68%), ενώ ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (53%) και τα παιχνίδια (53%). 

Την παραπάνω εικόνα περιγράφει η Έρευνα Διασυνοριακών Καταναλωτών 2018 των PayPal και Ipsos, που διενεργήθηκε σε 31 χώρες ανά τον κόσμο, ανάμεσα τους και η Ελλάδα. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, στην Ελλάδα, οι online αγορές μέσω κινητών και tablet αντιπροσωπεύουν το 25%, σε σύγκριση με το 27% στην Ουγγαρία και το 22% στην Τσεχική Δημοκρατία. Ανάμεσα στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, οι αγορές μέσω κινητών συσκευών αποτελούν τουλάχιστον το 32% του συνολικού όγκου πληρωμών. Οι περισσότεροι καταναλωτές, πάντως, εξακολουθούν να ψωνίζουν μέσω desktop ή laptop, ειδικά στην Ανατολική Ευρώπη, όπου οι αγορές μέσω επιτραπέζιου υπολογιστή κυμαίνονται από 65% στη Ρωσία, 73% στην Ελλάδα, έως 76% στην Τσεχία.

Κατά τη διασυνοριακή δραστηριότητά τους, οι Έλληνες αγοράζουν, κυρίως, είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές/tablets/κινητά & περιφερειακές συσκευές (64%), καθώς και παιχνίδια και είδη χόμπι (51%). Αντιστρόφως, οι κορυφαίες ξένες αγορές, όπου πουλάνε οι Έλληνες, είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία. Οι κύριες κατηγορίες ειδών και υπηρεσιών προς πώληση από Έλληνες εμπόρους περιλαμβάνουν τα ταξίδια, λοιπές υπηρεσίες, είδη ένδυσης/μόδας, υπηρεσίες ιστοσελίδων και ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την έρευνα, το κλειδί για την προσέλκυση αγοραστών από ένα e-shop αποτελεί η κατανόηση του τι ακριβώς επιθυμούν και τι είναι εκείνο που τους αποθαρρύνει να αγοράσουν.

Ο νούμερο ένα λόγος (72%) για τους καταναλωτές που κάνουν διεθνείς αγορές από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι οι καλύτερες τιμές. Οι έμποροι με ανταγωνιστικές τιμές ή με προσφερόμενες εκπτώσεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες και ευκαιρίες να επιτύχουν και να διασφαλίσουν κέρδη διεθνώς. Οι διασυνοριακοί καταναλωτές εξετάζουν ολιστικά τον παρεχόμενο τιμοκατάλογο - το 25% αναφέρει ότι τα υψηλά κόστη αποστολής, τους αποτρέπουν από τυχόν αγορές από ιστοσελίδες άλλων χωρών και το 24% εκφράζει ανάλογες ανησυχίες που αφορούν τους τελωνειακούς δασμούς, τα έξοδα και τους φόρους που ενέχει κάθε αγορά. Οι έμποροι, που καταγράφουν εξαρχής και με διαφάνεια όλα τα σχετικά κόστη μιας αγοράς, διαθέτουν καλύτερες ευκαιρίες εξασφάλισης διεθνών πελατών.

Tags: ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, Εμπόριο Το άρθρο έχει αναγνωσθεί 16656 φορές

Σχετικές Ειδήσεις