tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Το Νομοσχέδιο – παγίδα για τα επιμελητήρια

Καταργείται οριστικά η υποχρεωτική εγγραφή, ψιχία τα έσοδα από το ΓΕΜΗ

  • Καταργείται οριστικά η υποχρεωτική εγγραφή, ψιχία τα έσοδα από το ΓΕΜΗ

 

Στο νομοσχέδιο «Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020» (νέο ΕΣΠΑ) περιλαμβάνονται τροποποιήσεις της νομοθεσίας για το ΓΕΜΗ και για τα Επιμελητήρια.

 

Η διατύπωση των διατάξεων για τα Επιμελήτρια διέψευσαν και τις τελευταίες ελπίδες που σκόρπισαν ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γερ. Γιακουμάτος και μαζί του ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της ΚΕΕΕ κ. Κ. Μίχαλος, ότι θα προβλέπονταν βιώσιμες οικονομικές λύσεις για τα Επιμελητήρια. Δυστυχώς, όπως φαίνεται και αν δεν αλλάξουν στο μεταξύ οι διατάξεις, σύντομα πολλά επιμελητήρια θα οδηγηθούν σε οικονομική ασφυξία και κλείσιμο.

 

Τα προβλεπόμενα έσοδα των Επιμελητήριων από το ΓΕΜΗ, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν τα έξοδα βασικής λειτουργίας των Επιμελητηρίων και επί πλέον εφόσον δεν προβλέπεται άμεσα η υποχρεωτική εγγραφή των ατομικών επιχειρήσεων σε αυτό, οι προνομιακοί λήπτες των όποιων εσόδων θα είναι τα επιμελητήρια που έχουν μεγάλες ΑΕ και ΕΠΕ, όπως το ΕΒΕΑ. Με άλλα λόγια τα επιμελητήρια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων θα έχουν ψιχία αντί εσόδων.
 

 

Με το νομοσχέδιο ορίζεται, η Κεντρική Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. της Κ.Ε.Ε., ως η αρμόδια αρχή για τη διασφάλιση της λειτουργίας του Γ.Ε.ΜΗ. στο ευρωπαϊκό σύστημα διασύνδεσης μητρώων.

Το ενιαίο ειδικό τέλος καταβάλλεται εφεξής και για τη χορήγηση πιστοποιητικών (πέραν των αντιγράφων και αποσπασμάτων) μόνο στην αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ., αντί ή στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων (Κ.Ε.Ε.) που απαλείφεται. Εάν ο αιτών είναι ο ίδιος ο υπόχρεος, ένα πιστοποιητικό ετησίως χορηγείται ατελώς.

Το τέλος για την καταχώριση και την οποιαδήποτε μεταβολή αυτής στο Γ.Ε.ΜΗ., προβλέπεται ως ενιαίο για όλες τις υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. ανά κατηγορία υπόχρεου, καταβάλλεται προηγουμένως και αποτελεί εφεξής πόρο των Επιμελητηρίων (αντί κατά 50% έσοδο της Κ.Ε.Ε. και κατά 50% έσοδο αυτών), με εξαίρεση το τέλος που καταβάλλεται υπέρ της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και αποτελεί εξολοκλήρου έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού, ομοίως, τα τέλη για την αρχική καταχώριση (εγγραφή) και για την τήρηση της Μερίδας του υπόχρεου στο Γ.Ε.ΜΗ. είναι ενιαία για όλες τις υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. ανά κατηγορία υπόχρεου, εισπράττονται από αυτές ή από τις Υπηρεσίες Μιας Στάσης, κατά περίπτωση και αποτελούν πόρους των Επιμελητηρίων, με εξαίρεση τα καταβαλλόμενα υπέρ της αρμόδιας υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τέλη, που αποτελούν εξολοκλήρου έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού,

Με Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθορίζεται κάθε ζήτημα σχετικά με το ύψος των ανταποδοτικών τελών, τη διαδικασία επιβολής και είσπραξης τους, τα κριτήρια κατανομής τους μεταξύ των δικαιούχων, ο φορέας συγκέντρωσης, ο τρόπος συλλογής και διαχείρισής τους, καθώς και το ποσοστό για την κάλυψη παγίων δαπανών λειτουργίας της Κεντρικής Υπηρεσίας ΓΕΜΗ, των υπηρεσιών Γ.Ε.ΜΗ. κάθε Επιμελητηρίου και του Εποπτικού Συμβουλίου αυτού κ.λπ.,
 

Κάθε μέλος δύναται να καταβάλει ετήσια συνδρομή στο οικείο Επιμελητήριο και να απολαμβάνει των ανταποδοτικών υπηρεσιών που του προσφέρονται, πέραν αυτών που παρέχονται από τις υπηρεσίες ΓΕΜΗ.

Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν στον καθορισμό ενιαίου ποσού, ως προς την συνδρομή, τα κριτήρια ανά κατηγορία υπόχρεων ως προς τον κύκλο εργασιών και τη νομική μορφή αυτών, τον καθορισμό ενιαίου ανταποδοτικού τέλους για τις υπηρεσίες που παρέχεται από τα Επιμελητήρια καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

Τα Επιμελητήρια αποτελούν εφεξής «αυτοδίκαιες» και όχι υποχρεωτικές ενώσεις φυσικών και νομικών προσώπων που είναι σήμερα.
 

Παρέχεται η δυνατότητα ίδρυσης, με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του οικείου Επιμελητηρίου, σημείων εξυπηρέτησης επιχειρήσεων και σε άλλες πόλεις του νομού, να ρυθμίζονται θέματα διάρθρωσης και στελέχωσης των γραφείων αυτών καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

Προβλέπεται ότι μέλη του Επιμελητήριου είναι αυτοδικαίως όλα τα νομικά και φυσικά πρόσωπα που εγγράφονται στο ΓΕΜΗ.

Τα Επιμελητήρια της χώρας και η Κ.Ε.Ε. οφείλουν να συντάσσουν έως τις 30 Απριλίου ισολογισμό χρήσης, που ελέγχεται από δύο Ορκωτούς Ελεγκτές.

Τα Επιμελητήρια υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις διατάξεις που αφορούν το λογιστικό των ν.π.δ.δ. Οι δαπάνες που προκαλούνται από την εφαρμογή των προαναφερομένων υπόκεινται στον κατασταλτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ορίζεται ότι, η σύναψη και εκτέλεση όλων των συμβάσεων προμηθειών αγαθών, υπηρεσιών και ανάθεσης εκτέλεσης εργασιών των Επιμελητηρίων, διενεργούνται, εφεξής, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων (ν.4281/2014), αντί σύμφωνα με ενιαίο κανονισμό του οικείου Επιμελητηρίου, που ισχύει σήμερα,

Επανακαθορίζονται οι αρμοδιότητες λειτουργίας των Επιμελητηρίων.
 

 

 

ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

 

Η Εισηγητική Έκθεση

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ': Τροποποιήσεις Επιμελητηριακής Νομοθεσίας Άρθρα 94-100

Με τις διατάξεις του Κεφαλαίου αυτού γίνονται ορισμένες τροποποιήσεις στην επιμελητηριακή νομοθεσία οι οποίες αποσκοπούν στον ταχύ και άμεσο εκσυγχρονισμό της σχετικής νομοθεσίας και την αναβάθμιση του ρόλου των επιμελητηρίων, κατά τρόπο ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν αποτελεσματικότερα και αμεσότερα στα αυξημένα καθήκοντά τους, προς όφελος της εθνικής οικονομίας.

Με το άρθρο 95 βελτιώνονται η λειτουργία και οι υπηρεσίες των επιμελητηρίων προς τα μέλη τους. Ειδικότερα, ρυθμίζονται θέματα συγχώνευσης επιμελητηρίων, προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης παραρτημάτων σε περιφερειακές ενότητες, θεσπίζεται η με ηλεκτρονικό τρόπο παροχή των υπηρεσιών των επιμελητηρίων προς τα μέλη τους και παρέχεται η ευχέρεια ίδρυσης σημείων εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων.

Με το άρθρο 96 καθορίζονται οι κατηγορίες των μελών των επιμελητηρίων και εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας να ρυθμίσει όλα τα συναφή θέματα.

Με το άρθρο 97 ενισχύεται η διαφάνεια στα οικονομικά των επιμελητηρίων. Ειδικότερα, θεσπίζεται η υποχρέωση των επιμελητηρίων να υποβάλουν τους ισολογισμούς τους προς έγκριση από ορκωτούς ελεγκτές και να ακολουθούν τις διατάξεις του δημόσιου λογιστικού. Επίσης προβλέπεται η σύνταξη ενιαίων οικονομικών καταστάσεων και τέλος εφαρμόζονται και στα επιμελητήρια οι κείμενες διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων.

Με το άρθρο 98 αυξάνονται οι αρμοδιότητες και δραστηριότητες των επιμελητηρίων με σκοπό την διατήρηση της βιωσιμότητάς τους, δίνεται η δυνατότητα ίδρυσης εταιριών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για την εκπαίδευση και επιμόρφωση των μελών τους ή και τρίτων, χορήγησης πιστοποιητικών και βεβαιώσεων επαγγελματικής κατάρτισης, λήψης πιστοποίησης για τη χορήγηση αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας μεταποιητικών και συναφών δραστηριοτήτων και προβλέπεται η μέριμνα για την ενίσχυση και την προστασία των μελών τους.

Με το άρθρο 99 επέρχονται εκσυχρονιστικές αλλαγές στις υφιστάμενες διαφορετικές μορφές επιμελητηρίων με στόχο τη διαφάνεια και την καλύτερη λειτουργίας τους.
 

 

ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: Τροποποιήσεις επιμελητηριακής νομοθεσίας

Άρθρο 95

1.    Η    παράγραφος 5 του άρθρου 1 του ν. 2081/1992 (Α 154) αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Τα Επιμελητήρια ιδρύονται και καταργούνται με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, στο οποίο ρυθμίζονται όλα τα σχετικά θέματα.»

2.    Η    παράγραφος 6 του άρθρου 1 του ν. 2081/1992 (Α 154) αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Σε κάθε περιφερειακή ενότητα (πρώην νομό) λειτουργεί ένα Επιμελητήριο. Τα αυτοτελή εμποροβιομηχανικά, βιοτεχνικά και επαγγελματικά Επιμελητήρια που λειτουργούν κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, εξακολουθούν να λειτουργούν νομίμως κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στις μεταβατικές διατάξεις. Δύο ή περισσότερα όμορα επιμελητήρια μπορούν να συγχωνεύονται, με χωροταξικά κριτήρια κατά περιφερειακή ενότητα ή εντός της ίδιας περιφέρειας, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων. Επιμελητήριο που τα μέλη του είναι λιγότερα από 5000 και όπως προκύπτει από τα απολογιστικά στοιχεία της προηγούμενης οικονομικής χρήσης, που υποβάλλονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, δεν είναι βιώσιμο, συγχωνεύεται με ένα ή περισσότερα όμορα Επιμελητήρια με Υπουργική Απόφαση, που εκδίδεται εντός τριμήνου από την υποβολή των απολογιστικών στοιχείων. Στις περιπτώσεις των κατά τα ανωτέρω συγχωνεύσεων με την ίδια για την συγχώνευση απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ρυθμίζονται όλα τα σχετικά θέματα και, ιδίως, τα σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συγχωνευομένων Επιμελητηρίων, τα εμπράγματα δικαιώματα αυτών, τις εκκρεμείς δικές, την υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού και την κατάρτιση των οικονομικών καταστάσεων. Με την ίδια απόφαση μπορεί να προβλέπεται η ίδρυση και λειτουργία παραρτημάτων σε περιφερειακές ενότητες. Τα Επιμελητήρια υποχρεούνται να μεριμνούν έτσι ώστε
έτσι να παρέχουν στα μέλη τους, το σύνολο των υπηρεσιών τους, με ηλεκτρονικά μέσα, όπως ενδεικτικά, ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικών και ηλεκτρονική έκδοση και διαβίβαση των εκδιδομένων πιστοποιητικών. Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του οικείου Επιμελητηρίου, μπορεί να ιδρύονται σημεία εξυπηρέτησης επιχειρήσεων και σε άλλες πόλεις του νομού, να ρυθμίζονται τα θέματα διάρθρωσης και στελέχωσης των γραφείων αυτών και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.»
 

 

Άρθρο 96
Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν. 2081/1992 (Α 154) όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Μέλη του Επιμελητηρίου είναι μπορούν να είναι, στο πλαίσιο της ανταποδοτικότητας των υπηρεσιών τους, όλα τα νομικά και φυσικά πρόσωπα που εγγράφονται στο Γ.Ε.ΜΗ.
 

Τα μητρώα, των Επιμελητηρίων ενημερώνονται σχετικά με τα μέλη τους αυτόματα για κάθε οριστική πράξη, όπως ενδεικτικά, εγγραφή, μεταβολή και διαγραφή από το Γ.Ε.ΜΗ.»

 

Άρθρο 97

1.    Η παράγραφος 7 του άρθρου 4 του ν. 2081/1992 (Α 154) όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Το οικονομικό έτος αρχίζει την 1η Ιανουαρίου και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του ιδίου ημερολογιακού έτους.
Ο προϋπολογισμός κάθε οικονομικού έτους συντάσσεται από τη διοικητική επιτροπή στο πρώτο δεκαπενθήμερο του μηνός Οκτωβρίου του προηγούμενου έτους, εγκρίνεται από το διοικητικό συμβούλιο και υποβάλλεται, για τελική έγκριση, στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου του ιδίου έτους. Παρόμοια διαδικασία ακολουθείται και για κάθε τροποποίηση του προϋπολογισμού. Αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την τήρηση και εφαρμογή της παρούσας παραγράφου είναι η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Καταναλωτή.
Τα Επιμελητήρια της χώρας και η Κ.Ε.Ε. οφείλουν να συντάσσουν έως τις 30 Απριλίου ισολογισμό χρήσης, που ελέγχεται από δύο Ορκωτούς Ελεγκτές. Το σχετικό Φύλλο Ελέγχου εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο εντός μηνός από την υποβολή του, υποβάλλεται για τελική έγκριση στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και αναρτάται στο σύστημα «Διαύγεια».
Τα Επιμελητήρια υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις διατάξεις που αφορούν το λογιστικό των ΝΠΔΔ.
Τα Επιμελητήρια που έχουν συστήσει ή συμμετάσχει σε εταιρείες κατά το άρθρο 2 του παρόντος νόμου, οφείλουν να συντάσσουν ενιαίες καταστάσεις οικονομικών στοιχείων, οι οποίες απεικονίζονται στον ενιαίο ισολογισμό τους.

Οι δαπάνες που προκαλούνται από την εφαρμογή των προηγουμένων εδαφίων υπόκεινται στον κατασταλτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η έναρξη εφαρμογής της παρούσας παραγράφου αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2015.»

2.    Η παράγραφος 8 του άρθρου 4 του νόμου 2081/1992 (Α 154) όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Η σύναψη και εκτέλεση όλων των συμβάσεων προμηθειών αγαθών, υπηρεσιών και ανάθεσης εκτέλεσης εργασιών των Επιμελητηρίων, διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4281/2014 (Α' 160).»

Άρθρο 98 Αρμοδιότητες

1.    Η παράγραφος 1 του άρθρου 2 του ν. 2081/1992 (Α' 154), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τα Επιμελητήρια ασκούν κάθε αρμοδιότητα σχετική με το σκοπό τους, όπως αυτός αναφέρεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 1.
Για την επίτευξη του σκοπού τους, τα Επιμελητήρια ασκούν κατ' εξουσιοδότηση αρμοδιότητες δημόσιου δικαίου που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα, συμμετέχουν στο εταιρικό κεφάλαιο νομικών προσώπων που εξυπηρετούν ευρύτερο δημόσιο συμφέρον, λειτουργούν τις υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ., συμβάλλουν στις διαδικασίες ενιαίας και απλοποιημένης αδειοδότησης, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες εκπαίδευσης και κατάρτισης τεχνικών επαγγελμάτων, για προώθηση ένταξης στην ζήτηση νέων παραγωγικών διαδικασιών.»

2.    Στην    παράγραφο 2 του άρθρου 2 του ν. 2081/1992 τα στοιχεία α, β, γ και δ, αντικαθίστανται ως εξής:
«α. Υποβάλλουν προς την Πολιτεία εισηγήσεις συμβουλευτικού και γνωμοδοτικού χαρακτήρα, για θέματα πρωτογενούς παραγωγής και μεταποίησης, εμπορικών δραστηριοτήτων και υπηρεσιών ή γενικά για την εθνική οικονομία. Τα Επιμελητήρια διατυπώνουν τη γνώμη τους μέσα σε προθεσμία, η οποία δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη των σαράντα πέντε (45) ημερών από τη γνωστοποίηση σε αυτά του θέματος.
 

Δύνανται να συμμετέχουν σε επιτροπές και όργανα σχεδιασμού έργων υποδομής και μεριμνούν, με κάθε μέσο, για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, της μεταποίησης, του τομέα υπηρεσιών με έμφαση τις εξαγωγές και γενικά για την αύξηση της παραγωγής και της παραγωγικότητας.

β. Χορηγούν στα μέλη τους πιστοποιητικά εγγραφής και καταγωγής προϊόντων, βεβαιώνουν την γνησιότητα της υπογραφής αυτών, καταγράφουν συστηματικά τα εμπορικά και επαγγελματικά έθιμα, παρέχουν πληροφορίες στα μέλη τους και στην Πολιτεία για τις αλλοδαπές αγορές, τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις και για άλλα συναφή θέματα. Ενημερώνουν τα μέλη τους για τα αναπτυξιακά, τα επενδυτικά και τα χρηματοδοτικά προγράμματα.
Μελετούν τις τάσεις και εξελίξεις στην εθνική οικονομία και υποβάλλουν σχετικές προτάσεις με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.

Επίσης εκπονούν μελέτες για τα μέλη τους σε συγκεκριμένες γεωγραφικές αγορές, στις οποίες αυτά πρόκειται να δραστηριοποιηθούν, εκδίδουν δε κατά τακτά χρονικά διαστήματα κλαδικές μελέτες, ανάλογα με τον ειδικότερο προσανατολισμό του κάθε Επιμελητηρίου και σε συντονιστική συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων.

γ. Προβαίνουν στις αναγκαίες ενέργειες για την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας Γ.Ε.ΜΗ, εφαρμόζοντας την υφιστάμενη νομοθεσία και τις σχετικές οδηγίες της Διεύθυνσης Εταιρειών και Γενικού Εμπορικού Μητρώου και του Εποπτικού Συμβουλίου.
Επίσης τηρούν τα Μητρώα Μελών τους τα οποία ενημερώνονται αυτοδίκαια και αυτόματα, για κάθε αρχική καταχώριση και για κάθε μεταβολή έως και τη διαγραφή, που γίνεται στη μερίδα και στο φάκελο του κάθε υπόχρεου εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ.

δ. Με Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας η οποία εκδίδεται μετά από σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και ρυθμίζει τις αναγκαίες λεπτομέρειες, επιτρέπεται στα Επιμελητήρια να προβούν στις κατά περίπτωση απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να αναλάβουν, μόνα ή σε συνεργασία με άλλους φορείς, τη διαχείριση βιομηχανικών και ελεύθερων ζωνών, εμπορικών κέντρων, μόνιμων εκθέσεων και εκθετηρίων χώρων, σταθμών, λιμένων, αιθουσών δημοπρασιών, γενικών αποθηκών, εργαστηρίων ανάλυσης και εξέτασης εμπορευμάτων.»

3.    Στο    τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 2081/1992 προστίθεται στοιχείο ια, ως εξής:
«ια. Αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν κατ' εξουσιοδότηση και κάθε άλλο έργο συναφές με τον σκοπό τους, ύστερα από απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.»

4.    Στο τέλος του άρθρου 2 του ν. 2081/1992 προστίθεται παράγραφος 3, ως εξής:
«3. Κάθε αρχή και κάθε φορέας, δημόσιος ή ιδιωτικός, υποχρεούται, αν δεν αντίκειται στις κείμενες διατάξεις, να παρέχει στα Επιμελητήρια κάθε πληροφορία που είναι αναγκαία για την εκπλήρωση των σκοπών τους και την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων τους.»

 

Άρθρο 99 Άλλες μορφές Επιμελητηρίων

1.    Οι νομικές οντότητες, στις οποίες έχει παραχωρηθεί, η χρήση του όρου «Επιμελητήριο», υποχρεούνται το πρώτο τρίμηνο του έτους, μετά το πέρας κάθε τριετίας, να καταθέτουν στη Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, πίνακα δράσεων καθώς και πρόχειρους ισολογισμούς των ετών αυτών. Σε περίπτωση παράβασης της υποχρέωσης αυτής, ανακαλείται με Προεδρικό Διάταγμα, κατόπιν πρότασης του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, η παραχώρηση της χρήσης του όρου «Επιμελητήριο». Ως πρώτο έτος για την έναρξη της υποχρέωσης της παρούσας παραγράφου ορίζεται το έτος 2018.
2.    Με απόφαση της Διοικητικής Επιτροπής της Κ.Ε.Ε., οι νομικές οντότητες, στις οποίες έχει παραχωρηθεί, κατά το παρόν άρθρο, η χρήση του όρου «Επιμελητήριο», μπορεί να εγγράφονται σε ειδικό μητρώο της Κ.Ε.Ε. και να ενισχύονται οικονομικά από αυτήν για συγκεκριμένες δράσεις που εξυπηρετούν το σκοπό τους.
3.    Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις των ν. 2081/1992 και 3419/2005.
4.    Κάθε χρήση του όρου «Επιμελητήριο» χωρίς την τήρηση των ισχυουσών διατάξεων απαγορεύεται απολύτως. Εντός έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, οι νομικές οντότητες του παρόντος άρθρου δύνανται να υποβάλουν αίτηση στη Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, με την οποία θα ζητούν την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος του άρθρου 6 του ν. 2081/1992, όπως ισχύει. Εξαιρούνται τα ήδη υφιστάμενα Διμερή Επιμελητήρια.
Μετά την πάροδο της ανωτέρω προθεσμίας, τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων ή οι νόμιμοι εκπρόσωποι των νομικών προσώπων που κάνουν παρανόμως χρήση του όρου αυτού, τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών και χρηματική ποινή ύψους πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.
5. Κάθε διάταξη που αντίκειται στις ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου καταργείται.

 

 

Άρθρο 100 Καταργούμενες διατάξεις

Από την δημοσίευση του παρόντος νόμου καταργούνται:
α. Η παράγραφος 2 του άρθρου 4 του ν. 2081/1992 (Α 154), όπως ισχύει.
β. Η παράγραφος 1 της Υποπαραγράφου ΣΤ. 18 του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014 (Α 85).
γ. Κάθε γενική ή ειδική διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά οποιοδήποτε θέμα εμπίπτει στο Κεφάλαιο Δ του παρόντος νόμου.