tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Το Υπ. Οικονομίας για τα GPS στα βυτιοφόρα

Διευκρινίσεις σχετικά με το άρθρο 15 του σχεδίου νόμου «Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, άρση κανονιστικών εμποδίων στον ανταγωνισμό

Διευκρινίσεις σχετικά με το άρθρο 15 του σχεδίου νόμου «Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, άρση κανονιστικών εμποδίων στον ανταγωνισμό

Το Υπ. Οικονομίας με ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ δίνει διευκρινίσεις με αφορμή τη συζήτηση και ψήφιση από την Ολομέλεια της Βουλής του σχεδίου νόμου «Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, άρση κανονιστικών εμποδίων στον ανταγωνισμό και λοιπές διατάξεις». Το  Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης διευκρινίζει τα εξής, αναφορικά με το άρθρο 15:

Η ενσωμάτωση GPS στα βυτιοφόρα ήταν και είναι υποχρεωτική. Μάλιστα τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών εξετάζουν την αυστηροποίηση των διοικητικών κυρώσεων που θα επιβάλλονται στους παραβάτες. Η μόνη αλλαγή που φέρνει το άρθρο 15, αφορά τον υπόχρεο καταβολής του κόστους που συνεπάγεται η εγκατάσταση αυτού του συστήματος. Μέχρι σήμερα το εν λόγω κόστος καταβαλλόταν υποχρεωτικά από τον ιδιοκτήτη ή μισθωτή του οχήματος. Με την τροποποίηση που κατέθεσε η κυβέρνηση ο ιδιοκτήτης ή μισθωτής δεν θα επιβαρύνεται αυτομάτως με αυτό το κόστος, αλλά θα μπορεί να διαπραγματεύεται επί του θέματος με την εταιρεία χονδρικής εμπορίας καυσίμων.

Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η συμβατική ελευθερία των μερών, προστατεύεται το αδύναμο μέρος της συμβατικής σχέσης (ο μεταφορέας) και δεν μειώνεται επ’ ουδενί το υφιστάμενο επίπεδο παρακολούθησης της διαδρομής των καυσίμων. Αντιθέτως, αυξάνεται η ευελιξία για μεταφορείς και εταιρείες χονδρικής εμπορίας. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις ταύτιζαν τη λειτουργία των εποπτικών μηχανισμών του κράτους με αυξημένο διοικητικό βάρος για την υγιή επιχειρηματικότητα. Η διάταξη που κατέθεσε η κυβέρνηση, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για να δοθεί τέλος σε αυτή τη στρέβλωση.

Αναφορικά με τη δυνατότητα (και όχι υποχρέωση) εγκατάστασης ηλεκτρονικών συστημάτων διασφάλισης ποσοτικής και ποιοτικής ακεραιότητας καυσίμων κατά τη διακίνηση προμετρημένων ποσοτήτων καυσίμου, η λέξη που προκάλεσε την αντίδραση των βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης («δύναται») αποτέλεσε επιλογή της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-Νέας Δημοκρατίας με το νόμο 4093/2012, στον οποίο η εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων αναφέρεται ως δυνατότητα και όχι ως υποχρέωση. Με άλλα λόγια οι βουλευτές της αντιπολίτευσης ζητούν την τροποποίηση διάταξης την οποία οι ίδιοι είχαν ψηφίσει ως κυβέρνηση.

Σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση σκοπεύει να ενισχύσει κάθε μηχανισμό καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων.

Παρά τις νέες διευκρινίσεις της κυβέρνησης, αυτό που παραμένει σε εκκρεμότητα είναι πάντα η πραγματοποίηση της τοποθέτησης των συστημάτων gps στα μέσα μεταφοράς καυσίμων και συστημάτων εισροών – εκροών στα διυλιστήρια και στις εταιρείες εμπορίας. Διάφορες δικαιολογίες αναβάλουν επι χρόνια την εγκατάσταση ενώ για τα 6.500 πρατήρια αυτό έγινε ήδη δυνατό από το 2013-14!

ΣΒ