tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Υπηρεσίες Ψηφιακής Υπογραφής Νέας Γενιάς από το Ε.Ε.Α.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι τα μέλη του μπορούν πλέον με απλό τρόπο να αποκτήσουν ψηφιακή υπογραφή της Αρχ

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι τα μέλη του μπορούν πλέον με απλό τρόπο να αποκτήσουν ψηφιακή υπογραφή της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου.
Τι είναι η ψηφιακή Υπογραφή
Η Ψηφιακή Υπογραφή είναι ένα μαθηματικό σύστημα που χρησιμοποιείται για την απόδειξη της γνησιότητας ενός ψηφιακού εγγράφου ή μηνύματος. Μια έγκυρη ψηφιακή υπογραφή δίνει στον παραλήπτη την πιστοποίηση ότι το μήνυμα που δημιουργήθηκε ανήκει στον αποστολέα που το υπέγραψε ψηφιακά και ότι δεν αλλοιώθηκε ή παραποιήθηκε κατά την μεταφορά. Οι ψηφιακές υπογραφές σε ψηφιακά έγγραφα έχουν νομική ισχύ αντίστοιχη με τις χειρόγραφες υπογραφές σε έντυπα έγγραφα, αλλά υπερτερούν έναντι αυτών,  διότι είναι πρακτικά αδύνατον να πλαστογραφηθούν. Επίσης το φυσικό πρόσωπο που ψηφιακά υπογράφει το ψηφιακό έγγραφο δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν το υπέγραψε.  
Τι χρειάζεται να διαθέτει ο κάτοχος ψηφιακής υπογραφής νέας γενιάς
Με την υπηρεσία ψηφιακής υπογραφής νέας γενιάς δεν απαιτείται η εγκατάσταση κάποιου ειδικού λογισμικού, ή μέσου αποθήκευσης, όπως συμβαίνει κατά τη λήψη της υπηρεσίας με τη συμβατική της μορφή από άλλους παρόχους. Ο κάτοχος της ψηφιακής υπογραφής νέας γενιάς, προκειμένου να υπογράψει ηλεκτρονικά ένα ψηφιακό έγγραφο, μπορεί να την χρησιμοποιήσει από οποιαδήποτε κινητή συσκευή επιλέξει. Επιπλέον, η απομακρυσμένη ψηφιακή υπογραφή βρίσκεται υπό τη συνεχή εποπτεία του παρόχου υπηρεσιών πιστοποίησης, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ασφαλή λειτουργία της.
Το μόνο που χρειάζεται να έχει, είναι:
α) πρόσβαση στο ίντερνετ,
β) να διαθέτει κινητό τηλέφωνο (το οποίο χρησιμεύει για την παραλαβή του κωδικού μιας χρήσης που απαιτείται) και
γ) μια κινητή ή σταθερή συσκευή πρόσβασης στο ίντερνετ (Η/Υ ή tablet ή smartphone).
 
Πλεονεκτήματα Ψηφιακής Υπογραφής νέας γενιάς που παρέχεται από το Ε.Ε.Α. 
  • Χρήση της υπηρεσίας από οπουδήποτε στον κόσμο μέσω ίντερνετ
  • Ταυτοποίηση μέσω αποστολής κωδικού μιας χρήσης (One-Time-Password)
  • 30% φτηνότερο κόστος απόκτησης από τη συμβατική υπηρεσία που παρέχεται μέσω ΚΕΠ ή ιδιωτικών παρόχων
  • Ευκολία απόκτησης της ψηφιακής υπογραφής με μια επίσκεψη στα γραφεία της κεντρικής υπηρεσίας μας
  • Κατάργηση «φυσικής» αρχειοθέτησης και μείωση του διαχειριστικού κόστους της επιχείρησης
  • Διάρκεια χρήσης  5 ετών
 
Διαδικασία Έκδοσης Ψηφιακής Υπογραφής 
Η έκδοση της ψηφιακής υπογραφής γίνεται σε τέσσερα απλά βήματα:
1. Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης στο σύνδεσμο (http://apps.uhc.gr/digitalsignatures/dsrequest) και δημιουργία προσωπικού λογαριασμού στην Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης Ermis  (www.ermis.gov.gr),  χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στη ΓΓΠΣ (TAXISnet) και ηλεκτρονική επιλογή έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών.
2. ‘Έλεγχος από το  Ε.Ε.Α. και έγκριση του αιτήματος.
3. Πληρωμή του κόστους απόκτησης του πιστοποιητικού ψηφιακής υπογραφής μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ και μετάβαση στο επιμελητήριο μας για την υποβολή της Αίτησης – Υπεύθυνης Δήλωσης
4. Έκδοση του πιστοποιητικού ψηφιακής υπογραφής από ειδικό υπολογιστή του επιμελητηρίου, μέσω της πύλης Ermis και χρήση της υπηρεσίας από οποιαδήποτε συσκευή τελικού χρήστη (smartphone, tablet, ipad, laptop, desktop).
Η διάρκεια /άδεια χρήσης της υπηρεσίας θα είναι 5 έτη και το συνολικό κόστος θα ανέρχεται στο ποσό των 80 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. 24%. Για την υποστήριξη των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων – μελών του επιμελητηρίου μας στην ενεργοποίηση της ψηφιακής υπογραφής τους, το Ε.Ε.Α. έχει δημιουργήσει ειδική «Ψηφιακή Γωνιά» στην κεντρική υπηρεσία του Επιμελητήριου με εκπαιδευμένο προσωπικό που θα συνδράμει την κάθε επιχείρηση- μέλος μας στην απόκτηση και τη χρήση της άυλης ψηφιακής υπογραφής.