Αγώνας δρόμου για μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση

Στόχος είναι η 1.1.2014 να μας βρει με χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, δηλαδή να έχει επιτύχει το μέτρο

Η επιτυχία του μέτρου της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση έχει σημασία για όλη την κοινωνία δεδομένου ότι θα «τεστάρει» κατά πόσο ένας επαγγελματικός κλάδος μπορεί να ανταποκριθεί στην ικανοποίηση ενός αιτήματος που ο ίδιος υπέβαλε προς υλοποίηση. Οι ευρύτερες επιπτώσεις, εφόσον η ανταπόκριση είναι θετική, θα είναι να ανοίξει ένας υπεύθυνος διάλογος Πολιτείας – κλάδων για την εκλογίκευση πολλών υπερβολικών φόρων που επεβλήθησαν στις νόμιμες επιχειρήσεις κάτω από την αδυναμία να συλλάβουν οι αρχές τους παραβάτες και φοροφυγάδες.

Γιώργος Κουράσης: το 2014 να μας βρει με χαμηλό ΦΠΑ

Μιλώντας στο www.eea.gr ο ΓΓ της ΠΟΕΣΕ και μέλος του ΔΣ του ΕΕΑ Γιώργος Κουράσης επεσήμανε για το θέμα τα εξής:

Βρισκόμαστε σε κρίσιμο σημείο. Από την επιτυχία του μέτρου θα εξαρτηθούν πολλά για τον κλάδο μας και όχι μόνο γι αυτόν. Στόχος μας είναι η 1.1.2014 να μας βρει με χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, δηλαδή να έχει επιτύχει το μέτρο. Σε αυτό πρέπει να φροντίσουμε εμείς οι εστιάτορες. Δεν παραβλέπουμε τις δυσκολίες. Πολλές επιχειρήσεις απορρόφησαν την αύξηση του ΦΠΑ και τώρα έχουν δυσκολίες αλλά πρέπει να ανταποκριθούν. Άλλωστε η απαίτηση είναι η μείωση να είναι κατ’ ελάχιστο 5% στο 75% των ειδών, πράγμα που σχεδόν όλοι μπορούμε να επιτύχουμε. Με αυτή τη μείωση θα παίρνουμε και το ειδικό σήμα πράγμα που θα φέρει πελατεία αλλά και θα μας αναβαθμίσει στη συνείδηση του καταναλωτή. Το σήμα είναι θετική εξέλιξη, δεν είναι νόμος αλλά ένα «συμβόλαιο τιμής» με πραγματικό περιεχόμενο τη μείωση των τιμών και την αξιοπιστία του κλάδου. Δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα και στις περιοχές με αυξημένο τουρισμό. Κι εκεί οι επαγγελματίες πρέπει να ανταποκριθούν. Άλλωστε ο ανταγωνισμός για το σήμα θα ενταθεί και επί πλέον ξέρουμε τώρα ότι η μεγάλη μάζα των τουριστών δεν τρώει έξω αλλά μέσα, με κλειστά προγράμματα και το γνωστό «βραχιολάκι». Έτσι η ζήτηση δεν είναι ανάλογη του τουρισμού για να επικαλεσθεί κάποιος αυξημένη ζήτηση. Σε γενικές γραμμές κρίνω ότι θα πετύχουμε στην εφαρμογή του μέτρου. Σε τέτοιες στιγμές δεν υπάρχουν περιθώρια αποτυχίας.

Όπως είναι γνωστό ήδη έχει διατυπωθεί συμφωνία για τη μείωση των τιμών, την οποία υπέγραψαν οι υπουργοί Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης και ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θανάσης Σκορδάς με τους εκπρόσωπους της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών – Βιοτεχνών – Εμπόρων, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων του Συνδέσμου Επώνυμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων.

Όπως αναφέρεται στη συμφωνία, οι επιχειρήσεις που θα μειώσουν τις τιμές τουλάχιστον κατά 5% στα τρία τέταρτα των προϊόντων που περιλαμβάνονται στον τιμοκατάλογο, θα μπορούν να παίρνουν το ειδικό σήμα συμμόρφωσης, που θα πιστοποιεί στους καταναλωτές ότι η μείωση του ΦΠΑ «πέρασε» στις τιμές.

Το σήμα θα αναγράφει τη φράση «Μειώθηκε ο ΦΠΑ, εδώ μειώσαμε τις τιμές», στα ελληνικά και τα αγγλικά, ώστε να ενημερώνονται και οι ξένοι επισκέπτες.

Το σήμα θα χορηγείται από τις κατά τόπους συνδικαλιστικές οργανώσεις των επιχειρήσεων επισιτισμού με την προσκόμιση των τιμοκαταλόγων με τις παλιές και νέες τιμές, καθώς και της ταινίας από την ταμειακή μηχανή, όπου καταγράφονται οι τιμές, προκειμένου να μπορεί να γίνει διασταύρωση.

Η μείωση του ΦΠΑ από το 23 στο 13% «μεταφράζεται» σε μείωση της λιανικής τιμής κατά 8,1%.