tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Άποψη: Η άνοδος των τιμών καυσίμων και η υποκρισία

από την αρχή του χρόνου οι διεθνείς τιμές αυξήθηκαν κατά 21% και οι εδώ οι τιμές διυλιστηρίου κατά 12,58%

Η διεθνής αναταραχή γύρω από τις πηγές και τους δρόμους ενέργειας, δίνουν την ευκαιρία σε κάθε είδους διεθνείς κερδοσκόπους να κερδοσκοπήσουν σε βάρος των κρατών και των καταναλωτών, αυξάνοντας αυθαίρετα τις διεθνείς τιμές καυσίμων. Αυτό γίνεται φανερό από  την αρχή του χρόνου, αφού, με αφορμή τις πολεμικές εντάσεις στη Μ. Ανατολή, η τιμή του πετρελαίου αυξάνεται συνεχώς, χωρίς να φαίνεται που θα σταματήσει.

 

Αυτό έδωσε αφορμή για κάθε είδους σχόλια που συνήθως κατέληγαν στην…  ευθύνη των βενζινοπωλών για την άνοδο των τιμών και το άγγιγμα της τιμής στα 2€ το λίτρο. Διάφοροι ειδικοί και δημοσιογράφοι, αλλά και πολιτικοί δεν χάνουν ευκαιρία να στραφούν κατά ενός επαγγελματικού κλάδου προσπαθώντας να του ρίξουν τις ευθύνες για την κρίση, την ακρίβεια κ.λ.π.

 

Αυτές οι υπερβολές επαναλαμβάνονται κατά καιρούς και ανάλογα με την ευκαιρία που δίδεται, σε βάρος πολλών επαγγελματικών κλάδων.

 

Σε τηλεοπτική εκπομπή με θέμα τα καύσιμα και την άνοδο της τιμής τους, κάποιος τόνισε με έμφαση ότι από την αρχή του χρόνου, οι τιμές στην αντλία αυξάνονται ταυτόχρονα και περισσότερο από τις διεθνείς τιμές για να κερδοσκοπήσουν οι πρατηριούχοι!!! Δεν είχε υπόψη ότι από την αρχή του χρόνου οι διεθνείς τιμές αυξήθηκαν κατά 21% και οι εδώ οι τιμές διυλιστηρίου κατά 12,58%, ότι η λιανική τιμή στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 4,58% και στην Ελλάδα 3,96%, ούτε ότι και σε απόλυτα μεγέθη οι τιμές αυξήθηκαν εδώ λιγότερο. Και το χειρότερο, δεν ήξερε ότι στο ίδιο διάστημα που μιλούσε για ταχύτερες αυξήσεις στην αντλία πριν φθάσουν οι διεθνείς τιμές και σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Καυσίμων της ΓΓΕ, τα κέρδη Κέρδη εταιρειών, μεταφορέων, πρατηρίων μειώθηκαν και ως ποσοστό (-5,96%) και ως απόλυτα μεγέθη. Που είδαν λοιπόν την ταχύτερη αύξηση στην αντλία και το δήθεν «όργιο κερδοσκοπίας»;

 

Από αυτή τη στήλη επανειλημμένα έχουμε τονίσει ότι για τη χώρα μας το  τεράστιο πρόβλημα είναι ότι τα καύσιμα επιβαρύνονται υπέρμετρα με Ειδικούς φόρους Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και ΦΠΑ και ότι είναι από τους υψηλότερους στην ΕΕ.  Χαρακτηριστικό είναι ότι στην αμόλυβδη-95 κατέχουμε, στην ΕΕ, την 3η υψηλότερη θέση στον ΕΦΚ με αποτέλεσμα να έχουμε την 4η υψηλότερη τιμή! Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι η οικονομία και τα εισοδήματα στη χώρα μας, είναι κτυπημένα από την κρίση, τα μέτρα και τα μνημόνια, η διαφορά εισοδημάτων και τιμών καυσίμων, είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ ότι για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές των άλλων χωρών της ΕΕ.

 

Προκειμένου να προληφθεί μια νέα κρίση στην κατανάλωση καυσίμων, αλλά και προκειμένου να επανεκκινήσει η οικονομία, τώρα που βρισκόμαστε προ της εξόδου από τα μνημόνια, και, κυρίως για να προστατευθεί ο πολυτιμότερος τομέας αναθέρμανσης της οικονομικής δραστηριότητας που είναι ο τουρισμός, η κυβέρνηση πρέπει να ενεργήσει άμεσα, ώστε κατά την τουριστική περίοδο, να έχουμε μειωμένους  φόρους στα καύσιμα. Αλλιώς απλώς θα αναλωνόμαστε υποκριτικά σε δάκρυα για τις τιμές στρεφόμενοι κατά επαγγελματικών ομάδων και οι καταναλωτές θα πληρώνουν τη «νύφη»!

 

ΑΣΒ