tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Άρθρο. Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα – Σανίδα Σωτηρίας για το 2014!

Τι είναι αυτό που ζητάνε οι περισσότεροι επιχειρηματίες; Έναν τρόπο για να τους επιλέξουν οι καταναλωτές και οι πελάτες

Συμβουλές από τον Θέμη Σαρανταένα(*)

 

Τι είναι αυτό που ζητάνε οι περισσότεροι επιχειρηματίες; Έναν τρόπο για να τους επιλέξουν οι καταναλωτές και οι πελάτες που να τους διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές τους. Αυτό ακριβώς κάνει και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (USP – Unique Selling Proposition): αποκαλύπτει πως μια επιχείρηση διαφέρει από τις υπόλοιπες  στην ίδια αγορά.

 

Μόλις μία επιχείρηση εδραιώσει την αξία της (και τη διαφορετικότητά της) στο μυαλό των πελατών/καταναλωτών τότε έχει πετύχει το μέγιστο για την επιτυχία. Εστιάστε στο να βρείτε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, διαφοροποιηθείτε και κερδίστε έδαφος τη νέα αυτή χρονιά.

 

Για να επιτύχετε, το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα πρέπει να είναι συναρπαστικό και δημιουργικό.  Ο σκοπός είναι να ξεχωρίσει η επιχείρησή σας και να σας θυμούνται οι καταναλωτές. Υπάρχουν 3 βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα για να γίνει ξεχωριστό:

 

1. Θα πρέπει να έχει νόημα για τους πελάτες σας (να ικανοποιεί μια ανάγκη τους) και να αναγνωρίζουν πως δεν μπορούν να το βρουν πουθενά αλλού

2. Θα πρέπει να είναι αξέχαστο έτσι ώστε να έρχεται πρώτο στη σκέψη των καταναλωτών όταν αναζητούν το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχετε

3. Θα πρέπει να αγγίζει το συναίσθημα των καταναλωτών. Τι επιθυμούν; Τι τους κάνει να νιώθουν ασφάλεια; Τι τους μπερδεύει;

 

Ακόμα και στις χειρότερες συνθήκες ανταγωνισμού (κακός πόλεμος τιμών, αντιγραφές των τακτικών σας, αθέμιτος ανταγωνισμός κ.α.) όπως και στην περίοδο της ύφεσης πάντα υπάρχει τρόπος να ξεχωρίσει η επιχείρησή σας από τις υπόλοιπες. Πολλές επιχειρήσεις δεν χρησιμοποιούν αυτό το βασικό εργαλείο του μάρκετινγκ για να πετύχουν ή δεν το ψάχνουν τόσο πολύ. Οι περισσότεροι πελάτες μου θεωρούν πως η ποιότητα ή η καλή τιμή είναι το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Λάθος, αυτά τα έχουν όλοι και είναι τα βασικά.

 

Η αρχή του νέου έτους είναι η ευκαιρία σας για να αναζητήσετε με προσοχή και με εσωτερική ανάλυση ποιο είναι το δικό σας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όσο διαφορετικό και συμπαγές τόση μεγαλύτερη η επιτυχία. Ακόμα, όσο πιο δύσκολα αντιγράψιμο είναι τόσο περισσότερη απόσταση θα αποκτήσετε από τους ανταγωνιστές σας, μετατρέποντας το απλό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (sustainable competitive advantage). Θα θυμάστε πως το μυστικό της επιχειρηματικής επιτυχίας είναι να παρέχουμε πάντα αυτό που υποσχόμαστε, δημιουργώντας ένας σταθερό μήνυμα το οποίο θα χτίζουμε με τον πέρασμα του χρόνου στο μυαλό των πελατών/καταναλωτών. 

 

Καλή και Δημιουργική Χρονιά!

 

(*) Θέμης Σαρανταένας

Σύμβουλος Μάρκετινγκ

Ανάπτυξης Επιχειρήσεων

& Επιχειρηματιών

www.marketingconsultant.gr

 

 

Βιογραφικό: Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Μικρών / Μεσαίων Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών στην Ελλάδα και στην Κύπρο και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα τέσσερα χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L' Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού (marketing) και εμπορικού μάρκετινγκ (Trade Marketing) στις μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L' Oreal Professionnel, Lancôme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl's. Είναι ο πρώτος στην Ελλάδα Πιστοποιημένος στην διαχείριση μάρκετινγκ των Social Media. Τέλος, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation).(www.marketingconsultant.gr)