tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Δελτίο Ενημέρωσης των Επαγγελματιών

Στατιστικά στοιχεία από Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Eurostat, Ελληνική Στατιστική Αρχή, Τράπεζα Ελλάδος, ΙΟΒΕ, Μητρώο Μελών Ε.Ε.Α., Γενικό Εμπορικό Μητρώο, ΙΝ.ΕΜ.Υ – ΕΣ

Αναρτήθηκε στη ιστοσελίδα του ΕΕΑ, www.eea.gr το  ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ του ΕΕΑ, Ιανουάριος 2015

 

Το Δελτίο περιλαμβάνει τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα οικονομικά και στατιστικά στοιχεία από τις αντίστοιχες πηγές  ‘όπως Ευρωπαϊκή Επιτροπή , Eurostat, Ελληνική Στατιστική Αρχή ,Τράπεζα Ελλάδος, ΙΟΒΕ , Μητρώο Μελών Ε.Ε.Α., Γενικό Εμπορικό Μητρώο, ΙΝ.ΕΜ.Υ – ΕΣΕΕ κλπ.

 

Όπως αναφέρεται εισαγωγικά «Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στην προσπάθεια του να ενημερώνει τα μέλη του και κάθε ενδιαφερόμενο για τυχόν αλλαγές που υπάρχουν στην εξέλιξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας και στο ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον, συντάσσει το ‘Τριμηνιαίο Ενημερωτικό Δελτίο Επαγγελματικής Δραστηριότητας’ συγκεντρώνοντας χρήσιμες πληροφορίες από διάφορες πηγές.

 

Το ‘Τριμηνιαίο Ενημερωτικό Δελτίο Επαγγελματικής Δραστηριότητας’ στοχεύει στην παράθεση στοιχείων επιχειρηματικότητας των ελληνικών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με έμφαση κυρίως στις επιχειρήσεις της Αττικής που αποτελούν και το βασικό ενδιαφέρον των μελών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, καθώς και στη συστηματική παρουσίαση βασικών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας. Τα στοιχεία που παραθέτονται έχουν συλλεχθεί είτε αυτούσια, είτε μετά από κατάλληλη στατιστική επεξεργασία στα στοιχεία των προαναφερόμενων φορέων – πηγών στοιχείων».

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ

 

 

Τι μπορεί να δει ο επισκέπτης:

 

Β. ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Γ. ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΜΕ –ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ Ε.Ε .

Γ.1 ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ –ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Γ.2 ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ- ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γ.3 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΤΟΜΕΩΝ Η ΚΛΑΔΩΝ

Δ. ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΜΜΕ ΑΤΤΙΚΗΣ –ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Δ.1 ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ε. ΕΞΕΛΙΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ε.1 ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (Ε.Ε.Α.)

 

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ. ΣΤΑΤ το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2014 παρουσίασε μείωση 0,6% σε σχέση με το Γ Τρίμηνο του 2013, ενώ το Γ’ Τρίμηνο του 2014 παρουσίασε αύξηση κατά 1,0 % σε σχέση με το Β’ Τρίμηνο του 2014.

 

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ ) του Νοεμβρίου του 2014 παρουσίασε μείωση -1,2% ως προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου του 2013.

 

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή η τιμή του δείκτη διαμορφώνεται από τις ακόλουθες μεταβολές:

 

1. Από τις μειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρέατα γενικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, ψάρια γενικά, γάλα νωπό παστεριωμένο, δημητριακά και παρασκευάσματα, ζάχαρη. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, τυρί φέτα και ελαιόλαδο.

β) Κατά 5,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

γ) Κατά 1,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα ξύλινα και μεταλλικά, στις οικιακές συσκευές και στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη.

δ) Κατά 1,4% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων, στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών και στα αυτοκίνητα.

στ) Κατά 1,7% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, στο πακέτο διακοπών και στα βιβλία.

ζ) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

η) Κατά 0,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία και στα ξενοδοχεία.

θ) Κατά 2,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών :

α) Κατά 3,0% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.

β) Κατά 0,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

 

 

 

-Oι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις (μέχρι 49 άτομα εργαζόμενους) αποτελούν την βασική δομή της ελληνικής οικονομίας (99,5% του συνόλου των επιχειρήσεων).

-Το ποσοστό των πολύ μικρών επιχειρήσεων (96,2%) είναι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. των 28 κρατών μελών(92,4%).

-Οι ελληνικές πολύ μικρές επιχειρήσεις (μέχρι 9 άτομα εργαζόμενους) απασχολούν περισσότερο προσωπικό (55,2%) από τη μέση ευρωπαϊκή πολύ μικρή επιχείρηση (29,1%).

Ελλάδα ανήκει στην ομάδα των χωρών (μαζί με την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ιταλία), όπου οι ΜΜΕ αντιστοιχούν σε υψηλότερο ποσοστό της συνολικής απασχόλησης σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη και οι οποίες παρέχουν περισσότερες από το ήμισυ του συνόλου των θέσεων εργασίας, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο της Ε.Ε. είναι περίπου 30%.