tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Διαμαρτυρίες για παρακράτηση μεταφορικού Ισοδυνάμου

Οι βενζινοπώλες ορισμένων νησιών, με επιστολή τους προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη και τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Αδωνι Γεωργιάδη διαμαρτύρονται γιατί δεν έχει δεν καταβάλλεται κανονικά το μεταφορικό ισοδύναμο που είχε καθιερωθεί για την εξίσωση του κόστους μεταφοράς καυσίμων με τη υπόλοιπη Ελλάδα. Επί πλέον ζητούν την αφαίρεση του εμποδίου του κανόνα de minimis, ο οποίος εμποδίζει απόδοση του ισοδυνάμου σε όσες επιχειρήσεις συμπλήρωσαν στην τριετία  200.000  κρατική επιδότηση.

Η επιστολή

Κύριοι Υπουργοί ,

Όπως γνωρίζετε εδώ και 11 μήνες, 34 νησιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ενταχτεί στο μεταφορικό ισοδύναμο καυσίμων (85 πρατήρια).

Ένα μέτρο που στην αρχή έφερε χαρά σε όλους τους κατοίκους των νησιών μιας και οι τιμές έπεσαν 0,22-0,24 λεπτά του ευρώ.

Δυστυχώς όμως το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχεδίαση, κανένα συντονισμό και υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα.

Αρκετοί συνάδελφοι από εμάς έχουμε στείλει πάρα πολλές επιστολές στο υπουργείο, από τον Απρίλιο του 2019 και το μόνο που μας έχουν πει είναι ότι τα προβλήματα θα λυθούν.

Δυστυχώς όμως τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί και αντί να μειώνονται αυξάνονται.

Πρώτο και σημαντικότερο πρόβλημα είναι οι καθυστερήσεις στις πληρωμές .

Έχουμε φτάσει στα μέσα Μαρτίου και δεν έχουμε πληρωθεί ακόμα τον μήνα Δεκέμβριο. Όλη η διαδικασία της πληρωμής είναι αρκετά χρονοβόρα μιας και δεν υπάρχει καμία πλατφόρμα, καμία εφαρμογή και όλα γίνονται χειρόγραφα.

Ο αρχικός σχεδιασμός του μέτρου ήταν ότι κάθε τέλος του μήνα ο πρατηριούχος να στέλνει τα τιμολόγια αγοράς και μέσα σε 10 μέρες θα γίνεται η πληρωμή.

Αυτή την στιγμή έχουμε φτάσει σε μια αναμονή 3 μηνών .

Υπάρχουν πρατήρια που τα χρήματα που πρέπει να λάβουν είναι από 20.000 έως 50.000 ευρώ. Τα χρήματα αυτά τα έχουμε βάλει από τα κεφάλαια μας και περιμένουμε να τα πάρουμε πίσω.

Οι εταιρίες μας ζητούν τα χρήματα τους και δεν τους ενδιαφέρει αν μας χρεωστάει το κράτος χιλιάδες ευρώ από το μεταφορικό ισοδύναμο.

Δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι ότι όταν ένα πρατήριο φτάσει το όριο των 200.000 ευρώ βγαίνει αυτομάτως και από την επιδότηση. (κανόνας de minimis)

Το αποτέλεσμα αυτού του κανόνα είναι ότι όσα πρατήρια έχουν μεγάλη κατανάλωση να έχουν φτάσει το όριο αυτό από τον Αύγουστο του 2019.

Από εκεί λοιπόν ξεκίνα το μεγάλο μαρτύριο όλων των συναδέλφων μας , που αναγκαστικά ανέβασαν τις τιμές τους μιας και δεν έχουν άλλη επιδότηση.

Έτσι σε ένα νησί έχουμε πρατήρια 2 ταχυτήτων. Τα πρώτα πουλάνε χαμηλές τιμές και τα υπόλοιπα πουλανε υψηλές τιμές μιας και έχουν ξεπεράσει το όριο. (μια διαφορά 0,20-0,25 λεπτών το λίτρο)

Αυτό έχει ως συνέπεια να μεταβάλλεται ο μέσος όρος της τιμής των καυσίμων στο παρατηρητήριο τιμών, με αποτέλεσμα να πουλάμε πιο κάτω από την τιμή αγοράς μας σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες (Δήμο, Κέντρο Υγείας, Ελληνική Αστυνομία, πυροσβεστική, λιμενικό κτλ), με τις οποίες έχουμε υπογράψει συμβάσεις και τις οποίες προμηθεύουμε .

Όλα αυτά είναι χιλιάδες ευρώ χαμένα από τα καταστήματα μας, ο κόσμος έχει ξεσηκωθεί με τους πρατηριούχους που έχουν υψηλές τιμές ,ο κόσμος δεν ασχολείται αν το κάθε πρατήριο παίρνει επιδότηση ή όχι. O πελάτης βλέπει την μεγάλη διαφορά στις τιμές και φυσικά αγοράζει από το φθηνό πρατήριο.

Μπείτε στο παρατηρητήριο τιμών κ δείτε σε διάφορα νησιά πολλά τέτοια παραδείγματα. (Λέρος -Πάτμο-Ικαρία- Σποράδες κτλ)

Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν ; Να κλείσουμε τα μαγαζιά μας και να περιμένουμε να φτάσουν όλα τα πρατήρια το όριο των 200.000 ευρώ για να ανεβάσουν τιμές; Να συνεχίσουμε να πουλάμε ακριβά χάνοντας κάθε μέρα πελάτες ; Να συνεχίσουμε να πουλάμε φθηνά χωρίς να δικαιούμαστε άλλη επιδότηση ;

Εσείς στην θέση μας τι θα κάνατε; Δεν πάει άλλο αύτη η κατάσταση.

Δεν αντέχουμε άλλο αύτη την καθημερινή οικονομική καταστροφή .

Εάν όλο αυτό το τεράστιο πρόβλημα ήταν στα μεγάλα αστικά κέντρα θα είχε λυθεί. Τα νησιά δεν τα σκέφτεται κανείς.

Ο κλάδος μας περνάει αρκετές δυσκολίας, οι καταναλώσεις όλο μειώνονται , οι φόροι είναι τεράστιοι, τα χρήματα σε εξοπλισμό είναι υπέρογκα, δεν αντέχουμε και το μεταφορικό ισοδύναμο.

Ο τουρισμός με όλα όσα συμβαίνουν αυτήν την εποχή στην χώρα μας (κορονοιος- Τουρκία ) απλά δεν υπάρχει ,το καλοκαίρι δεν θα δουλέψει κανείς μας .

Βοηθήστε μας, δεν γίνεται οι πρατηριούχοι να βάζουν πλάτη για να αγοράζει ο καταναλωτής φθηνότερα καύσιμα ενώ εμείς αγοράζουμε πανάκριβα.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.

Ζητάμε:

  1. Την άμεση καταβολή όλων των οφειλόμενων σε όλα τα πρατήρια (Δεκεμβρίου έως και Φεβρουαρίου )
  2. την άμεση πληρωμή των συναδέλφων μας που ξεπέρασαν το όριο των 200.000 ευρώ και λόγο των καθυστερήσεων της διαδικασίας πληρωμών ενημερώθηκαν 1 μήνα αργότερα ότι δεν δικαιούνται άλλη επιδότηση με αποτέλεσμα να πουλανε φθηνά ενώ είχαν ξεπεράσει το όριο. (πρατήρια στη Σκιάθο, Ικαρία κτλ).
  3. Την άμεση άρση του προγράμματος του μεταφορικού ισοδύναμου στους πρατηριούχους και επανασχεδιασμό της επιδότησης προς τον καταναλωτή ή προς τις πετρελαϊκές εταιρείες.

Παρακαλούμε όπως επιληφθείτε του θέματος. Προσπαθούμε να επενδύσουμε στα νησιά μας αυτούς τους τόσο δύσκολους καιρούς και δυσχεραίνετε τόσο πολύ την προσπάθεια και το έργο μας.