tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Εκπτώσεις. Μείωση τιμών, μείωση πωλήσεων!

Απογοήτευση από τις εκπτώσεις. Όσο διαρκεί και οξύνεται η κρίση τόσο συνεχίζεται και η πτώση των πωλήσεων στα εμπορικά καταστήματα.

Όσο διαρκεί και οξύνεται η κρίση τόσο συνεχίζεται και η πτώση των πωλήσεων στα εμπορικά καταστήματα. Αυτό εξάγεται από έρευνα για τα αποτελέσματα των χειμερινών εκπτώσεων που παρουσίασε η ΕΣΕΕ. Σύμφωνα με την έρευνα, παρά τη σημαντική μείωση των τιμών τελικά είχαμε και μείωση πωλήσεων η οποία, για την περιοχή της Αθήνας, έφτασε μέχρι και το 30%!

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο Αντιπρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και μέλος του ΔΣ του ΕΕΑ κ. Νίκο Κουγιουμτσής δήλωσε στο www.eea.gr :

Δυστυχώς εν όσο η κυβέρνηση αντί για φόρους και μείωση εισοδημάτων δεν επιλέγει την ανάπτυξη και την παραγωγή, η κρίση θα οξύνεται και τα εμπορικά θα φυτοζωούν. Είναι επείγουσα ανάγκη η αλλαγή πολιτικής με πρώτη πράξη το άνοιγμα της χρηματοδότησης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να επανέλθει η οικονομία σε αναπτυξιακή τροχιά.

Χαρακτηριστικό της έρευνας είναι ότι το 80% των ερωτηθέντων  δήλωσε ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ενώ όσον αφορά την εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, με το 27% να δηλώνει πτώση της τάξης του 21 – 30% και ένα 20% μείωση πωλήσεων μεγαλύτερη του 41%. Η μέση απόδειξη μία τυπική ημέρα των εκπτώσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρήσεων κυμάνθηκε στα 44,3 ευρώ, αρκετά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος και σχεδόν 50% κάτω από τη μέση τιμή απόδειξης το 2011, ενώ και η μέση επισκεψιμότητα πελατών ήταν μειωμένη κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σε ό,τι αφορά το ύψος των εκπτώσεων το ποσοστό, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα (21-40%). Επίσης, ένα πολύ υψηλό ποσοστό (47%) των ερωτώμενων πραγματοποίησε εκπτώσεις 41%-50% και άνω. Οι 7 στους 10 εμπόρους υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 27% την περίοδο από 1/2 έως 15/2. Μπορούμε να συμπεράνουμε κατά συνέπεια ότι για το διάστημα των εκπτώσεων που ακολουθεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα είναι πολύ μειωμένη.

Η πλειονότητα των εμπόρων (66%) αναφέρει ότι πρόκειται να πραγματοποιήσει εκπτωτικές ενέργειες μέσα στο επόμενο 15νθήμερο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην συγκεκριμένη ερώτηση πολλοί είναι οι ερωτώμενοι που επισήμαναν ότι οι εκπτωτικές ενέργειες θα συνεχιστούν καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, πάνω από τους μισούς, δηλαδή το 54% του δείγματος, αξιολογούν αρνητικά την πολιτική προσφορών ορισμένων εμπορικών καταστημάτων πριν την περίοδο των επίσημων εκπτώσεων. Θετικά βλέπει τέτοιου είδους ενέργειες το 22% των ερωτώμενων και ένα σημαντικό τμήμα (24%) δήλωσε ότι δεν τις αξιολογεί ούτε θετικά αλλά ούτε και αρνητικά.

Τέλος, και αυτό είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την ψυχολογία της αγοράς, το 83% των εμπόρων παρατήρησε «έντονα» και «πολύ έντονα» το φαινόμενο των λουκέτων εμπορικών επιχειρήσεων έως την τελευταία μέρα του προηγούμενου χρόνου, παρόλο που κατά την διάρκεια των εκπτώσεων δεν παρατηρείται το φαινόμενο με την ίδια ένταση.

Τα αποτελέσματα των φετινών χειμερινών εκπτώσεων δείχνουν, όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ, ότι το πρόβλημα της αγοράς δεν μπορεί να λυθεί με μεγαλόστομες διακηρύξεις, αλλά αντίθετα με ουσιαστικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν στις ανάγκες των Μμε εμπορικών επιχειρήσεων.