tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Εξωδικαστικός: 137 οριστικές αιτήσεις – Οδεύουν σε διαμεσολαβητή

Έκαναν εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα 7.308 επιχειρήσεις.

Στις 137 ανέρχονται οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί οριστικά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών των επιχειρήσεων, στους δύο πρώτους μήνες λειτουργίας της.

Από την 1η ημέρα έναρξης λειτουργίας της πλατφόρμας (3/8) μέχρι και την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017, είχαν εγγραφεί 7.308 επιχειρήσεις, είχαν περάσει επιτυχώς τα κριτήρια 1.269, είχαν ανεβάσει τουλάχιστον 1 αρχείο 642 από αυτές και είχαν απορριφθεί συνολικά 1.750 αιτήσεις, κυρίως γιατί αποτελούν φυσικά πρόσωπα.

Για τις 137 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί προχωράει και η διαδικασία για την ανάθεση σε διαμεσολαβητή.

Ωστόσο, παράλληλα με τη λειτουργία της πλατφόρμας – και μαζί με το πιλοτικό γραφείο που ήδη λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της Κεντρικής Υπηρεσίας της ειδικής γραμματείας – λειτουργούν 9 Γραφεία Ενημέρωσης Υποστήριξης Δανειοληπτών στην επικράτεια και το επόμενο διάστημα θα δημιουργηθούν δέκα νέοι κόμβοι του δικτύου. Τα νέα γραφεία θα είναι σε Πάτρα, Αγρίνιο, Καλαμάτα, Κόρινθο, Χαλκίδα, Βόλο, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο Κρήτης, Αχαρνές Αττικής και Καρδίτσα.

Από την έναρξη λειτουργίας των Κέντρων – Γραφείων Ενημέρωσης Δανειοληπτών και μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2017 , έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά 2.189 δανειολήπτες. Συγκεκριμένα κατά το μήνα Σεπτέμβριο, εξυπηρετήθηκαν από το σύνολο των ΚΕΥΔ- ΓΕΥΔ 584 δανειολήπτες, εκ των οποίων το 55% στην Αθήνα και το 25% στη Θεσσαλονίκη.

Εκ των δανειοληπτών που προσήλθαν στα ΓΕΥΔ:
– το 50% ήταν φυσικά πρόσωπα (νοικοκυριά και ελεύθεροι επαγγελματίες)
– το 45% εκπρόσωποι πολύ μικρών επιχειρήσεων
– το 5% εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Στο 90% των περιπτώσεων παρασχέθηκε μια γενικότερη ενημέρωση περί του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για τα ζητήματα ρύθμισης οφειλών και τις διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν, ενώ μόλις το 10% των πολιτών ενδιαφερόταν για εξειδικευμένη συμβουλή επί προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.
Λαμβάνοντας υπόψη τις πληροφορίες που παρουσίασαν ή ανέφεραν οι εξυπηρετούμενοι πολίτες και τις προβλέψεις του θεσμικού πλαισίου, προκύπτει ότι το 30% των πολιτών είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν περισσότερες από μια από τις υπάρχουσες εναλλακτικές προτάσεις, που παρέχονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τις οποίες πρότειναν οι εργαζόμενοι στο ΓΕΥΔ. Ειδικότερα:
– το 25% των πολιτών δύναται να υποβάλλει αίτηση ένταξης στη νομοθεσία για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, δηλαδή την αξιοποίηση των Νόμων Κατσέλη – Σταθάκη ή εναλλακτικά να ενταχθεί στον Κώδικα Δεοντολογίας
– το 45% των πολιτών πρέπει να ξεκινήσει την επικοινωνία με τα πιστωτικά ιδρύματα, σύμφωνα με τη διαδικασία που αναλυτικά περιγράφεται στον Κώδικα Δεοντολογίας των Τραπεζών προς ρύθμιση των οφειλών
– το 20% των πολιτών δύναται να υποβάλει αίτηση ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό για τη ρύθμιση οφειλών των επιχειρήσεων
– το 10% των πολιτών μπορεί να υποβάλλει αίτηση ένταξης στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών στο μέλλον, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο νομικό εργαλείο έχει ισχύ μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2018, εκκινώντας εναλλακτικά άμεσα την επικοινωνία με τα πιστωτικά ιδρύματα σύμφωνα με τη διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών.
Τέλος, ως προς τον τρόπο με τον οποίο κατανέμονται οι οφειλές, διαπιστώνεται ότι:
– το 45% των δανειοληπτών που προσήλθαν στα ΚΕΥΔ – ΓΕΥΔ έχουν οφειλές τόσο προς τα πιστωτικά ιδρύματα και ταυτόχρονα προς το Δημόσιο (ΔΟΥ και ΕΦΚΑ)
– το 40% των εξυπηρετούμενων δανειοληπτών είχε οφειλές μόνο προς τα πιστωτικά ιδρύματα
– το 15% είχε χρέη μόνο προς το Δημόσιο.

Πηγή: www.tanea.gr