tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Επεκτείνεται η παραχώρηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Η Κομισιόν έδωσε την έγκριση της, κρίνοντας ότι το τίμημα ύψους 1,1 δισ. ευρώ που θα καταβληθεί από την ΔΑΑ δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση.

Η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» κατά 20 χρόνια (μέχρι το 2046) θα γίνει έναντι τιμήματος 1,1 δισ. Ευρώ.

«Το τίμημα που θα καταβάλει η ΔΑΑ για την παράταση τηρεί τους όρους της αγοράς και, ως εκ τούτου, η ΔΑΑ δεν λαμβάνει αδικαιολόγητο οικονομικό πλεονέκτημα ή ενίσχυση», αναφέρει ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την επίτροπό Ανταγωνισμού Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ  να δηλώνει ότι: «Η Επιτροπή έκρινε ότι το τίμημα ύψους 1,1 δισ. ευρώ που θα καταβληθεί από την ΔΑΑ για την εικοσαετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών αντιστοιχεί στην αγοραία τιμή. Ως εκ τούτου, η ΔΑΑ δεν θα επωφεληθεί από κρατική ενίσχυση υπό τη μορφή αδικαιολόγητα χαμηλού τιμήματος για την σύμβαση παραχώρησης».

Πλέον ανοίγει ο δρόμος για να κυρωθεί η επέκταση της σύμβασης από την Βουλή και να υπογραφεί η σχετική συμφωνία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου – ΤΑΙΠΕΔ και ΔΑΑ προκειμένου να πληρωθεί και το ποσό. Ωστόσο μέχρι να φθάσουμε σε αυτό το σημείο είχε προηγηθεί η αύξηση της αρχικής προσφοράς από τα 484 εκατ. ευρώ στο 1,1 δισ. ευρώ.

Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η αρχική αξία της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης που προτάθηκε από την ΔΑΑ, ύψους 484 εκατ. ευρώ, βασιζόταν σε οικονομικές και επιχειρηματικές παραμέτρους οι οποίες δεν ήταν σύμφωνες με τις συνθήκες της αγοράς. Δεδομένου ότι κανένας ιδιωτικός φορέας δεν θα είχε αποδεχθεί μια τέτοια προσφορά, η παράταση της σύμβασης παραχώρησης υπό αυτούς τους όρους θα συνιστούσε κρατική ενίσχυση.

 

Πηγή : insider.gr