ΕΣΑ: Πτώση τζίρου στις εκπτώσεις

Πτώση τζίρου κατά την περίοδο των εκπτώσεων, χαμηλή συμμετοχή των πωλήσεων σε τουρίστες και έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος, το σημαντικότερο πρόβλημα των επιχειρήσεων της πρωτεύουσας και φυσικά η ασφάλεια το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της πόλης, έδειξε η εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνεται ότι μεγάλο μερίδιο των καταστηματαρχών (57,9%), δήλωσε πως ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων του 2019 ήταν χειρότερος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2018.Όμως 1 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσε καλύτερο τζίρο για την φετινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων και το 16,7% δήλωσε ότι κατέγραψε τα ίδια επίπεδα εμπορικής κίνησης.

Περίπου 1 στα 5 καταστήματα (18,1%) δεν άνοιξαν την Κυριακή 14 Ιουλίου και το φαινόμενο δείχνει να είναι εντονότερο στις μικρές περιφερειακές αγορές. Καλύτερο τζίρο σε σύγκριση με την αντίστοιχη Κυριακή του 2018 δήλωσε το 10,8%, ίδιο τζίρο το 22,1% και περίπου 1 στα 2 καταστήματα (47%) κατέγραψαν χειρότερο τζίρο. Ο επιχειρηματικός κόσμος θεωρεί πως το διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα καταναλωτή είναι υπεύθυνο για το χαμηλό επίπεδο τζίρου των τελευταίων ετών και πως ελάχιστα καταστήματα εκτός Τουριστικής περιοχής επωφελούνται από τον Τουρισμό.

Ο Πρόεδρος του Ε.Σ.Α Σταύρος Καφούνης σχολίασε:

Οι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μας έδωσε η σχετική έρευνα πρέπει να κινητοποιήσουν όλους μας άμεσα γιατί τα προβλήματα που κατεγράφησαν είναι και οι μεγάλες ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας. Ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για το «Shopping» στην Αθήνα που θα διπλασιάσει το ποσό που οι τουρίστες  δαπανούν για αγορές από τα καταστήματα, σε συνδυασμό με τη σταδιακή ελάφρυνση των φορολογικών υποχρεώσεων των Ελλήνων πολιτών, μπορούν σε σύντομη περίοδο να διαμορφώσουν ένα αναπτυξιακό σοκ στην αγορά της Αθήνας και γι’ αυτό με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων από τους νέους άρχοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,  ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών θα αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ