tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Ευκαιρίες στην Black Friday ψάχνουν για τα χριστουγεννιάτικα ψώνια τους οι Έλληνες

Δυο στους τρεις καταναλωτές δηλώνουν ότι θα διατηρήσουν τον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων παρά την ακρίβεια. Τα πιο δημοφιλή ψώνια και δώρα την εορταστική περίοδο. Η έρευνα της Nielsen.

Θα διατηρήσουν οι Έλληνες καταναλωτές την ίδια Χριστουγεννιάτικη ρουτίνα ή ο αυξανόμενος πληθωρισμός θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στις προετοιμασίες, τις επιλογές δώρων και τον προγραμματισμό εκδηλώσεων για τη φετινή εορταστική περίοδο;

Η μελέτη της NielsenIQ Consumer Insights «Unwrapping Europeans´ Holiday Outlook» παρέχει πληροφορίες για μια από τις πιο σημαντικές εορταστικές περιόδους στην Ευρώπη, μια γιορτή που συνοδεύεται από πολυάριθμες κρίσεις από το 2020 εώς και σήμερα. Περισσότεροι από 800 καταναλωτές στην Ελλάδα ερωτήθηκαν διαδικτυακά τον Σεπτέμβριο. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι: Οι αυξημένες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας καθώς και τα πιθανά σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό έχουν αντίκτυπο στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά η πλειοψηφία των νοικοκυριών στην Ελλάδα θα ήθελε να γιορτάσει τα Χριστούγεννα αμετάβλητα και με παραδοσιακό τρόπο.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές. Οι επιφυλακτικοί , προσεκτικοί αγοραστές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του καυσίμου, πετρελαίου και της ενέργειας και είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης η ομάδα αυτή παραμένει ανήσυχη με την πανδημία.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών θα διατηρήσει τον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων

Η αναμενόμενη δαπάνη φέτος τα Χριστούγεννα είναι ίση ή μεγαλύτερη από πέρυσι. Το 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021.

Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες φέτος, ενώ σημειώνεται ότι το 15% των αγοραστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την ερχόμενη εορταστική περίοδο.

“Στη Πανευρωπαική αυτή μελέτη για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, βλέπουμε πόσο υψηλή συναισθηματική αξία έχουν οι διακοπές για τους καταναλωτές στην Ελλάδα. Η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν θέλει να εγκαταλείψει τις συνηθισμένες παραδόσεις, θέλει παράλληλα να φροντίσει τον εαυτό του και τους αγαπημένους του με δώρα, καλό φαγητό και ποτά. Την ίδια στιγμή, ο προϋπολογισμός για την εορταστική περίοδο παραμένει ο ίδιος ή μικρότερος για τους περισσότερους ανθρώπους. Οι καταναλωτές γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον προϋπολογισμό τους κάνοντας για παράδειγμα αγορές νωρίς και επωφελούμενοι από ειδικές προσφορές ακόμα και από την Black Friday .” είπε ο Ντορίνα Φυντάνη, Consumer Insights Leader, της NielsenIQ.

Τα 2/3 σχεδόν των Ελλήνων αγοραστών θα εκμεταλλευτούν Black Friday και Cyber Monday 

Ιδιαίτερα όσον αφορά στα τρόφιμα (28%) και στα προιόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (29%), οι αγοραστές της Ελλάδας είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν τη Black Friday /και την Cyber Monday και να αγοράσουν εκ των προτέρων. Ενώ καταγράφεται επιπλέον το 1/3 των αγοραστών να βρίσκεται σε επιφυλακή και να αδράξει τις ευκαιρίες που θα τύχουν στο Black Friday τόσο για δώρα , ποτά , και προιόντας προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.

Τυρί, φρέσκο κρέας, μπύρα και κράσι 

Τυρί (81%), φρέσκο κρέας (74%) και Χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%) είναι οι 3 ποιο συχνές κατηγορίες τροφίμων που οι καταναλωτές προγραμματίζουν να αγοράσουν τα Χριστούγεννα.

Ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) θα μπουν έντονα στο καλάθι.
Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες αγοράστες ψάχνουν για προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προιόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων : 25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προιόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελής μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).

Ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια – οι πιο δημοφιλής κατηγορίες στο καλάθι των δώρων

Ανάμεσα στα Χριστουγεννιάτικα δώρα, οι Έλληνες αγοράστες θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν κατά κύριο λόγο ρούχα / παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%). Προιόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) καθώς και δώρα που θα χαρίσουν «Εμπειρία» (27%) στους αγαπημένουν βρίσκονται ψηλά στη λίστα αγορών.

71% των καταναλωτών θα επισκεφθούν το διαδικτυο για να πάρουν ιδέες και να εμπνευστουν για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα (69%) για τα προιόντα τεχνολογίας φαινται να επιλεχθεί ως κανάλι αγοράς σε μεγαλύτερο βαθμό από το φυσικό κατάστημα (52%).

Πηγή: Euro2day.gr

Β