tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Γ. Βαφειαδάκης: Πού πρέπει να στοχεύσουν οι αλλαγές στην Παιδεία

Συνέντευξη του προέδρου της Ο.Ε.Φ.Ε. στο site του Ε.Ε.Α.

Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου του, το πλήγμα που έχει δεχθεί και η εκπαίδευση από την κρίση αλλά και τους άξονες στους οποίους πρέπει να κινηθούν οι αλλαγές στην Παιδεία μιλά στον ιστότοπο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (Ο.Ε.Φ.Ε.), κ. Γιάννης Βαφειαδάκης.
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του προέδρου της Ο.Ε.Φ.Ε. στο site του ΕΕΑ και την Κατερίνα Παντελή.
 
Κύριε Βαφειαδάκη, το 2017 ξεκίνησε µε σημαντικές φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις για τους επαγγελματίες. Ποια μηνύματα λαμβάνετε από τα µέλη σας;
Είναι γεγονός πως το τελευταίο διάστημα δεχόμαστε έναν καταιγισμό µμηνυμάτων από τα µέλη µας αναφορικά µε τις φορολογικές αλλά και τις ασφαλιστικές επιβαρύνσεις που τους έχουν επιβληθεί. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων αδυνατεί να ανταπεξέλθει σε όλες αυτές τις απαιτήσεις µε αποτέλεσμα να οδηγείται σε αδιέξοδο ακόμα και σε μαρασμό.
Πέραν των γενικότερων αυτών επιβαρύνσεων, ποια άλλα προβλήματα αντιμετωπίζει ο κλάδος σας;
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος εν γένει ποικίλλουν.
Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε τον διπλασιασμό του μισθολογικού κόστους συγκριτικά µε τους υπόλοιπους οικονομικούς κλάδους που έγινε πέρυσι. Επίσης, η εκτεταμένη εκπαιδευτική παραοικονομία των «µαύρων ιδιαιτέρων» αποτελεί μια ακόμα «πληγή» για τον χώρο µας.
Πόσο έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση την εκπαίδευση και δη την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Η επίδραση της οικονομικής κρίσης στην εκπαίδευση είναι έκδηλη. Πολλοί γονείς αδυνατούν να στείλουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο µε αποτέλεσμα οι μαθητές αυτοί να δίνουν εξετάσεις µε μειωμένες πιθανότητες για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η σχολική διαρροή και εντείνονται τα ταξικά προβλήματα. Εξαιτίας αυτής της οικονομικής δυσχέρειας τα παιδιά αυτά µην έχοντας τη δυνατότητα για μια ποιοτική εκπαίδευση εισέρχονται στην αγορά εργασίας µε μειωμένα προσόντα.
Εν όψει των κυοφορούμενων αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα, προς ποια κατεύθυνση πιστεύετε ότι πρέπει να κινηθεί το υπουργείο Παιδείας;
Το Υπουργείο θα πρέπει πρωτίστως να στοχεύσει στην αναβάθμιση του Ελληνικού Σχολείου. Για την επίτευξη του  στόχου αυτού, έχουμε να κάνουμε ως Ο.Ε.Φ.Ε. τις εξής επισημάνεις:
  • Χρειάζεται ένα σταθερό και αδιάβλητο Εξεταστικό Σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση µε διακομματική συναίνεση υπό την ευθύνη του Υπουργείου. Ουδείς αμφισβητεί ότι ο θεσμός των Πανελλήνιων Εξετάσεων έχει γίνει αποδεκτός ως τελευταίος θεσμός αξιοκρατίας και διαφάνειας.
  • Ο υποψήφιος θα πρέπει να αξιολογείται περισσότερες φορές απ' ό, τι στο ισχύον σύστημα κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Λύκειο. Η εμπειρία έχει δείξει ότι αν ένας μαθητής αξιολογηθεί πολλές φορές, η αξία της καθεμιάς μειώνεται, το σύστημα καθίσταται δικαιότερο, ενώ μειώνεται το άγχος των υποψηφίων.
  • Να µην προσµετρώνται οι προφορικοί βαθμοί στην πρόσβαση στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να µην δημιουργούνται συνθήκες και προϋποθέσεις διαπλοκής µμεταξύ καθηγητών και μαθητών. Κρίνουμε πολύ θετικό την από διετίας κατάργηση του προφορικού βαθμού στον υπολογισμό των µορίων για την εισαγωγή στα Πανεπιστημιακά και Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα.
  • Πρέπει να διασφαλίζεται ένα ενιαίο επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων στους μαθητές μέχρι την Α' Λυκείου, µε την καλλιέργεια πολλαπλών εκδοχών μάθησης και γνωστικών ενδιαφερόντων.
  • Βασικός στόχος είναι η εξασφάλιση ενός ελάχιστου επιπέδου γνώσεων για όλους τους μαθητές του Λυκείου, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να φέρουν εις πέρας µε επιτυχία τη φοίτησή τους στα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Διαφορετικά, δε θα είναι δυνατή η αντιμετώπιση του μαζικού φαινομένου µη αποφοίτησης χιλιάδων νέων από τις Σχολές που εισήχθησαν.
  • Η προσπάθεια θα πρέπει να στοχεύει στη διασφάλιση ενιαίου γνωστικού επιπέδου, μειώνοντας στο ελάχιστο τις αποκλίσεις ανάμεσα στη Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση.
  • Είναι αναγκαία και επιτακτική η αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης που θα πρέπει να συνδέεται µε την ισότιμη δυνατότητα πρόσβασης σε Πανεπιστημιακά και Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα. Η πρόβλεψη ποσοστώσεων έχει αποτύχει παντού, όπου και όποτε εφαρμόστηκε. Όλοι οι µμαθητές θα πρέπει να δίνουν ίδιες εξετάσεις για τις ίδιες σχολές.
Ποιες προτεραιότητες έχει θέσει και ποιες δράσεις σχεδιάζει να αναλάβει η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος για το 2017;
Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος για τη χρονιά που διανύουμε έχει προγραμματίσει να υλοποιήσει τις εξής δράσεις:
  • Συμμετοχή στο διάλογο για την Παιδεία µε ολοκληρωμένη πρόταση.
  • Σεμινάρια διδακτικής για τους καθηγητές των φροντιστηρίων και όχι µόνο. Έχοντας ως πεποίθηση πως εχθρός του καλού είναι το καλύτερο προγραμματίζουμε σεμινάρια για την επιμόρφωση των µελών µας υποστηρίζοντας τη δια βίου μάθηση.
  • Ανάληψη πρωτοβουλίας για τη δημιουργία προγραμμάτων ενισχυτικής εκπαίδευσης σε μαθητές µε αντικείμενο την παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων (ενισχυτική διδασκαλία), που μπορούν να αποκτήσουν µε τη διαδικασία επιταγών ενισχυτικής εκπαίδευσης (voucher), προερχόμενους από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.
  • Συμμετοχή της Ομοσπονδίας σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ως Διαχειριστική Αρχή, µε σκοπό την κατάρτιση αλλά και την πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων των εργαζομένων στα φροντιστήριά µας, σε μια προσπάθεια αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών.