tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Η Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση στην Ψηφιακή Εποχή

Οι νέες τεχνολογίες μπορούν αναμφισβήτητα να διευκολύνουν και να αναβαθμίσουν σημαντικά το έργο των επαγγελματιών της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης. Πόσο έχει, όμως, προχωρήσει ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κλάδου και πού μπορεί να «σκοντάφτει»;

Τις απόψεις του για το θέμα ανέπτυξε ο Γενικός Γραμματέας και Πρόεδρος της Επιτροπής Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Δημήτρης Γαβαλάκης στο συνέδριο “InsurTECH 2018”, το οποίο πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Πέραν του κ. Γαβαλάκη, στο πάνελ συζήτησης με θέμα:  “Η Πρωτοπορία στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του Ασφαλιστικού Κλάδου από την οπτική της Διαμεσολάβησης με στόχο το όφελος και  την προστασία του κοινωνικού συνόλου”, συμμετείχαν επίσης οι κ.κ. John Croker, Δ/νων Σύμβουλος, CROMAR INSURANCE BROKERS LTD, Παναγιώτης Λελεδάκης, Πρόεδρος,  ΕΑΔΕ & ΠΣΑΣ, Ιωάννης ΤοζακίδηςΠρόεδρος ΠΣΣΑΣ, ενώ συντονιστής ήταν ο κ. Γεώργιος Κοκοτής, Financial Planner, Interamerican.

“Να γίνουν τα ψηφιακά εργαλεία προέκταση του Διαμεσολαβητή”

Στην τοποθέτησή του ο Γενικός Γραμματέας και Πρόεδρος της Επιτροπής Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης του ΕΕΑ διέκρινε τη διαφορά ταχύτητας στον ψηφιακό μετασχηματισμό ασφαλιστικών εταιριών και Διαμεσολάβησης. Όπως ανέφερε, τα ψηφιακά εργαλεία έχουν, τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίσει κυρίως τις ανάγκες των ασφαλιστικών εταιριών σε επίπεδο οργάνωσή τους αλλά προώθησης των ασφαλιστικών τους προϊόντων.

Ο κ. Γαβαλάκης απέδωσε την πιο χαμηλή ταχύτητα στην ανάπτυξη τεχνολογικών εφαρμογών για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, όχι σε κάποια διάκριση, αλλά στις ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν τον κλάδο και καθιστούν ως εκ τούτου δυσκολότερη την προσέγγιση των αναγκών του μέσω ψηφιακών εργαλείων.

Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο μεγάλο εύρος υπηρεσιών – από την εξεύρεση του πελάτη μέχρι την τελική λύση, στη διασπορά σε μικρές μονάδες -γεγονός που καθιστά δυσκολότερη την εξεύρεση πόρων για μελέτη και ανάπτυξη εφαρμογών, αλλά και στη διαφορετική προσέγγιση που αναπτύσσει συχνά κάθε διαμεσολαβητής στον τρόπο δουλειάς του.

Στο περιβάλλον αυτό έρχονται να προστεθούν η ενσωμάτωση της Οδηγίας IDD αλλά και η εφαρμογή του Κανονισμού για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR). Το ζητούμενο είναι λοιπόν -όπως επισήμανε ο κ. Γαβαλάκης- αποτελεσματικότητα και προσαρμογή στο κανονιστικό πλαίσιο, αποτυπωμένα σε ένα εργαλείο που θα βελτιώσει την καθημερινότητα των επαγγελματιών του κλάδου.

Σίγουρα η τεχνολογία και τα εργαλεία που προσφέρει συμβάλουν στην οργάνωση του αρχείου και του χρόνου των Διαμεσολαβητών, αλλά και της δομής της παρουσίασης τους στον καταναλωτή. Αποτελεί, ωστόσο, «στοίχημα» το αρμονικό «πάντρεμα» προσωπικής παρουσίας, μέσω κυρίως του προφορικού λόγου, και χρήσης των τεχνολογικών εφαρμογών με τρόπο ώστε να αποτελούν προέκταση του Διαμεσολαβητή.

Πώς μπορεί να απαντήσει ο κλάδος στην πρόκληση – όπως την χαρακτήρισε ο κ. Γαβαλάκης- της επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού στο αμέσως επόμενο διάστημα; «Με δομημένη συζήτηση και συλλογική δουλειά ώστε να βρούμε τις λύσεις που θα μας κάνουν πιο αποτελεσματικούς και πιο χρήσιμους στον τελικό καταναλωτή», ήταν το μήνυμα του Γ.Γ. του ΕΕΑ.

 

Ψηφιακός Βοηθός Ε.Ε.Α.
Έναρξη συνομιλίας