Ψηφιακός Βοηθός Ε.Ε.Α.

Υπουργική απόφαση για τον καθορισμό του τρόπου επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων

Μοιράσου το στο

Υπουργική απόφαση για τον καθορισμό του τρόπου επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων

Γράφει ο Στάθης Δημ. Σταματελόπουλος, Νομικός Συνεργάτης Ε.Ε.Α.
Με την υπ. αριθμ. 51888/ΓΔ4/6-5-2020 κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας και Εσωτερικών, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β 1739/6-5-2020 καθορίστηκε επακριβώς, ο τρόπος της επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων, μετά την λήξη της προσωρινής απαγόρευσης της λειτουργίας τους. Ειδικότερα και όπως ορίζεται στο πρώτο άρθρο της άνω απόφασης, ο τρόπος επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων, μετά από τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους, λόγω του κορωνοϊού COVID-19 και μέχρι τη λήξη των μαθημάτων τους, κατά το τρέχον σχολικό έτος, θα γίνει σύμφωνα με τις από 2/5/2020 και 4/5/2020 γνώμες της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοιού COVID-19 και συγκεκριμένα ως εξής : Α. Σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας θα πρέπει να τηρείται απόσταση ενός και μισού (1,5) μέτρου μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση, που η τήρηση των παραπάνω αποστάσεων δεν είναι δυνατή, λόγω τυχόν περιορισμών, που θέτει το μέγεθος της αίθουσας, το τμήμα χωρίζεται σε δύο ισοδύναμα υποτμήματα, όπως αναφέρει κατωτέρω η ίδια απόφαση . Β. Ο ανώτατος αριθμός μαθητών, ανά αίθουσα διδασκαλίας, ορίζεται σε δεκαπέντε (15). Εφόσον υπάρχουν λιγότεροι από δεκαπέντε (15) μαθητές σε ένα τμήμα, ή σχολική τάξη, το τμήμα/τάξη αυτό/αυτή λειτουργεί κανονικά όλες τις ημέρες, εκτός και αν οι διαστάσεις της αίθουσας δεν επιτρέπουν την τήρηση των ενδεδειγμένων αποστάσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, οπότε και πάλι θα χωρίζεται σε δύο υποτμήματα, τα οποία θα λειτουργούν σύμφωνα με τα κατωτέρω οριζόμενα. Ειδικότερα, κάθε τμήμα, ή σχολική τάξη σχολικών μονάδων, με περισσότερους από δεκαπέντε (15) μαθητές, θα χωρίζεται σε δύο ισοδύναμα υποτμήματα (α΄ υποτμήμα και β΄ υποτμήμα), κατά αλφαβητική σειρά, με μέριμνα του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Σε περίπτωση που σε σχολικές μονάδες είναι δυνατή η καθημερινή διδασκαλία για κάποια υποτμήματα, με χρήση τυχόν επιπλέον διαθέσιμων και κατάλληλων αιθουσών διδασκαλίας και μετά την προσήκουσα αναπροσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων, ανά υποτμήμα, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή του ήδη διατεθειμένου εκπαιδευτικού προσωπικού ανά υποτμήμα και διδακτική ώρα, θα δύναται να πραγματοποιείται καθημερινά η διδασκαλία των μαθημάτων. Σε κάθε άλλη περίπτωση, κατά την πρώτη εβδομάδα έναρξης λειτουργίας, οι μαθητές του α΄ υποτμήματος προσέρχονται και παρακολουθούν μαθήματα, τις ημέρες Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, ενώ οι μαθητές του β΄ υποτμήματος τις ημέρες Τρίτη και Πέμπτη. Ακολούθως, την επόμενη εβδομάδα, οι μαθητές του α΄ υποτμήματος προσέρχονται και παρακολουθούν μαθήματα τις ημέρες Τρίτη και Πέμπτη, ενώ του β΄ υποτμήματος τις ημέρες Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή. Κατά τον ίδιο τρόπο, με εναλλαγή ημερών παρακολούθησης, ανά εβδομάδα, για κάθε υποτμήμα, συνεχίζουν να λειτουργούν οι σχολικές μονάδες και για τις επόμενες εβδομάδες, μέχρι τη λήξη των μαθημάτων. Γ. Κατά τη διαδικασία παροχής της παράλληλης στήριξης προς τους μαθητές από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό, είτε από ειδικό βοηθητικό προσωπικό, είτε από σχολικό νοσηλευτή, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας από αυτούς. Κατά τα λοιπά, η χρήση προστατευτικής μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό εντός των σχολικών μονάδων είναι προαιρετική. Στο άρθρο δεύτερο της άνω απόφασης ορίζεται ότι,  για το σχολικό έτος 2019-2020 δεν θα διεξαχθούν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των Γυμνασίων και Λυκείων όλων των τύπων. Εξαιρούνται ρητά οι εξετάσεις των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων και στρατεύσιμων μαθητών, οι απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου και Γ.Ε.Λ. των παρελθόντων ετών, καθώς και των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., που εμπίπτουν στις διατάξεις των άρθρων 130 και 151 του ν. 4610/2019 (Α’70) και του άρθρου τεσσαρακοστού ένατου της από 13.4.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 84). Στο άρθρο τρίτο της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης ορίζεται ότι, η ασφαλής λειτουργία των σχολικών μονάδων γίνεται σύμφωνα με τις από 2/5/2020 και 4/5/2020 γνώμες της Εθνικής Επιτροπής προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοιού COVID-19, όπως αυτές εξειδικεύονται και κοινοποιούνται με τις σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Προβλέπεται δε ότι, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων, πρέπει να φροντίζουν ώστε, να λαμβάνονται όλα τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας και προφύλαξης των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ιδίως σε σχέση με τον φυσικό αερισμό των αιθουσών διδασκαλίας, την αποφυγή συγχρωτισμού και την τήρηση των οδηγιών καλής υγιεινής χεριών, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Δ.Υ. Ειδικότερα δε και όσον αφορά στο πρακτικό μάθημα «Εργαστήρια Πληροφορικής» ορίζεται ότι, αυτό θα πραγματοποιείται με κάλυψη των πληκτρολογίων με μεμβράνη οικιακής χρήσεως, η οποία αφαιρείται με την εναλλαγή του κάθε χρήστη. Παράλληλα προβλέπεται ότι, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων θα προβαίνουν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα, ενώ με ευθύνη του Διευθυντή της κάθε σχολικής μονάδας και της σχολικής επιτροπής, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, θα ορίζεται η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας και κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Δ.Υ. Αναφορικά με τη λειτουργία των κυλικείων, που βρίσκονται εντός των   σχολικών μονάδων ρητά ορίζεται ότι, αυτά θα παραμένουν κλειστά, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους, ενώ παράλληλα προβλέπεται ότι, για το σχολικό έτος 2019-2020 δεν θα πραγματοποιούνται οι εκδρομές, επισκέψεις, περίπατοι, εκδηλώσεις, μαθητικοί αγώνες, προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών και η λειτουργία βιβλιοθηκών. Τέλος, στο άρθρο τέταρτο της άνω απόφασης ορίζεται επίσης ότι, η λειτουργία των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών, θα γίνεται κατά τα αναφερόμενα, στις από 2/5/2020 και 4/5/2020 γνώμες της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας, έναντι του κορωνοϊού COVID-19, όπως αυτές εξειδικεύονται και κοινοποιούνται με τις σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Μοιράσου το στο

Αναζήτηση