Κλαδικά: Το κρεοπωλείο βασικό κανάλι διακίνησης κρέατος

Τα στοιχεία που παρουσιάζει στο τεύχος Οκτωβρίου το κλαδικό περιοδικό Meat News επιβεβαιώνουν ότι ο κλάδος των κρεοπωλών παρά την κρίση και τις ανακατατάξεις που έχουν γίνει στην αγορά διατηρεί ακόμα τη δυναμική του και εξακολουθεί να κατέχει ηγετικό μερίδιο στην αγορά κρέατος.

Το δείχνει ο όγκος των πωλήσεων που καταγράφει στατιστικά η ΕΛΣΤΑΤ για το 2018, ο οποίος είναι πολύ σημαντικός: υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ. Την ίδια περίοδο ο συνολικός όγκος πωλήσεων των χονδρεμπορικών επιχειρήσεων κρέατος αγγίζει το 1,6 δισ. ευρώ, ενώ οι εισαγωγές κρέατος το 2018 άγγιξαν το 1,2 δισ. ευρώ (βλέπε τη σχετική ανάλυση στο Meat News, T.69).

Με όλη τη σχετικότητα που έχουν αυτά τα στοιχεία, ο συνδυασμός τους επιβεβαιώνει ότι το κρεοπωλείο είναι το βασικό σημείο πώλησης, από όπου διακινούνται τα 2/3 περίπου των ποσοτήτων κρέατος.

Η δυναμικότητα του κρεοπωλείου και ο ρόλος του στην αγορά τροφίμων φαίνεται αν συγκρίνουμε τα στοιχεία που δημοσιεύονται στην ίδια έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ και αφορούν άλλα ειδικευμένα καταστήματα τροφίμων. Τα καταστήματα αρτοποιΐας – ζαχαροπλαστικής έχουν κύκλο πωλήσεων περίπου 600 εκατ. ευρώ, τα καταστήματα φρούτων και λαχανικών 364 εκατ. ευρώ και τα ψαράδικα 200 εκατ. ευρώ.

Βλέπουμε, λοιπόν, ότι τα κρεοπωλεία είναι ένας σημαντικός κλάδος λιανικής πώλησης. Ακόμη και η αριθμητική συρρίκνωση των καταστημάτων στο διάστημα 2014-2018, όπως φαίνεται στα στατιστικά στοιχεία που επεξεργάστηκε το Meat News, δεν επηρέασε αναλογικά τις πωλήσεις τους.

Αυτό το στοιχείο είναι χρήσιμο στη χάραξη στρατηγικής από όλες τις επιχειρήσεις κρέατος, αλλά και από όλες τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με την προμήθεια προϊόντων και υπηρεσιών στο λιανικό εμπόριο. Το κρεοπωλείο είναι ένα σημαντικό κανάλι διανομής και οφείλει να εκμεταλλευτεί αυτή του τη δυναμική για να εξελιχθεί στο μέλλον.

Φυσικά η αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης στη λιανική πώληση του κρέατος απαιτεί μεγάλη μελέτη και αναζήτηση στοιχείων. Είναι κάτι που θα έπρεπε να απασχολεί όσους ασχολούνται με τον κλάδο και θα μπορούσε να αποτελεί αντικείμενο έρευνας από τους συνδικαλιστικούς φορείς, ή και από εξειδικευμένα ινστιτούτα, όπως το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ.

Η γνώση για την θέση και την πορεία του κλάδου είναι απαραίτητη στη χάραξη μιας στρατηγικής για την «επόμενη μέρα» του κρεοπωλείου. Βοηθά να αναζητηθούν τα στοιχεία στα οποία μπορούν να στηριχθούν οι επιχειρήσεις, να αναπτύξουν τεχνικές πωλήσεων, να χαράξουν στρατηγική για το μέλλον τους.

Το Meat News, όπως κάνει εδώ και πολλά χρόνια, συνεχίζει να ενισχύει τους αναγνώστες του με αναλύσεις, έρευνες, στοιχεία και ειδήσεις που μπορούν να αποτελέσουν μια χρήσιμη εργαλειοθήκη για τους επαγγελματίες. Επιβεβαιώνοντας ότι είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για όλη την αγορά κρέατος.

Του Γιώργου Κατερίνη, δημοσιεύεται στο περιοδικό Meat News, Τ.86

Β