tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Κρυφές αυξήσεις με γρηγορόσημο στα καύσιμα από τις εταιρείες!

Πέντε τουλάχιστον εταιρείες πετρελαιοειδών προσθέτουν στα τιμολόγια και εκτός της τιμής των καυσίμων «έξοδα διαχείρισης» τα οποία φτάνουν μέχρι και 10 ευρώ

Κρυφές αυξήσεις μέσω απαράδεκτων επιβαρύνσεων των τιμολογίων επιβάλλουν οι εταιρείες πετρελαιοειδών. Συγκεκριμένα πέντε τουλάχιστον εταιρείες  πετρελαιοειδών προσθέτουν στα τιμολόγια και εκτός της τιμής των καυσίμων «έξοδα διαχείρισης» τα οποία φτάνουν μέχρι και 10 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ανά τιμολόγιο! Χωρίς πρόβλημα μάλιστα «εξηγούν» ότι πρόκειται για εργασίες που γίνονται μέσα στις εταιρείες και αφορούν την παραγγελιοληψία που κάνει η εταιρεία, την κοπή του τιμολογίου και την… γρήγορη εκτέλεση των εργασιών και της παραγγελίας!

Οι επιβαρύνσεις αυτές οι οποίες επιβάλλονται στους πρατηριούχους καυσίμων μεταφέρονται  ευθέως στην τελική τιμή των καυσίμων, δηλαδή στον ίδιο τον καταναλωτή.  Οι εταιρείες μάλιστα εκβιάζουν για την σιωπηρή αποδοχή των επιβαρύνσεων διαφορετικά θα διακόψουν τον εφοδιασμό. Σαν δικαιολογία φέρνουν τα «μηδενικά ως αρνητικά περιθώρια κέρδους» που έχουν θεωρώντας πολύ λογικό να μεταφέρουν τις ζημίες αρχικά στους βενζινοπώλες και εμμέσως στους καταναλωτές.

Στο μεταξύ οι εταιρείες ανακοινώνουν οτι διευρύνουν και τα περιθώρια κέρδους τους γιατί "δεν βγαίνουν" αυξάνοντας και τις τιμές των καυσίμων κατά 3 με 4 ευρώ το χιλιόλιτρο!

Παρά τις καταγγελίες και την ψήφιση του νέου νόμου για τις συμβάσεις και το περιεχόμενο των τιμολογίων, οι εταιρείες εννοούν να μεταφέρουν τις δικές τους ζημίες σε τρίτους.

Τη στιγμή που η αγορά και οι καταναλωτές στενάζουν, οι εταιρείες βρήκαν ευκαιρία για νέες επιβαρύνσεις στα καύσιμα. Μάλιστα, επειδή στο πετρέλαιο θέρμανσης κόβεται χωριστό τιμολόγιο, η κατάσταση θα επιδεινωθεί και σε συνδυασμό με την άρνηση της κυβέρνησης να μειώσει τον ειδικό φόρο, οι καταναλωτές θα «παγώσουν» για μια ακόμη χρονιά.

Όταν με ένταση κάποιες πολυεθνικές πετρελαιοειδών ζητούσαν την κατάργηση της εισφοράς που κατέβαλαν οι βενζινοπώλες δια μέσω των εταιρειών στο Επικουρικό Ταμείο, η κυβέρνηση ισχυρίστηκε ότι το κάνει για να απαλλάξει τους καταναλωτές από την επιβάρυνσή της εισφοράς του… 0,008ευρώ /λίτρο! Τώρα που οι εταιρείες αντικατέστησαν την εισφορά με δικό τους κέρδος σωπαίνει παρά τις καταγγελίες. Δύο μέτρα δυο σταθμά!

Πέρα από το σοβαρό του πράγματος, αυτές οι δικαιολογίες περί «γρήγορης εκτέλεσης εργασιών» κάτι που είναι υποχρέωση της κάθε εταιρίας ακόμη και από το νόμο 3054/2002, θυμίζουν το αθάνατο γρηγορόσημο που μέχρι τώρα το ξέραμε μόνο για τον Δημόσιο Τομέα!

Για το θέμα έκανε δημόσια καταγγελία στις 8 Αυγούστου για μια εταιρεία και πριν αποκαλυφθούν και οι άλλες, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος η οποία μεταξύ άλλων τόνιζε:

Με κατάπληξη πληροφορηθήκαμε από μέλη μας βενζινοπώλες ότι έλαβαν επιστολή από την εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών Coral (πρώην Shell) του Ομίλου εταιρειών MOTOR OIL HELLAS  στην οποία μεταξύ άλλων τους αναφέρουν τα εξής :

 «Με δεδομένη την συνεχώς επιδεινούμενη ύφεση στην αγορά και την αβεβαιότητα για το μέλλον, καθίσταται αναγκαία η αναθεώρηση των οικονομικών όρων των συνεργασιών μας, ώστε σε κάποιο βαθμό να αντισταθμιστεί η προερχόμενη από αυτούς τους έκτακτους παράγοντες αύξηση του λειτουργικού κόστους, για να είναι εφικτά απρόσκοπτη και υψηλού επιπέδου παροχή προϊόντων και υπηρεσιών.

Στο πλαίσιο αυτό καθίσταται αναγκαία:

Η επιβάρυνση ανά παράδοση για έξοδα διαχείρισης παραδόσεων ως εξής:  – Για παραδόσεις από 2,5 έως 12 κυβικά κατά 5 ευρώ (προ φπα)

Για παραδόσεις από 12,1 έως 18 κυβικά κατά 4 ευρώ (προ φπα)
Για παραδόσεις από 18 κυβικά και άνω δεν υπάρχει επιβάρυνση.

Η αύξηση των τελικών τιμών χρέωσής σας, ως ακολούθως:

Για κάθε είδους βενζίνες           +2ευρώ ανά κυβικό (προ φπα)
Για πετρέλαιο κίνησης               +3ευρώ ανά κυβικό (προ φπα)
Για πετρέλαιο θέρμανσης          +3ευρώ ανά κυβικό (προ φπα)»

 

Θεωρούμε την ενέργεια αυτή  κερδοσκοπική και απαράδεκτη. Πρώτον διότι η αιτιολογία που συνοδεύει την ανακοίνωση είναι προσχηματική, παιδαριώδης και δείχνει το ανάλγητο πρόσωπο των μεγάλων εταιριών. Δεύτερον διότι για να μην πάθει τίποτα ο γίγαντας Coral πρέπει να οδηγηθούν σε κλείσιμο τα ήδη πληγέντα και δοκιμαζόμενα από την κρίση πρατήρια. Είναι γνωστό τοις πασι ότι τα πρατήρια έχουν ήδη πληγεί καταστροφικά και εκατοντάδες από αυτά έχουν κλείσει ενώ τα περισσότερα βρίσκονται ήδη στα πρόθυρα του κλεισίματος. Έτσι, με τέτοιες πρακτικές  χρέωσης όχι μόνο εξωθούνται ακόμη περισσότερα σε κλείσιμο, αλλά εγκαινιάζεται και ένα καθεστώς αυθαιρεσίας σε βάρος των βενζινοπωλών  ανοίγοντας  το δρόμο για όποια άλλη αυθαιρεσία, η οποία σε τελικό στάδιο  θα έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί  η λιανική τιμή με αποδέκτη τον τελικό καταναλωτή . 

Η ενέργεια των εταιρειών εκτός του ότι ουσιαστικά ακυρώνει τα συμβόλαια αποκλειστικής συνεργασίας τα οποία δεν προβλέπουν παρόμοιες επιβαρύνσεις με ότι αυτό συνεπάγεται, θεωρεί, κατά απαράδεκτο τρόπο, ότι οι βενζινοπώλες εκτός από τη δική τους κρίση πρέπει να πληρώσουν και την κρίση των άλλων, εν προκειμένω της SHELL.

Καλούμε τους συναδέλφους να μην αποδεχτούν την πρόσθετη αυτή επιβάρυνση , η οποία δεν καλύπτεται από τις συμβάσεις τους. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι αυτό είναι η αρχή για να ακολουθήσουν και οι άλλες εταιρίες,

καλύτερα θα είναι να αρχίσουν να εφαρμόζουν τον νέο νόμο για τις συμβάσεις στους όρους των οποίων δεν περιλαμβάνονται παρόμοιες επιβαρύνσεις – χαράτσια.