tuv-iso-logo

Μαν. Αλιφιεράκης : Μείωση ΦΠΑ σε τουριστικές υπηρεσίες και προιόντα

Τη μείωση του ΦΠΑ άμεσα και κυρίως σε τουριστικές υπηρεσίες και προιόντα προτείνει o Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, Μανώλης Αλιφιεράκης

Τη μείωση του ΦΠΑ από τώρα σε όλες τις επιτρεπόμενες υπηρεσίες και προιόντα ιδιαίτερα στον τουρισμό  και όσο είναι σε εξέλιξη η τουριστική σεζόν προτείνει μέσω του www.eea.gr o Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κρήτης κ. Μανώλης Αλιφιεράκης.  Μειωμένες στο 10 – 12% οι προσδοκίες για αύξηση των τουριστικών αφίξεων στο Ηράκλειο σε σχέση με τα πρώτα αισιόδοξα μηνύματα. Ο κύριος Αλιφιεράκης επισημαίνει ότι η δυνατότητα πληρωμής των επιχειρήσεων έχει φθάσει στο ναδίρ και ζητά φορολογική πολιτική με αναπτυξιακή διάσταση. Ως ζήτημα υψίστης προτεραιότητας θέτει την προώθηση των ποιοτικών αγροτικών προιόντων στις διεθνείς αγορές, με την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων marketing. Προβλέπει «διάλυση» των Επιμελητηρίων αν δεν βρουν νέο ρόλο μετά την πρώτη Ιανουαρίου του 2015 που αίρεται η υποχρεωτική εγγραφή των επιχειρήσεων σε αυτά

Διαβάστε παρακάτω όλη την συνέντευξη του κ. Μανώλη Αλιφιεράκη στο www.eea. gr

——————————————————————————————————————————————–

Ερ : Πολλές επιχειρήσεις στην περιοχή σας εξαρτούν σχεδόν απόλυτα την επιβίωσή τους από την πορεία του τουρισμού. Τι δείχνουν τα στοιχεία από την φετινή τουριστική περίοδο ; Επιβεβαιώνουν οι επιχειρήσεις – μέλη σας τις αισιόδοξες εκτιμήσεις της κυβέρνησης και του ΣΕΤΕ για την πορεία των αφίξεων και των κρατήσεων ;

Απ : Ενώ τα πρώτα στοιχεία της φετινής τουριστικής περιόδου διαφάνηκαν αρκετά ελπιδοφόρα, την παρούσα χρονική στιγμή λαμβάνουμε ανάμικτα μηνύματα τα οποία σχετίζονται κυρίως με την ρώσικη – ουκρανική αγορά. Παρά ταύτα υπάρχουν ακόμη εκτιμήσεις για αύξηση περί το 10%. Συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, για την περίοδο Ιανουάριος-Μάιος 2014 παρατηρήθηκε αύξηση των αφίξεων αλλοδαπών τουριστών περίπου 10-12 % οι οποίοι άγγιξαν τις 440 χιλιάδες. Οι κεντρικοευρωπαίοι εξακολουθούν και προτιμούν το νησί μας, μιας και μέχρι τώρα το 68% των συνολικών διεθνών αφίξεων προέρχεται από τη Γερμανία, Γαλλία, και Βρετανία.

Ερ : Το Υπουργείο Εργασίας εξήγγειλε πριν λίγες ημέρες εντατικούς ελέγχους για την αδήλωτη και την ανασφάλιστη εργασία σε όλες τις τουριστικές περιοχές. Πιστεύετε ότι οι εκτεταμένοι έλεγχοι και τα αυστηρά πρόστιμα οδηγούν σε συμμόρφωση τις επιχειρήσεις, καθώς πλέον το εργατικό κόστος έχει μειωθεί ενώ και οι εργοδοτικές εισφορές θα μειωθούν κατά 2,9% από την πρώτη Ιουλίου ;

Απ:  Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει πρόβλημα στην αδήλωτη και την ανασφάλιστη εργασία ως απότοκο και της κρίσης, και στις τουριστικές περιοχές αυτό εμφανίζεται μεγεθυμένο. Όμως και από την άλλη η εξόντωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εξαιτίας των δυσβάσταχτων προστίμων που προβλέπονται, στην πραγματικότητα εκφυλίζει την προσπάθεια του κράτους για είσπραξη μετρητών. Οι επιχειρήσεις κάνουν ότι μπορούν, όμως πρέπει επιτέλους να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η δυνατότητα πληρωμής τους έχει φτάσει πλέον στο ναδίρ. 

Ερ : H μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση λειτούργησε θετικά τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τα δημόσια έσοδα. Ποια άλλα μέτρα ελάφρυνσης των φορολογικών βαρών στις επιχειρήσεις θα έπρεπε να ληφθούν ώστε να τονωθεί η αγορά ;

Απ : Το μέτρο της μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση παρά τη σύγχυση που δημιούργησε στην αρχή τόσο στους καταναλωτές όσο και στους καταστηματάρχες, απέκτησε τελικά θετικό πρόσημο. Στις θέσεις μας δε, είναι η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ σε όλες επιτρεπόμενες υπηρεσίες και προϊόντα (Οδηγία 2006/112/ΕΚ) ιδιαίτερα του κλάδου του τουρισμού με άμεση εφαρμογή και στην Κρήτη, όπως και σε άλλες νησιώτικες περιοχές. Η πρόταση αυτή είναι επίκαιρη, μεσούσης της τουριστικής περιόδου, όπου από ότι φαίνεται θα επηρεάσει άμεσα τις τιμές .

Γενικά πάντως θα πρέπει, τα προτεινόμενα φορολογικά μέτρα να στοχεύουν στην διασφάλιση μιας δίκαιης κατανομής των φορολογικών βαρών σε ρεαλιστική βάση, βάζοντας σε προτεραιότητα τις χειμάζουσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.  Αντ’ αυτού, ως φαίνεται, οι τελευταίες φορολογικές μεταρρυθμιστικές προσπάθειες στερούνται  αναπτυξιακού προσανατολισμού και δημιουργούν εμπόδια στην μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, αντί να ενισχύουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες που τεκμηριωμένα προωθούν την παραγωγική ανάπτυξη της χώρας και την αύξηση της απασχόλησης. Η επιχειρηματική κοινότητα αξιώνει την καθιέρωση ενός νέου σύγχρονου και σταθερού επιτέλους φορολογικού συστήματος με χαμηλούς συντελεστές, προκειμένου η χώρα μας να μπορέσει να ανταγωνιστεί τις γειτονικές μας χώρες, που λόγω χαμηλής φορολόγησης έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα για την προσέλκυση επενδύσεων.

Ερ : Πέραν του τουρισμού, περιοχές όπως η δική σας έχουν πλούσια συγκριτικά πλεονεκτήματα στην αγροτική επιχειρηματικότητα. Πως μπορούν κατά τη γνώμη σας, προϊόντα της ελληνικής γης, όπως το κρασί, το λάδι και άλλα να αυξήσουν το μερίδιό τους στις διεθνείς αγορές ;

Απ : Ειδικά η Κρήτη, διαθέτει ένα παραγωγικό, γαστρονομικό και πολιτισμικό θησαυρό. Τα κρητικά προϊόντα διακρίνονται για τη φυσικότητα, την αυθεντικότητα και την προσωπικότητα τους. Την ταύτισή τους με την ιστορία και τον πολιτισμό.  Προϊόντα που είναι υψηλής ποιότητας, αυθεντικά και ασφαλή. Που εμπνέουν εμπιστοσύνη και σιγουριά. Με την παγκόσμια πλέον αναγνώριση της κρητικής διατροφής, τα αγροτικά προϊόντα έχουν ένα προβάδισμα που επαφίεται όμως τις επιχειρήσεις μας να το εκμεταλλευτούν. Οι επιχειρήσεις πρέπει να πιστοποιηθούν, να οργανώσουν τμήματα προώθησης εξαγωγών και να εκμεταλλευτούν κάθε ευκαιρία που δίνεται για άνοιγμα στο εξωτερικό. Η εγχώρια οικονομική κρίση είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, λόγω της μείωσης των τιμών προϊόντων και των παραγωγικών συντελεστών στην Ελλάδα. Ωστόσο, δεν είμαστε σε θέση να ανταγωνιστούμε τις χαμηλές τιμές των μεγάλων αγορών της Ανατολής. Η διαφοροποίηση των προϊόντων μας θα πρέπει να επικεντρωθεί είτε στη μοναδικότητα, όπου αυτό είναι εφικτό, είτε στην ποιότητα που αποτελεί μοναδική πραγματικότητα. Το πώς θα το επικοινωνήσουμε στους πελάτες και καταναλωτές, θα πρέπει να ιδωθεί με προσεγγίσεις τεχνικών και εργαλείων μάρκετινγκ. Μια από τις προτεραιότητές μας θα πρέπει να είναι να εξάγουμε επώνυμα, με συγκεκριμένο brand name, που να έχει εκτόπισμα στις ξένες αγορές, και με λογότυπα που να αναδεικνύουν την καταγωγή, την αυθεντικότητα και την ποιότητα  των προϊόντων μας. Το Επιμελητήριο Ηρακλείου, δεν μπορεί να απουσιάζει από την προσπάθεια αυτή. Διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού. Διοργανώνοντας σχεδιασμένες και στοχευμένες εμπορικές αποστολές. Ενθαρρύνοντας και ενισχύοντας τους Κρήτες επιχειρηματίες στην προσπάθειά τους να διεισδύσουν σε νέες αγορές. Ταυτόχρονα, τους προτρέπει να αναλαμβάνουν νέες πρωτοβουλίες και να υιοθετούν καινοτομίες, να προσαρμόζουν την παραγωγή τους στα διεθνή πρότυπα, να βελτιώνουν το κόστος και να επενδύουν στην απόκτηση εξειδικευμένου στελεχιακού δυναμικού.

Ερ : Με ποιες δράσεις και υπηρεσίες βοηθά το Επιμελητήριο σας τις επιχειρήσεις στην περιοχή σας ; Πως βλέπετε το μέλλον του Επιμελητηριακού θεσμού με την άρση της υποχρεωτικής εγγραφής που θα ισχύσει από την πρώτη Ιανουαρίου του 2015.

Απ : Στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, αναπτύσσουμε συνεχώς πρωτοβουλίες και δράσεις, για να στηρίξουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, όντες θεσμικοί εκφραστές της επιχειρηματικότητας. Όμως πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια τάση αποψίλωσης του ρόλου των επιμελητηρίων, και μια υποβάθμιση του χαρακτήρα τους στον βωμό της απλούστευσης των διαδικασιών για τη διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας , με κυρίαρχη βέβαια την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε πράξη νομοθετικού περιεχομένου, με την οποία από την 1η Ιανουαρίου 2015 παύει να είναι υποχρεωτική η έγγραφη των επιχειρήσεων στα Επιμελητήρια.

Με αυτή τη ρύθμιση είναι προφανές ότι τα Επιμελητήρια οδηγούνται σε διάλυση αν δεν βρουν νέο ρόλο και δεν αναπτύξουν δραστηριότητες που θα τους αποφέρουν έσοδα. Ενδεικτικά οι δυνητικές υπηρεσίες που μπορούν να αναπτυχθούν σχετίζονται σε υπηρεσίες δημόσιας αρχής που θα «επιτρέψει» το κράτος, και εξατομικευμένες υπηρεσίες επιχειρηματικής στήριξης, όπως πχ Εξατομικευμένη συμβουλευτική δράση, Νομικές – Φορολογικές – Χρηματοδοτικές – Εκπαιδευτικές  συμβουλές, Ενημέρωση για ηλεκτρονικό εμπόριο, Υπηρεσίες επιμελητηριακής διαιτησίας, Υπηρεσίες πραγματογνωμοσύνης, Εκπόνηση κλαδικών μελετών, κλπ