tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Με το σταγονόμετρο οι θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης – Τι δηλώνει στην “Καθημερινή” ο Α’ Αντιπρόεδρος του Ε.Ε.Α. Ν. Γρέντζελος

Για την καθυστέρηση στη διεξαγωγή των θεωρητικών εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, λόγω της εφαρμογής των μέτρων προστασίας κατά της διασποράς του κορονοϊού, μίλησε στην “Καθημερινή” και τη δημοσιογράφο Αλεξάνδρα Κασσίμη ο Α’ Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και Πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδηγών Δυτικής Αττικής, κ. Νίκος Γρέντζελος.

«Πρέπει να ληφθεί μέριμνα από την Περιφέρεια –που είναι αρμόδια για τις εξετάσεις– για την αύξηση των εξετάσεων. Είναι δεδομένο ότι δεν μπορούμε βάλουμε μέσα στις αίθουσες περισσότερους υποψηφίους για λόγους υγιεινής», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Γρέντζελος.

Ακολουθεί το σχετικό ρεπορτάζ:

Εμπόδιο στην απόκτηση διπλώματος οδήγησης για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, όπως επίσης και για επαγγελματίες, αποτελούν τα μέτρα προστασίας κατά της διασποράς του κορωνοϊού. Η επιβολή του περιορισμού των υποψηφίων εντός των αιθουσών διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων έχει μετατρέψει τη διαδικασία σε ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση. Η απόσταση ασφαλείας που πρέπει να τηρείται μεταξύ των εξεταζομένων οδήγησε στην απόφαση για περιορισμό της χωρητικότητας των αιθουσών κατά 50%. Αποτέλεσμα είναι κάθε ημέρα διεξαγωγής εξετάσεων ναι προσέρχονται οι μισοί από εκείνους που μπορούσαν να δώσουν εξετάσεις προ κορωνοϊού. Για παράδειγμα, στην Περιφέρεια Δυτικής Αττικής, στο Περιστέρι, η χωρητικότητα της αίθουσας ήταν 30 μαθητές με αποτέλεσμα σήμερα να συμμετάσχουν μόλις 15 υποψήφιοι. Στην Περιφέρεια Μεταφορών του κεντρικού τομέα Αττικής, στον Χολαργό, το μέγεθος της αίθουσας επιτρέπει την είσοδο σε 20 αντί 40 υποψηφίους.

Οι εκπαιδευτές οδήγησης επισημαίνουν ότι τόσο οι υποψήφιοι οδηγοί όσο και οι επαγγελματίες (που είτε ανανεώνουν τις άδειές τους είτε υποβάλλονται σε εξετάσεις για πρώτη φορά) καθυστερούν να υποβληθούν στη θεωρητική δοκιμασία, γεγονός που συμπαρασύρει και την πρακτική (προϋπόθεση για την πρακτική εξέταση οδήγησης είναι η επιτυχία στη θεωρητική). «Πρέπει να ληφθεί μέριμνα από την Περιφέρεια –που είναι αρμόδια για τις εξετάσεις– για την αύξηση των εξετάσεων. Είναι δεδομένο ότι δεν μπορούμε βάλουμε μέσα στις αίθουσες περισσότερους υποψηφίους για λόγους υγιεινής», εξηγεί στην «Κ» ο ιδιοκτήτης σχολής οδηγών και αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Νίκος Γρέντζελος. Η πρόταση των εκπαιδευτών οδήγησης περιλαμβάνει την αύξηση των εξετάσεων που διενεργούνται σε καθημερινή βάση. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί μόνον εάν οι θεωρητικές εξετάσεις επεκταθούν και πέραν του ωραρίου λειτουργίας των περιφερειών, ώστε να εξυπηρετηθεί μεγαλύτερος αριθμός υποψηφίων.     

Στο μεταξύ, στις αρχές του έτους είχε συσταθεί από το υπουργείο Υποδομών επιτροπή με έργο την επεξεργασία και την υποβολή εισήγησης για την αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαιδευτική και εξεταστική διαδικασία για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Μπορεί η πανδημία να έβαλε φρένο στις εργασίες της επιτροπής, αυτή όμως αναμένεται να αναλάβει εκ νέου δράση. Σε αυτό το πλαίσιο, μάλιστα, οι εκπρόσωποι του κλάδου επισημαίνουν ότι μπορούν να ενσωματωθούν οι όποιες αλλαγές, όπως είναι η μείωση της γραφειοκρατίας, στο σύνολο της διαδικασίας και η επικαιροποίηση του περιεχομένου των εξετάσεων τόσο στη θεωρία όσο και στην πρακτική. Μέχρι τότε, όμως, θα πρέπει να δοθεί λύση στον περιορισμένο αριθμό των εξεταζόμενων υποψηφίων καθώς, όπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι του κλάδου, παραμένει άγνωστη η διάρκεια ισχύος των μέτρων προστασίας κατά του κορωνοϊού.