tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Μεσσηνία”Στηρίζοντας τα τοπικά καταστήματα στηρίζεις το μέλλον σου”

Το άρθρο του Δημ. Μανιάτη: "Στηρίζοντας τα τοπικά καταστήματα και επιχειρήσεις στηρίζεις το μέλλον σου."

Κύκλο συναντήσεων με όλους τους φορείς της τοπικής αγοράς θα κάνει το Επιμελητήριο Μεσσηνίας από τις αρχές του νέου έτους και θα προτείνει συνέργειες με στόχο την στήριξη και την ανόρθωση των καταστημάτων και των επιχειρήσεων της Μεσσηνίας.

Ο ίδιος ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δημ. Μανιάτης με άρθρο του  παρουσιάζει και αναλύει την αναγκαιότητα που συνηγορεί στην κινητοποίηση της επιχειρηματικότητας του νομού απέναντι στις πολυεθνικές και το διαδίκτυο.

Το άρθρο του Δημ. Μανιάτη: 

"Στηρίζοντας τα τοπικά καταστήματα και επιχειρήσεις στηρίζεις το μέλλον σου.

– Στηρίζουμε την τοπική οικονομία.

– Στηρίζουμε τα τοπικά καταστήματα.

– Στηρίζουμε το μέλλον του Νομού μας.

Αυτό είναι το κοινωνικό μήνυμα του Προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Δημήτρη Μανιάτη για την ευαισθητοποίηση όλων των καταναλωτών.

Σε μια περίοδο που η κρίση έχει φτάσει παντού και όλοι δυσκολευόμαστε, πρέπει να αντιληφθούμε πως πέρα από σωστό και χρήσιμο, είναι άκρως απαραίτητο να προτιμάμε τα τοπικά καταστήματα του νομού μας. Είναι κάτι που θα βοηθήσει την τοπική μας οικονομία να επιβιώσει και τα χρήματα θα κάνουν υγιή κύκλο εντός νομού, οπότε και θα παραμείνουν σε αυτόν και δεν θα κάνουν φτερά, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεσαία κοινωνική τάξη, τους μικρομεσαίους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους εργαζόμενους, τους παραγωγούς, τους βιοτέχνες και τις οικογενειακές επιχειρήσεις.

Η τοπική αγορά, η παραγωγή, οι βιοτεχνίες, η παροχή υπηρεσιών, τα εμπορικά καταστήματα και οι επαγγελματίες αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του νομού μας και της κοινωνίας, καθώς παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή και την πρόοδο του τόπου μας, διότι συντηρούν θέσεις απασχόλησης, δημιουργούν εισοδήματα και εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων.

Ο ρόλος μας

Ως καταναλωτές ενσυνείδητα, για όλες τις ανάγκες, θα πρέπει να προτιμάμε τα τοπικά καταστήματα, τις τοπικές επιχειρήσεις που ανήκουν σε ντόπιους, με το σκεπτικό ότι οι πολυεθνικές αλυσίδες στο τέλος της εβδομάδας ή και ημερησίως μεταφέρουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ εκτός νομού, χρήματα που δεν ξαναγυρίζουν και δεν κάνουν τον κύκλο. Επομένως είναι συνείδηση και συμφέρον όλων μας να αλληλοϋποστηριχτούμε.

Η επιλογή μας πρέπει να είναι μονόδρομος. Τα οφέλη για την τοπική μας οικονομία είναι πολλά, δεδομένου ότι από αυτήν προέρχονται οι παραγωγοί, οι μεταποιητές, οι έμποροι και οι καταναλωτές. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας ότι η λογική αυτή θα πρέπει να αποτελέσει μονόδρομο, ο οποίος βεβαίως απαιτεί αποφασιστικότητα και σκληρή δουλειά.

Πως μπορεί όμως κανείς να επιλέξει σωστά όταν «βομβαρδίζεται» καθημερινά από σπέσιαλ τιμές, με χιλιάδες διαφημίσεις και προϊόντα;

Είναι γνωστό ότι οι όποιες καταναλωτικές μας επιλογές «επηρεάζουν» την τσέπη μας. Ομως το θέμα δεν σταματάει εκεί, δεδομένου ότι η κάθε μας κίνηση έχει συνέπειες και στην τοπική μας οικονομία, λόγω της τεράστιας οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας.

Ομως υπάρχουν λύσεις, υπάρχουν καλές τιμές, υπάρχει παζάρι, υπάρχει η ευθύνη του παραγωγού, υπάρχει η καλημέρα, υπάρχει η αλληλεγγύη, υπάρχει ο έλεγχος ποιότητας και η καλή παροχή υπηρεσιών.

Το παράδειγμα της Κρήτης

Δεν είναι κακό να διδαχθούμε από άλλες περιοχές της χώρας και ειδικότερα της Κρήτης, εκεί που οι επαγγελματίες και καταναλωτές στηρίζουν ο ένας τον άλλον. Αυτή την πρακτική στη Μεσσηνία δεν την γνωρίζουμε, εδώ λειτουργούμε διαφορετικά. Δεν μας ενδιαφέρει το πρόβλημα του γείτονα, μας αρκεί να μην καίγεται το δικό μας σπίτι. Αυτό στην Κρήτη δεν συμβαίνει, εκεί ο ένας στηρίζει τον άλλο και προτιμούν τα προϊόντα που παράγουν, αγοράζοντας από τα τοπικά καταστήματα.Το ζήτημα είναι πως το συνειδητοποιεί ο καθένας, τι θέλει, τι αγοράζει, που ωφελείται και που καταστρέφεται, αυτός και τα παιδιά του.

Δεν ξεκινάνε όλα από την τιμή. Η ιστορία διδάσκει ότι η τιμή τιμή δεν έχει και ότι μακροπρόθεσμα θα το πληρώσει πολύ ακριβά. 

Το χρήμα κάνει κύκλο και πρέπει να πραγματοποιείται στην κοινωνία του νομού μας και να μην τρέχουμε στις πολυεθνικές αλυσίδες επειδή έχει φθηνό χαρτί κουζίνας, αλλά συγχρόνως να ψωνίζουμε και άλλα πράγματα επειδή μας τα προβάλλουν.

Ενεργοποίηση φορέων

Στην κατεύθυνση λοιπόν της τόνωσης της τοπικής οικονομίας, η οποία έχει πληγεί από την κρίση, οι φορείς πρέπει να ανασυγκροτηθούν με μοναδικό στόχο την τόνωση της τοπικής αγοράς και την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Το Επιμελητήριο Μεσσηνίας θα ξεκινήσει το εγχείρημα από το νέο έτος καλώντας τους φορείς του νομού μας σε συναντήσεις για να κατανοήσουν την ανάγκη για συνέργειες, με στόχο την στήριξη της τοπικής μας αγοράς.

Εκείνο που δεν γίνεται από την τοπική αγορά είναι η επικοινωνία, που είναι το βασικότερο ζήτημα πώλησης ενός προϊόντος, την στιγμή που οι πολυεθνικές και το Διαδίκτυο βομβαρδίζουν τους καταναλωτές με διάφορα τρικ, στα οποία κυριαρχεί η επιστημονική καταναλωτική ενεργοποίηση του υποσυνείδητου. Είναι η μέθοδος αγοράς άχρηστων προϊόντων με την δικαιολογία ότι είναι φθηνά.

Τελειώνοντας πρέπει να τονίσω ότι οι επίσημες αρχές της χώρας μας είναι «αλυσοδεμένες» στις εντολές των αδίστακτων δανειστών μας, ας κρίνουμε μόνοι μας αυτό που ωφελεί την τοπική μας αγορά, τα τοπικά και ελληνικά προϊόντα μας και να διεκδικήσουμε μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των λιανικών πωλήσεων.

Είναι αποκλειστικά και μόνο στο δικό μας χέρι. Ας το προσπαθήσουμε".