tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Μια απάντηση για τις αποφάσεις του ΕΤΕΑ

είναι μια προσπάθεια να ξεφύγει το Ταμείο από τις παθογένειες του παρελθόντος και σε αυτό εντάσσεται και η απόφαση για ηλεκτρονική κατάθεση των εισφορών

Ενημέρωση από τον Νίκο Κογιουμτσή(*)

Μέλος του ΔΣ του ΕΕΑ και

Μέλος του ΔΣ του ΕΤΕΑ

 

Κατ αρχήν να θυμίσω και να επισημάνω ότι το ΕΤΕΑ ως ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης έχει αποτελέσει εδώ και πάνω από ένα χρόνο το Ταμειο – συνένωση πάνω από 20 διαφορετικών μικρότερων επικουρικών Ταμείων του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα. Αποδεχόμενο υποχρεωτικά όλα τα στρεβλά, τρωτά, αγγυλωτικά όλων αυτών των Ταμείων που φυσικά λειτουργούσαν με μια οπισθοδρομική νοοτροπία και αφιλόξενη εξυπηρέτηση γενικά.

 

Ως εκπρόσωπος των εργοδοτών στο Δ.Σ του ΕΤΕΑ, εδώ και περίπου 2 μήνες, αυτό που διαισθάνομαι πραγματικά, είναι μια προσπάθεια να ξεφύγει το ενοποιημένο Ταμείο από τις παθογένειες του παρελθόντος και μέσα σε αυτό εντάσσεται και η απόφαση για ηλεκτρονική κατάθεση των εισφορών των επιχειρήσεων (αποφεύγοντας τις ουρές στις Τράπεζες) αλλά και την δημιουργία ενός αρχείου που θα διευκολύνει τον ασφαλισμένο για την άμεση εξυπηρέτηση του (ασφαλιστική ενημερότητα κλπ.) όσο και στην γρήγορη απονομή της σύνταξης τους (και όχι σε 3-4 χρόνια, όπως τώρα για κάποια εκ των  τέως Επικουρικών Ταμείων).

 

Η εγκύκλιος της Τετάρτης 12/03/2014 που είναι απόφαση ¨λειτουργική¨ του Διοικητή και όχι απόφαση του Δ.Σ του Ταμείου αναφέρει ότι οι εργοδότες προαιρετικά μέχρι 31/05/2014 μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά της μισθολογικές καταστάσεις καθώς και την καταβολή των αντίστοιχων εισφορών τους, για όσα χρόνια διαθέτουν μέχρι και τον 11ο του 2013 για την διαμόρφωση των Αρχείων που προανέφερα.

 

Γνωρίζω ότι είναι χρονοβόρα και κοστοβόρα εργασία για τους φοροτέχνες και λογιστές και θα έπρεπε ήδη να υπάρχει εδώ και χρόνια ηλεκτρονικό αρχείο σε κάθε Ταμείο που θα διευκόλυνε την τωρινή κατάσταση. Και η ημερομηνία 31/05/2014 απ’ ότι συζήτησα και ζήτησα από τον Διοικητή του Ταμείου είναι συζητήσιμη και μπορεί να παραταθεί για να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις.

 

Πρέπει επίσης να αναφέρω ότι σαν εκπρόσωπος των εργοδοτών, όπως άλλωστε φαίνεται και από την ιστοσελίδα τους Οργανισμού, προς θεού και το έχει δείξει άλλωστε η ιστορία μου και η εν γένει στάση μου, είμαι ανοικτός και δεκτικός σε κάθε απορία ή πρόβλημα που προκύπτει και μας αφορά σαν χώρος. Τα τηλέφωνα μου υπάρχουν στο Επιμελητήριο και μπορεί ο κάθε συνάδελφος να κάνει χρήση τους για οποιαδήποτε πληροφορία ή απορία που αφορά το ταμείο.

 

Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, αγαπητέ συνάδελφε κ. Παντελή διακήρυσσαν σοφά προς κάθε κατεύθυνση ¨πάταξον μεν άκουσον δε¨.

 

(*) Αφορά το άρθρο του κ. Π. Παντελή: «Τα καψώνια του Ε.Τ.Ε.Α.»