tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Ν. Γρέντζελος: Να αυξηθούν οι επιτροπές εξετάσεων για διπλώματα οδήγησης

Ξεκινούν από σήμερα, με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, τα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα υποψηφίων οδηγών, ενώ αναμένεται και ο προγραμματισμός των πρώτων εξετάσεων. Λόγω των περιορισμών που έχουν τεθεί για λόγους προάσπισης της δημόσιας υγείας ο κλάδος ζητεί αύξηση των επιτροπών εξετάσεων από την Περιφέρεια, όπως τόνισε ο Α’ Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και Πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδηγών Δυτικής Αττικής, κ. Νίκος Γρέντζελος, τόσο σε δηλώσεις του στην “Καθημερινή” όσο και στην ΕΡΤ1.

Στο πλαίσιο του σχετικού ρεπορτάζ της ΕΡΤ1 ο κ. Γρέντζελος μίλησε επίσης για τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να τηρούνται στα μαθήματα αλλά και τις εξετάσεις, τα οποία και παρουσιάστηκαν με τη βοήθεια και του κ. Κωνσταντίνου Ντελέζου, Υγιειονολόγου, Λέκτορα Εφαρμογών – Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Δείτε το σχετικό βίντεο:

 

Ακολουθεί το ρεπορτάζ της εφημερίδας “Καθημερινή” από την δημοσιογράφο Αλεξάνδρα Κασσίμη:

Ανησυχία επικρατεί μεταξύ των ιδιοκτητών σχολών οδήγησης καθώς από την επόμενη Δευτέρα ξεκινούν τα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα υποψηφίων οδηγών και την επόμενη ημέρα αναμένεται ο προγραμματισμός των πρώτων εξετάσεων. Οι περιορισμοί που έχουν τεθεί για λόγους προάσπισης της δημόσιας υγείας φαίνεται ότι έχουν προκαλέσει αναστάτωση στον κλάδο, ο οποίος ζητεί την αύξηση των επιτροπών εξετάσεων από την Περιφέρεια.

Το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στις ίδιες τις πρακτικές εξετάσεις υποψηφίων οδηγών, καθώς, σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, εκτιμάται ότι θα περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός των εξετάσεων που θα διενεργείται κάθε ημέρα. Από την πλευρά της η Περιφέρεια λειτουργεί με περίπου το 40% του εργατικού της δυναμικού (λόγω μέτρων που ισχύουν λόγω πανδημίας). Αποτέλεσμα είναι να μην έχει πολύ μεγάλο αριθμό υπαλλήλων να διαθέσει, καθώς περισσότεροι από τους μισούς δεν προσέρχονται στην Περιφέρεια, προκειμένου να περιοριστεί ο συνωστισμός εντός των υπηρεσιών. Ως εκ τούτου, οι σχολές οδηγών μπορούν πλέον να εξυπηρετήσουν (εάν προστεθούν και οι περιορισμοί που πρέπει να τηρούν οι ίδιες οι σχολές) για εξετάσεις μόλις το 20%-25% των υποψηφίων που εξυπηρετούσαν πριν. Εκπρόσωποι της αγοράς σημειώνουν ότι υπάρχει κίνδυνος «να ξεκινήσουμε να τσακωνόμαστε μεταξύ μας για το ποιος θα “κατεβάσει” μαθητές για εξετάσεις, ενώ ο περιορισμός των εξεταζόμενων υποψηφίων έχει ως αποτέλεσμα να διακυβεύεται η βιωσιμότητά μας».

Είναι ενδεικτικό ότι από 17-20 επιτροπές εξετάσεων που συνεδρίαζαν καθημερινά πριν από την επιβολή των περιοριστικών μέτρων, ο προγραμματισμός θέλει περίπου τρεις έως τέσσερις επιτροπές να συνεδριάζουν μετά την 11η Μαΐου. «Επισημαίνουμε την ανάγκη αύξησης των επιτροπών που συνεδριάζουν καθημερινά ώστε να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τον όγκο των υποψηφίων», δηλώνει στην «Κ» ο Νίκος Γρέντζελος, πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης και αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Σημειώνεται ότι τη Δευτέρα ξεκινάει ο προγραμματισμός για τη διενέργεια θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων για όλες τις κατηγορίες (Ι.Χ., μοτοσικλέτες) πλην των φορτηγών, που θα ξεκινήσουν την 1η Ιουνίου. Οι πρακτικές εξετάσεις θα διενεργούνται χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία αφετηρίας των επιτροπών εξέτασης, ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο αριθμός συγκέντρωση εκπαιδευτών/υποψηφίων ανά σημείο αφετηρίας, και με τον απαραίτητο εξοπλισμό (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά).