tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Νέα από το e-forologia.gr (01/03/2021)

Άρθρα

Η ελληνική οικονομία μετά την πανδημία

Ερωτήματα

Μίσθωση κατοικιών από επιχείρηση μη λειτουργούσα με απόφαση Δημόσιας Αρχής, οι οποίες θα εξυπηρετούσαν διαμονή προσωπικού της του οποίου έχει ανασταλεί η σύμβαση εργασίας, μπορούν να τύχουν της πρόνοιας μείωσης του συμφωνηθέντος ενοικίου;

Ξενοδοχειακός όμιλος επιχειρήσεων με τέσσερις μονάδες (κάθε μονάδα και ξεχωριστό ΑΦΜ) εκμισθώνουν οικείες για τη διαμονή του προσωπικού και μαθητών τους.
Κατά τη χρήση 2020 από τις 4 μονάδες λειτούργησε μόνο η μια ενώ οι υπόλοιπες τρεις παρέμειναν κλειστές και το προσωπικό τους τέθηκε σε καθεστώς αναστολής.
Αρχής γενομένης από την ΠΝΠ της 20/3/2020 και σε όλες τις αποφάσεις οι οποίες αφορούν τις μειώσεις ενοικίων δικαιούχος μείωσης των ενοικίων είναι :
Ο μισθωτής επαγγελματικής μίσθωσης προς εγκατάσταση επιχείρησης….
Δεδομένου ότι η ξενοδοχειακή επιχείρηση ανήκει στις πληττόμενες επιχειρήσεις αλλά οι συγκεκριμένες μισθώσεις παρότι επαγγελματικές δεν αφορούν εγκατάσταση της επιχείρησης με τη φορολογική έννοια του όρου, δικαιούται μείωση ενοικίων για αυτού του είδους τις μισθώσεις?
Σημειώνεται ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τη μείωση των ενοικίων από τους μισθωτές και οι αντίστοιχες αποδοχές εκ μέρους του ξενοδοχειακού ομίλου.

Απάντηση

 

Σύμφωνα με το Ν. 4753/18.11.2020 (Αρ. φύλλου 227) με θέμα «Λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την προώθηση της δίκαιης μεταχείρισης και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186), ρυθμίσεις για τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, την Επιτροπή Ανταγωνισμού, τη λειτουργία της αγοράς και λοιπές διατάξεις.», ορίζεται μεταξύ των άλλων ότι:

«Άρθρο 33 Επέκταση της μείωσης μισθώματος επαγγελματικών μισθώσεων, μισθώσεων κύριας κατοικίας, μισθώσεων εξαρτημένων μελών-φοιτητών και μισθώσεων ναυτικών.

2. Στο δεύτερο άρθρο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020, προστίθενται παρ. 7, 8 και 9 ως εξής:..

8. α. Ο μισθωτής  επαγγελματικής μίσθωσης  προς εγκατάσταση επιχείρησης η οποία εδρεύει ή έχει υποκατάστημα σε περιφερειακή ενότητα, η οποία εντάσσεται σε επιδημιολογικό επίπεδο αυξημένου κινδύνου, ή σε περιφερειακή ενότητα για την οποία έχουν εκδοθεί έκτακτα μέτρα προστασίας δημόσιας υγείας κατ΄ εφαρμογή κανονιστικής πράξης και για την οποία έχουν ληφθεί ειδικά και έκτακτα μέτρα περί αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορωνοϊό COVID-19 ή η οποία πλήττεται οικονομικά λόγω της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής του 40% του συνολικού μισθώματος αρχής γενομένης από τον μήνα Νοέμβριο 2020, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων περί μισθώσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 1. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από εισήγηση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, προσδιορίζονται οι πληγείσες επιχειρήσεις των προηγούμενων εδαφίων ανά Περιφερειακή Ενότητα, ανά κλάδο και ανά μήνα, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

 

Δείτε  ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση εδώ.

 

ΜyData και λιανικές συναλλαγές

Επιχείρηση που διενεργεί συναλλαγές χονδρικής αλλά και λίγες λιανικής, με χρήση ΦΗΜ αναβαθμισμένο, είναι υποχρεωμένη από 01/01/2021 να διαβιβάζει τα δεδομένα της στη ψηφιακή πλατφόρμα MyData αναλυτικά, ανά στοιχείο λιανικής πώλησης.

Αυτή η υποχρέωση είναι σε πραγματικό χρόνο μέσω χρήσης ΦΗΜ , αυτόματα, με ενεργοποίηση του REST API που έχει εκδώσει.
Μήπως πρέπει να στείλει όλα τα έσοδα, τιμολόγια και αποδείξεις λιανικής, στην ψηφιακή πλατφόρμα MyData έως 31/03/2020,  όπου έχει δοθεί και παράταση;

 

Απάντηση:

  1. Στην απόφαση Α.1138/2020(άρθρο 4 παρ. 2), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, αναφέρεται ειδικά για τα στοιχεία λιανικής, ότι τα δεδομένα (που αναφέρονται στο άρθρο 3) διαβιβάζονται:α) για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται με τη χρήση Φ.Η.Μ.  (Φ.Τ.Μ., Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ., Α.ΔΗ.Μ.Ε.), ως εξής:

    αα) είτε αναλυτικά, ανά στοιχείο λιανικής πώλησης, μέσω απευθείας διασύνδεσης των Φ.Η.Μ. με την Α.Α.Δ.Ε..

    αβ) είτε συγκεντρωτικά ανά μήνα, στην Πλατφόρμα myDATA, με τους τρόπους που προβλέπονται στις περιπτώσεις β΄ (μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP), που χρησιμοποιούν οι οντότητες και διασυνδέονται με την Α.Α.Δ.Ε. μέσω σχετικής διεπαφής) και γ΄ (μέσω ειδικής φόρμας καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων που είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της Α.Α.Δ.Ε) της παρ. 6 του παρόντος άρθρου, για τις συναλλαγές που από την κείμενη νομοθεσία δεν έχουν υποχρέωση απευθείας διασύνδεσης των Φ.Η.Μ. με την Α.Α.Δ.Ε.

    β) για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται μηχανογραφικά ή χειρόγραφα χωρίς την υποχρέωση χρήσης Φ.Η.Μ. ,τα δεδομένα διαβιβάζονται αναλυτικά ανά στοιχείο λιανικής πώλησης στην Πλατφόρμα myDATA. Κατ΄ εξαίρεση, τα στοιχεία λιανικής πώλησης που εκδίδονται, χωρίς χρήση Φ.Η.Μ., μέχρι την 31/12/2020 δύνανται να διαβιβάζονται συγκεντρωτικά ανά μήνα, εφόσον διαβιβάζονται με τους τρόπους που προβλέπονται στις περιπτώσεις β΄ και γ΄ της παρ. 6 του παρόντος άρθρου.

Δείτε ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση εδώ.

Σε περίπτωση ελέγχου υπάρχει η δυνατότητα ο επιθεωρητής να δεχτεί τις αποδείξεις πληρωμής μισθοδοσίας μέσω e-mail;

 

Η εταιρία μας σκέφτεται σοβαρά ότι για εξοικονόμηση χρόνου χαρτιού και χώρου να γνωστοποιεί στον εργαζόμενο την πληρωμή της μισθοδοσίας του με αποστολή της απόδειξης στο προσωπικό του e-mail το οποίο ο ίδιος έχει επιβεβαιώσει με υπεύθυνη δήλωση του (χωρίς γνήσιο υπογραφής).

Επίσης γνωρίζουμε ότι πολλές εταιρίες το λειτουργούν έτσι χωρίς φυσικά να ξέρουμε αν είχαν ποτέ κάποιο θέμα με επιτόπιο έλεγχο.

Σε περίπτωση ελέγχου υπάρχει η δυνατότητα ο επιθεωρητής να δεχτεί την υπεύθυνη δήλωση του εργαζόμενου μαζί με την αλληλογραφία της εταιρίας προς τον εργαζόμενο;

 

Απάντηση:

Τα φυσικά πρόσωπα ή τα ΝΠΙΔ υποχρεούνται όπως, κατά την εξόφληση των αποδοχών του προσωπικού τους, χορηγούν εκκαθαριστικό σημείωμα ή, σε περίπτωση εφαρμογής μηχανογραφικού συστήματος, ανάλυση μισθοδοσίας σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 18 του Ν.1082/1980, καθώς και στην παρ. 2 του άρθρου 20 του Ν.1469/1984. Και στις δύο περιπτώσεις πρέπει να απεικονίζονται αναλυτικά οι πάσης φύσεως αποδοχές του προσωπικού, καθώς και οι επ’ αυτών γενόμενες κρατήσεις.

Ειδικότερα  ,  στο άρθρο 18  παρ.1, του Ν. 1082/1980 όπως αντικαταστάθηκε με την περ.1, της υποπαραγράφου ΙΑ5 του άρθρου 1 ου   του Ν.4254/2014 (ΦΕΚ 85 Α/7.4.2014) ορίζονται τα εξής:

«1. Φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου υπο­χρεούνται, κατά την εξόφληση των αποδοχών του προ­σωπικού να χορηγούν εκκαθαριστικό σημείωμα, ή σε περίπτωση εφαρμογής μηχανογραφικού συστήματος, ανάλυση μισθοδοσίας. Οι πάσης φύσεως αποδοχές του προσωπικού και οι επ’ αυτών κρατήσεις θα πρέπει να απεικονίζονται αναλυτικά. Δεν απαιτείται υπογραφή του εργαζόμενου σε αποδεικτικό χορήγησης του εκκαθαρι­στικού σημειώματος. Η παραβίαση της ανωτέρω υποχρέωσης του εργοδότη συνεπάγεται τις διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 24 του Ν. 3996/2011 (Α΄170), όπως ισχύει.»

Από  τις ανωτέρω διατάξεις του νόμου προκύπτει υποχρέωση του εργοδότη ή του προσώπου που είναι εξουσιοδοτημένο από αυτόν – χωρίς μάλιστα προηγούμενη αίτηση του εργαζόμενου – να χορηγεί, κατά το στάδιο της εξόφλησης των αποδοχών του προσωπικού που αφορούν μια μισθολογική περίοδο, το εκκαθαριστικό σημείωμα (ή την ανάλυση μισθοδοσίας, στην περίπτωση που χρησιμοποιείται από την επιχείρηση μηχανογραφικό σύστημα), στο οποίο να φαίνονται αναλυτικά οι πάσης φύσεως αποδοχές του προσωπικού, καθώς και οι κρατήσεις που έγιναν σ’ αυτές.

Δείτε ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση εδώ.

Πηγή: www.e-forologia.gr