tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Νέα από το e-forologia.gr (24/05/2021)

Άρθρα

Η διακοπή προθεσμίας παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει φόρους και πρόστιμα λόγω εκπρόθεσμης επίδοσης καταλογιστικών πράξεων

Ερωτήματα

Τι ισχύει για την απόλυση μετά την αναστολή εργαζόμενου;

 

  1. Πληττόμενη εταιρεία με ΚΑΔ 47.30 έχει θέσει σε αναστολή υπάλληλό της εργαζόμενο σε υποκατάστημα από 07/11/2020 έως 30/04/2021. Για ποσό χρονικό διάστημα μετά την αναστολή δεν μπορεί να απολύσει τον συγκεκριμένο υπάλληλο; (ημερομηνία)

    Η εταιρεία διέκοψε την 05/05/2021 τις εργασίες του παραπάνω υποκαταστήματος που εργάζεται ο υπάλληλος που τέθηκε σε αναστολή διατηρεί όμως και άλλα υποκαταστήματα στην ίδια και σε άλλες πόλεις. Είναι υποχρεωμένη να του προτείνει να εργαστεί στα άλλα υποκαταστήματα;

 

Απάντηση:

Kατά τα οριζόμενα   στο Άρθρο 2, του Κεφαλαίου Β  της ΚΥΑ Αριθμ. οικ. 22547/23.4.2021/ΦΕΚ Β 1683/24.4.2021 

« 1.Οι επιχειρήσεις-εργοδότες  του ιδιωτικού τομέα που πλήττονται, βάσει ΚΑΔ που ορίζονται από το Υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με τα σχετικά παραρτήματα της παρούσας, για όσο χρονικό διάστημα οι συμβάσεις των εργαζομένων τους τελούν σε αναστολή, και σε κάθε περίπτωση μέχρι και την 30ή Απριλίου 2021, υποχρεούνται να μην προβούν σε μειώσεις προσωπικού με καταγγελία σύμβασης εργασίας και σε περίπτωση πραγματοποίησής της, αυτή είναι άκυρη.

2.Οι επιχειρήσεις-εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που πλήττονται, βάσει ΚΑΔ που κάνουν χρήση του μέτρου της αναστολής των συμβάσεων εργασίας, για τον μήνα Απρίλιο 2021, υποχρεούνται μετά το πέρας της αναστολής των συμβάσεων εργασίας, να διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό θέσεων εργασίας και με το ίδιο είδος σύμβασης εργασίας, για χρονικό διάστημα ίσο με το χρονικό διάστημα της αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων αυτών.

 

Δείτε ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση εδώ.

 

Τα χρήματα που έλαβε ο εργαζόμενος από εργατική διαφορά, αποτελούν έξοδο της επιχείρησης και δύναται να καταχωρηθούνε στα λογιστικά βιβλία της επιχείρησης;

Προέκυψε εργατικά διαφορά με εργαζόμενο στις 05/05/2021 για τα τελευταία πέντε χρόνια.
Υπογράψαμε συμφωνητικό και ο εργαζόμενος έλαβε το ποσό τραπεζικά.
Τα χρήματα που έλαβε ο εργαζόμενος αποτελούν έξοδο της επιχείρησης και δύναται να καταχωρηθούνε στα λογιστικά βιβλία της επιχείρησης;
H επιχείρηση έχει απογραφικά βιβλία.

Απάντηση

 

1.1 Σύμφωνα με την ΠΟΛ. 1113/2015:

«1. Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού τίθεται ο γενικός κανόνας για την έκπτωση των επιχειρηματικών δαπανών. Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι κατά τον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα των φυσικών προσώπων που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς και των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, επιτρέπεται η έκπτωση όλων των δαπανών, οι οποίες πληρούν αθροιστικά τα ακόλουθα κριτήρια, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 23 και της παραγράφου 4 του άρθρου 48, αναφορικά με τις δαπάνες που κατά ρητή διατύπωση του νόμου δεν εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων.

2. Ειδικότερα, εκπίπτουν οι δαπάνες που:

α) πραγματοποιούνται προς το συμφέρον της επιχείρησης ή κατά τις συνήθεις εμπορικές συναλλαγές της.

Δείτε  ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση εδώ.

 

Τι ισχύει για την αποθήκευση εμπορευμάτων σε χώρο τρίτου με συμφωνητικό;

Εμπορική επιχείρηση ΙΚΕ με κύρια δραστηριότητα το λιανικό εμπόριο ενδυμάτων, βρεφικών ειδών και παιχνιδιών, επιθυμεί να παρέχει υπηρεσίες αποθήκευσης (σε υποκατάστημά της) σε άλλη ατομική επιχείρηση με συναφείς δραστηριότητες (ενδύματα, βρεφικά είδη, παιχνίδια). Στους δευτερεύοντες ΚΑΔ η ΙΚΕ έχει τις άλλες υπηρεσίες αποθήκευσης.

Σκοπός της παροχής υπηρεσίας είναι η αποθήκευση των εμπορευμάτων και η παραλαβή τους από εταιρεία COURIER για λογαριασμό της ατομικής ή την ίδια την ατομική.

Ειδικότερα η υπηρεσία που θα διαθέτει η ΙΚΕ θα αφορά μόνο την αποθήκευση και την διαλογή των εμπορευμάτων σε περίπτωση πωλήσεων από την ατομική και δεν θα λαμβάνει χώρα καμία εμπορική πράξη στην επαγγελματική εγκατάσταση της ΙΚΕ, μόνον η παράδοση σε μεταφορική εταιρεία ή στο πεζοδρόμιο στην ίδια την ατομική.

Η ΙΚΕ θα διατηρεί ιδιαίτερη κωδικοποίηση για την παρακολούθηση των εμπορευμάτων ιδιοκτησίας της ατομικής, θα τηρεί μητρώο εισερχομένων και εξερχομένων για τις ανάγκες ελεγκτικής επαλήθευσης και θα αποθηκεύει τα εμπορεύματα σε διακριτό χώρο ει δυνατόν πάλι για τις ανάγκες ελεγκτικής επαλήθευσης και σαφούς διαχωρισμού της δικής της αποθήκης.

Ερωτάται:

1) Είναι δυνατή αυτή η παροχή υπηρεσίας με τιμολόγηση των υπηρεσιών βάσει συμφωνητικού όπου θα περιγράφονται η φύση και ο τρόπος τιμολόγησής της;

2) Χρειάζονται μεταβολές στο μητρώο στην ΔΟΥ της ατομικής επιχείρησης; Η ατομική επιχείρηση δεν θα έχει καμία δραστηριότητα στο χώρο της ΙΚΕ.

3) Χρειάζεται ειδική άδεια ή προσθήκη άλλων ΚΑΔ (logistics) στην ΙΚΕ;

4) Υπάρχουν τυχόν άλλες ειδικές προβλέψεις από τον Κώδικα που περιγράφουν την σύννομη αυτή παροχή υπηρεσίας? Πως θα διασφαλιστούν για την διακίνηση οι δύο εταιρείες;

Απάντηση:

  1. Ως πρώτο σημείο θεωρούμε ότι θα πρέπει να εξεταστεί, σε συνεργασία με τεχνικό γραφείο, η υποχρέωση (ή μη) αδειοδότησης για τις υπηρεσίες αποθήκευσης (και συναφείς αυτών, λ.χ. διαλογή, προετοιμασία παραγγελιών και ότι άλλο), όπως επί του πραγματικού προγραμματίζει η επιχείρηση να δραστηριοποιηθεί.  Η αδειοδότηση δεν αφορά λογιστικές / φορολογικές υπηρεσίες και από μέρους μας μπορούμε να σημειώσουμε περιορισμένα θέματα όπως λ.χ. το N.4302/2014, ή/και το άρθρο 160 του Ν.4512/2018ή/και το άρθρο 163 του ίδιου νόμου.

    2.  Ως προς τα λογιστικά – φορολογικά θέματα  :

    2.1  Για τον αποθηκευτή

    Στα ΕΛΠ δεν περιέχεται κάποια ειδική διάταξη ή ρύθμιση για την δραστηριότητα της αποθήκευσης (και τις σχετικές με αυτή λοιπές υπηρεσίες).

Δείτε ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση εδώ.

Πηγή: www.e-forologia.gr