- 15/11/2012
Ο φοροτεχνικός συμβουλεύει τα μέλη του Ε.Ε.Α.
Τα σύνθετα φορολογικά προβλήματα, και τι πρέπει να γνωρίζουμε
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό του ΕΕΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ» τ. Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2012
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας, προκείμενου να αντιμετωπίσει, για λογαριασμό των μελών του, τα σύνθετα φορολογικά προβλήματα, τις συνεχής αλλαγές στην φορολογία συνεργάζεται με τον έγκριτο φοροτεχνικό κ. Παναγιώτη Παντελή για να προσφέρει δωρεάν τις συμβουλές του στα μέλη.
«Η γνώση της φορολογίας δίνει υγεία και βιωσιμότητα στην επιχείρηση»
«Η γνώση της φορολογίας δίνει υγεία και βιωσιμότητα στην επιχείρηση την βοηθάει στην δύσκολη οικονομική περίοδο να εκμεταλλεύεται κάθε φορολογική διάταξη»!Αυτό ήταν η πρώτο αξίωμα που μας είπε για την αξία των φοροτεχνικών συμβουλών, ο φοροτεχνικός συνεργάτης του Επιμελητηρίου κ. Παναγιώτης Παντελής ο οποίος στη συνέχεια έδωσε τις εξής απαντήσεις για το έργο του:
Ερώτηση:
Τι συμβουλές παρέχει ο φοροτεχνικός του ΕΕΑ;
Απάντηση:
Ο επαγγελματίας – μέλος του ΕΕΑ μπορεί να έχει άμεση και έγκυρη πληροφόρηση τόσο από τον ίδιο όσο και από το φοροτεχνικό του γραφείο.
Το φοροτεχνικό γραφείο είναι χωρισμένο σε τμήματα που το κάθε ένα είναι στελεχωμένο από εξειδικευμένους συνεργάτες που το κάθε τμήμα ασχολείται με συγκεκριμένο κομμάτι της λογιστικής, ασφαλιστικής και φορολογικής νομοθεσίας.
Τα τμήματα είναι τα εξής:
1. Φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων.
2. Τμήμα Φ.Π.Α.
3. Τμήμα Μητρώου (Ενάρξεις – Μεταβολές – Διακοπές – Συγχωνεύσεις)
4. Τμήμα Κ.Β.Σ.
5. Τμήμα ελέγχου Νομικής Προστασίας και Προσφυγών.
6. Τμήμα Μισθοδοσίας – Ασφαλιστικών Εισφορών
7. Τεχνικό τμήμα (άδειες λειτουργίας, Νομιμοποίηση Αυθαιρέτων κ.τ.λ.)
Το κάθε ένα από τα συγκεκριμένα τμήματα μπορεί να δίνει τις απαντήσεις του στα μέλη του Ε.Ε.Α. με σαφήνεια και υπευθυνότητα.
Ερώτηση:
Τι να κάνει το μέλος που αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα;
Απάντηση:
Να έρθει στο ΕΕΑ, θα είμαστε πάντα στη διάθεση του μέλους και ειδικά στις ώρες που αναγράφεται στην ανακοίνωση. Πέραν αυτού μπορεί να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες με e-mail και FAX και να υποβάλει γραπτά ερωτήματα. Το θέμα είναι να μη διστάσει. Ο δισταγμός σε τέτοια θέματα μόνο ζημία φέρνει.
Ερώτηση:
Θα υπάρχει κάποιο κόστος για το μέλος;
Απάντηση:
Όχι, οι συμβουλές παρέχονται εντελώς δωρεάν. Είναι μια παροχή τους ΕΕΑ στα μέλη του. Θα τις παρέχουμε με πραγματική αγάπη και αίσθημα ευθύνης απέναντι σε βιοπαλαιστές που η καθημερινή απασχόληση δεν τους δίνει την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις παγίδες αλλά και τις ευκαιρίες καλύτερης και δικαιότερης φορολόγησης.
Ερώτηση:
Μπορεί να ωφεληθεί και σε τι;
Απάντηση:
Πρώτα απ όλα μπορεί να έχει μια πρώτη πληροφόρηση για να φυλαχτεί και να γνωρίζει τι πρέπει να κάνει χωρίς να πέσει σε λάθη. Είναι πολλά τα παραδείγματα που λόγω λειψής πληροφόρησης οι συνάδελφοι επαγγελματίες κατέβαλαν πολύ μεγαλύτερους φόρους από αυτούς που είχαν υποχρέωση. Σε άλλες περιπτώσεις είχαν αδυναμία να αντιμετωπίσουν τους ελέγχους, τους εφόρους και τα πρόστιμα κ.λ.π. και αποδέχτηκαν λύσεις που απέβαιναν σε βάρος τους. Σε όλα αυτά θα τους είμαστε αρωγοί και θα τον στηρίξουμε.
Κατά δεύτερο λόγο μπορούμε με συμβουλές να βελτιώσουμε τα οικονομικά και τη φιλολογική συμπεριφορά της επιχείρησης προς το συμφέρον του επαγγελματία.
Ερώτηση:
Πως μπορεί να γίνει αυτό;
Απάντηση:
Η φορολογική νομοθεσία μας είναι δαιδαλώδης. Ούτε οι ίδιες οι φορολογικές υπηρεσίες δεν τις ξέρουν. Το θέμα είναι η γνώση και αξιοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας προς όφελος της επιχείρησης.
Ερώτηση:
Αποφυγή φόρων;
Απάντηση:
Δίκαιη φορολόγηση. Εμείς δεν δίνουμε συμβουλές αποφυγής πραγματικών υποχρεώσεων. Δίνουμε συμβουλές καλύτερης διεκπεραίωσης των φορολογικών υποχρεώσεων χωρίς να αδικείται ούτε η Πολιτεία ούτε ο φορολογούμενος. Δεν είμαστε όμως σε καμιά περίπτωση διατεθειμένοι να αφήσουμε ένα δαιδαλώδες φορολογικό σύστημα να γίνει θηλιά για έναν συνάδελφο.
Ερώτηση:
Τι κάνουμε με την άδικη φορολογία;
Απάντηση:
Πράγματι σε πολλές περιπτώσεις η φορολογία είναι πολύ άδικη, ιδίως για μικρές επιχειρήσεις όπως οι δικές μας. Όμως άλλο μια φορολογία να είναι άδικη και άλλο να μην εκπληρώνουμε τις υποχρεώσεις μας. Την άδικη φορολογία δεν την αντιμετωπίζουμε με παράβασή της αλλά με αγώνα για αλλαγή της άδικης νομοθεσίας. Άλλο η εφαρμογή των νόμων εν όσο ισχύουν και άλλο η αλλαγή τους όταν είναι άδικοι.
Ερώτηση:
Δηλαδή;
Απάντηση:
Έχουμε πολλά παραδείγματα που το Επιμελητήριο, σε συνεργασία με συνδικαλιστικούς φορείς των μικρομεσαίων, έδωσε πραγματικές μάχες και άλλαξε άδικες φορολογικές διατάξεις. Πρέπει να ξέρουμε πώς και σε πια πεδία διεκδικούμε τα δίκαιά μας.
Ερώτηση:
Πως κρίνετε τα φορολογικά μέτρα που επιβλήθηκαν με το μνημόνιο όπως η αύξηση του ΦΠΑ, των ειδικών φόρων κατανάλωσης, των έκτακτων εισφορών κ.λ.π. από την πλευρά των επιπτώσεων στην αγορά;
Απάντηση:
Το πρώτο μνημόνιο επέβαλε μια σειρά αυξήσεις φόρων όπως πολύ σωστά είπατε Φ.Π.Α. στο 13% και 23%, 23% στην εστίαση, έκτακτες εισφορές ενώ ήρθε και το τέλος στα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα ή μείωση του αφορολόγητου και η μείωση της έκπτωσης των φοροαπαλλαγών.
Το δεύτερο μνημόνιο δίνει τις κατευθύνσεις για μία νέα σειρά φόρων αν δεν επιτευχθούν οι στόχοι των εσόδων.
Ενώ προσδιορίζει την αναδιοργάνωση των Δημόσιων Υπηρεσιών. Η συμμετοχή όλων μας θα μπορέσει να βοηθήσει ώστε να κρατήσουμε τις επιχειρήσεις μας ζωντανές.
Σίγουρα οι φόροι και μείωση των μισθών αφαιρούν ρευστότητα από την αγορά.
Το Ε.Ε.Α. έκανε ήδη το πρώτο βήμα, δημοσίευσε τα στοιχεία των μελών του στο διαδίκτυο. Αυτό ήδη λειτούργησε θετικά όταν δεκάδες επιχειρήσεις ήρθαν σε συνεργασία με άλλες για αμοιβαίο οικονομικό όφελος.
Η συνεργασία των ελληνικών επιχειρήσεων, η δικτύωση τους, η συνεργασία με άλλα Επιμελητήρια μπορεί να βοηθήσει να «κρατηθούμε» και γιατί όχι να αναπτυχθούμε.
Ερώτηση:
Αν έρθει κάποιο μέλος με ειδικό πρόβλημα τι βοήθεια μπορείτε να του προσφέρετε;
Απάντηση:
Εκείνο που μπορούμε να προσφέρουμε είναι καταρχάς να γνωρίσουμε, να καταλάβουμε το πρόβλημα και σε δεύτερη φάση να μελετήσουμε την νομολογία που σχετίζεται με το ειδικό πρόβλημα του και να του προτείνουμε την καλύτερη δυνατή λύση. Λύση που θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα της επιχείρησης.
Ερώτηση:
Θα συνεργαζόσασταν με λογιστές των μελών μας για να βοηθήσετε σε εξεύρεση πρακτικών λύσεων για μέλος μας;
Απάντηση:
Στην καθημερινή πρακτική συνεργαζόμαστε με αρκετούς συναδέλφους. Είναι το σύνηθες συνάδελφοι να μου τηλεφωνούν, όπως και εγώ σε εκείνους για να ανταλλάξουμε απόψεις να βρούμε λύσεις να τακτοποιήσουμε διαφορές που απασχολούν τις επιχειρήσεις που παρακολουθούμε λογιστικά – φορολογικά.
Με τους συναδέλφους δεν υπάρχει αντιπαλότητα, υπάρχει συνεργασία. Αντίπαλος για μένα είναι η υπερφορολόγηση των επιχειρήσεων, η εξεύρεση λύσεων προς όφελος τους για την επιβίωση τους και ο ΟΧΙ ο συνάδελφος.
Άλλωστε εκατοντάδες λογιστές είναι και μέλη του Ε.Ε.Α.
Το τηλέφωνο μου είναι ανοικτό, η πόρτα του γραφείου το ίδιο, οι συνάδελφοι είναι ευπρόσδεκτοι να δούμε μαζί τα προβλήματα των επιχειρήσεων που παρακολουθούν.
Άλλωστε από τους λογιστές, μέλη μας, περιμένουμε ένα μεγάλο μέρος βοήθειας προς το Ε.Ε.Α.