tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

On line αγορές και στα τρόφιμα! Αύξηση 47,5% σε ένα χρόνο!

Εξαιρετική δυναμική επιδεικνύει το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα, με τις online πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων να βρίσκονται σε άνοδο. Το 2018, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα άγγιξαν τα €28,5 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ), σημειώνοντας αύξηση κατά 47,5% σε σχέση με το 2017. Το 2018 σηματοδότησε μια ακόμη χρονιά ανόδου για τις online πωλήσεις τροφίμων στη χώρα, καθώς και το 2017 το πρόσημο ήταν θετικό για την αγορά: το 2017 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων διαμορφώθηκαν σε €19,5 εκατ., αυξημένες κατά 31,8% σε σχέση με το 2016 οπότε διαμορφώθηκαν σε €14,8 εκατ.

Όσον αφορά τα προϊόντα, που επιλέγουν να αγοράσουν οι καταναλωτές από online σουπερμάρκετ, αυτά αρχίζουν να παρουσιάζουν όλο και μικρότερες διαφορές σε σχέση με τις αγορές σε φυσικά καταστήματα. Το 65% των πωλήσεων αφορά τρόφιμα και ποτά, ενώ το 35% σε μη τρόφιμα. Σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και της Convert Group, καταγράφεται στην Ελλάδα μια διαμορφούμενη διακριτή πελατειακή βάση καταναλωτών, οι οποίοι αναμένεται τα επόμενα χρόνια να επιλέγουν συστηματικά το online κανάλι για τις αγορές τους.

Συνολικά, το 18% του κοινού παρουσιάζει, πλέον, συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (π.χ. υψηλή εξοικείωση με την τεχνολογία, ηλεκτρονικές αγορές σε άλλα είδη, αξιοποίηση κινητού τηλεφώνου). Αυτοί οι καταναλωτές καταγράφονται ως έτοιμοι δυνητικοί συστηματικοί καταναλωτές online αγορών τροφίμων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Convert Group, κ. Παναγιώτης Γκεζερλής, ο συνολικός τζίρος, που σημειώθηκε στις on line πωλήσεις των σουπερμάρκετ την περυσινή χρονιά, αποτελεί μικρό μόνο μερίδιο σε σύγκριση με το συνολικό τζίρο του οργανωμένου και μη λιανεμπορίου τροφίμων. Ωστόσο, οι ρυθμοί ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων δείχνουν τη δυναμική του συγκεκριμένου καναλιού. Μιλώντας από το βήμα του 9ου συνεδρίου σελφ-σέρβις Food Retail CEO Forum, ο κ. Γκεζερλής σημείωσε ότι η διείσδυση του online καναλιού στα σουπερμάρκετ είναι κάτω από το 1% στην Ελλάδα. Αντίστοιχα, στην Ιταλία αποτελεί το 1% της συνολικής αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων, στην Ισπανία το 2%, στην Ολλανδία το 3%, στις ΗΠΑ το 4%, ενώ στην Ιαπωνία αντιστοιχεί στο 5% του συνολικού τζίρου, στη Γαλλία στο 6%, στην Κίνα στο 7% και στη Μεγάλη Βρετανία στο 8%.

πηγή: ΣΕΠΕ