tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Παραμένουν άλυτα τα προβλήματα του Επικουρικού Ταμείου βενζινοπωλών

Συνάντηση με τον Διοικητή και τον Υποδιοικητή του ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (ΕΤΕΑ) κ.κ. ΚΑΠΟΤΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟ και ΜΠΑΣΙΟΥΚΑ ΜΑΡΚΟ

Συνάντηση με τον Διοικητή και τον Υποδιοικητή του ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (ΕΤΕΑ) κ.κ. ΚΑΠΟΤΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟ και  ΜΠΑΣΙΟΥΚΑ ΜΑΡΚΟ, είχε αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ) στις 9 Ιουλίου 2016. Επικεφαλής της αντιπροσωπείας της ΟΒΕ ήταν ο Πρόεδρος κ. ΚΙΟΥΣΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ.

 

Θέματα της συνάντησης είναι τα προβλήματα του Επικουρικού Ταμείου Βενζινοπωλών (ΤΕΑΠΥΚ), τα οποία έχουν βαλτώσει από το 2012!

 

Ο Διοικητής  του ΕΤΕΑ ενημερώθηκε για το σύνολο των εκκρεμοτήτων και ιδιαίτερα για:

 

  • Την συνεχή αναβολή, χωρίς λόγο, της εφαρμογής του νέου τρόπου είσπραξης των εισφορών. Μέχρι σήμερα έχουν συσσωρευτεί αναδρομικά 56 μηνών(!), πράγμα που κάνει σχεδόν αδύνατη την αναδρομική καταβολή τους σε σύντομο διάστημα. Η πρόταση της ΟΒΕ ήταν η σταδιακή καταβολή τους μαζί με τις τρέχουσες εισφορές, όταν αυτές αρχίσουν να καταβάλλονται, και οι αναδρομικές να μην είναι περισσότερο από το ¼ των τρεχουσών εισφορών. Για  δε τους συνταξιούχους προτάθηκε η σταδιακή παρακράτηση του χρέους από τις συντάξεις και σε περίπτωση πλήρους αδυναμίας, παραγραφή τους.

 

  • Την απαράδεκτη καθυστέρηση απόδοσης (ή συμψηφισμού με τις νέες εισφορές) του τελευταίου μερίσματος στους βενζινοπώλες το οποίο καθυστερεί από το 2012.

 

  • Την απόδοση στις ενώσεις βενζινοπωλών των συνδρομών που κατέβαλαν οι βενζινοπώλες σε αυτές μέσω του ΤΕΑΠΥΚ και οι οποίες παρακρατούνται.

 

  • Την απόδοση των συνδρομών των συνταξιούχων προς την Ένωσή τους, οι οποίες εκχωρούνται σε αυτή μέσω παρακράτησης από τις συντάξεις τους

 

Ο κ. Καποτάς δεν δεσμεύτηκε για τίποτα, δεδομένου ότι μόλις τώρα το Ταμείο τώρα μεταφέρεται πρακτικά στο ΕΤΕΑ.

 

Όπως είναι γνωστό, το ΤΕΑΠΥΚ με το νόμο 4336/2015/Α/ ΦΕΚ 94, περίπτωση 2 της υποπαραγράφου Ε2, της παραγράφου Ε, του άρθρου 2 του Νόμου, εντάχθηκε στο ΕΤΕΑ. Η πραγματική ένταξη έγινε με την ΚΥΑ 80000/52664/14130/2016 ΦΕΚ 980/Β/8.4.2016. Έκτοτε βρίσκεται σε διαδικασία μεταφοράς και πρακτικά μόνο τις πολύ απαραίτητες εργασίες διεξάγει.

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΒΕ

 

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΕΣ, ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΑΛΛΑΞΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ. ΓΙΑ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΑ ΚΑΛΕΙΤΕ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ 2105219808

 ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 9 -11 ΑΘΗΝΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΚΟΙΝΟ.

 

ΟΙ  ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΤΕΑ  ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ 13-15 ΑΘΗΝΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑ , ΤΗΛ.2103275000 ΚΑΙ FAX 2103275043.

 

 

Το υπόμνημα της ΟΒΕ

 

 

Σημείωμα εκκρεμοτήτων Ταμείου Βενζινοπωλών – Ενώσεων Βενζινοπωλών

 

 

  1. Απόδοση τμήματος του μερίσματος βενζινοπωλών σε ενώσεις βενζινοπωλών ως συνδρομή.

 

Με βάση το καταστατικό του ΤΕΑΠΥΚ (Αριθ. Φ.20210/4231/152/04 ΦΕΚ 427 Β’/2-3-04) άρθρα 9 και 31 όπως ίσχυε το 2012, ποσοστό 10% εκ των εσόδων του Ταμείου από τις εισφορές των ασφαλισμένων περιέρχεται στον κλάδο Κοινής Διανομής, το οποίο επιστρέφεται ισόποσα εντός του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους. Με απόφαση του Δ.Σ. του Ταμείου και συμφωνία – αίτημα των ενώσεων και των δικαιούχων βενζινοπωλών το ταμείο δύναται, εκ των εσόδων του Κλάδου Κοινής Διανομής, να διαθέτει στις οικείες συνδικαλιστικές οργανώσεις μέρος του μερίσματος ως συνδρομές μελών τους, ασφαλισμένων του Ταμείου, σε χρέωση του καταβληθησομένου σ' αυτούς μερίσματος.

 

Οι παραπάνω διατάξεις εφαρμόζονταν κανονικά από τη δεκαετία του ’80 μέχρι και το 2012. Τον Νοέμβριο του 2012 καταργήθηκαν αυτές οι διατάξεις. Παρέμεινε δε ως εκκρεμότητα η απόδοση του μερίσματος και των συνδρομών του έτους  εκείνου.

 

Μέρος των προς την ΕΒΝΑ συνδρομών ανερχόμενο σε 75.027,84 € καταβλήθηκε από το ΤΕΑΠΥΚ ως προκαταβολή (σχετικό έγγραφο ΟΑΕΕ, ΤΕΑΠΥΚ προς ΕΒΝΑ, Α.Π.: 688528/29/4/2015). Μετά και την αφαίρεση 1.769,05 € που είχαν αχρεωστήτως καταβληθεί, παρέμεινε ως οφειλή προς την Ένωση το ποσό των 59.924,81€. Παρόμοιες οφειλές υπάρχουν και προς τις άλλες ενώσεις βενζινοπωλών ανερχόμενες στο συνολικό ποσό  των 460.950,76 €.

 

Μετά τη συνάντηση που είχαμε και τις εξηγήσεις που δόθηκαν, θεωρούμε ότι δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο απόδοσης των εν λόγω συνδρομών προς τις ενώσεις, συνακόλουθα δε και του μερίσματος προς τους βενζινοπώλες.

 

Σε κάθε περίπτωση και επειδή κινδυνεύουν άμεσα όχι μόνο με κλείσιμο οι Ενώσεις αλλά και να αρχίσουν ανθρώπινες και δικαστικές ταλαιπωρίες με τους εργαζομένους, τους συνεργάτες, τους προμηθευτές και τους κατά νόμο εκπροσώπους των Ενώσεων που τα οφείλουν τυπικώς, παρακαλούμε όπως καταβάλετε τουλάχιστον το υπόλοιπο προς τις ενώσεις, προκειμένου να εξοφλήσουν τις οφειλές τους μέρος των οποίων είναι προς το Δημόσιο.

 

Ειδικότερα δε σας αναφέρουμε ότι ούτε ασφαλιστική ούτε φορολογική ενημερότητα είναι πλέον δυνατόν να βγάλουν οι πρόεδροι της ΕΒΝΑ και της Ομοσπονδίας μας (ΟΒΕ) αν δεν καταβάλουν από την τσέπη τους τα οφειλόμενα από τις οργανώσεις τους! Αυτό είναι απαράδεκτο δεδομένου ότι οι Ενώσεις έχουν μη αποδιδόμενα οφειλόμενα από έναν κρατικό τομέα (ΤΕΑΠΥΚ) και εξαιτίας αυτού στερούνται φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερώσεις από άλλους κρατικούς φορείς (ΙΚΑ, ΔΟΥ)!

 

Επισημαίνουμε ξανά ότι ήδη έχει αποδοθεί νομίμως από το μέρισμα προκαταβολή στις ενώσεις και ότι το σύνολο των οφειλομένων έπρεπε να είχε καταβληθεί μέχρι 30/6/2013!

 

2. Εφαρμογή της ΥΑ καταβολής εισφορών προς το ΤΕΑΠΥΚ.

 

Μετά τη κατάργηση του, ισχύοντος μέχρι 30/11/2012, τρόπου καταβολής των εισφορών των βενζινοπωλών προς ΤΕΑΠΥΚ, προβλέφθηκε αναλογιστική μελέτη και έκδοση ΥΑ για την εφαρμογή νέου τρόπου καταβολής και καθορισμού ύψους εισφορών.

 

Η αναλογιστική μελέτη έγινε και εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Φ.20210/οικ.9572/369/14 (ΦΕΚ 1270 Β/20-05-2014): «Τροποποίηση, συμπλήρωση και αντικατάσταση διατάξεων του Καταστατικού του Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης «ΤΕΑΠΥΚ» του ΟΑΕΕ».

 

Η παραπάνω ΥΑ παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας δεν εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα. Το αποτέλεσμα είναι το ΤΕΑΠΥΚ να στερείται έσοδα, να δημιουργούνται υπερβολικές αναδρομικές απαιτήσεις από τους ασφαλισμένους που δεν είναι βέβαιο ότι θα είναι δυνατόν να καταβάλλουν, να έχουν αποχωρήσει στο μεταξύ αρκετοί ασφαλισμένοι από το επάγγελμα και να υπάρξουν μελλοντικές εμπλοκές στην απόδοση της σύνταξης.

 

Παρακαλούμε για την διευθέτηση των τεχνικών και διαδικαστικών  προβλημάτων καταβολής των εισφορών με παράλληλο καθορισμό του ύψους και του χρόνου καταβολής σε δόσεις των αναδρομικών εισφορών με βάση τα δεδομένα της μεγάλης κρίσης εσόδων που διέρχονται τα πρατήρια υγρών καυσίμων.

 

Η δική μας πρόταση είναι η κάθε δόση αναδρομικών να μη ξεπερνά το 1/4 της τακτικής εισφοράς. Για όσους δε αποχωρούν από το επάγγελμα να κεφαλαιοποιηθούν οι οφειλές και να μετατραπούν σε μηνιαίες δόσεις ιδίου ύψους. Όσοι πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν να μη λαμβάνονται ως στοιχείο μη απόδοσης της σύνταξης οι οφειλές και αυτές να ενσωματωθούν είτε ανεξάρτητα από άλλες οφειλές στην σταδιακή απόδοση με παρακράτηση από τις συντάξεις, είτε συνδυαζόμενες όλες οι οφειλές όταν αυτές ξεπερνούν συνολικά ένα κρίσιμο όριο επί της πραγματικά αποδιδόμενης σύνταξης, οριζόμενο από το κράτος. Σε περίπτωση επίσημης πιστοποίησης πλήρους αδυναμίας απόδοσης των οφειλομένων, να διαγράφεται το ποσό με παράλληλη αφαίρεση του χρόνου και του ποσού ασφάλισης καθώς και της αναλογούσας σύνταξης σε αυτό.

 

3. Απόδοση συνδρομών προς την ένωση συνταξιούχων ΤΕΑΠΥΚ

 

Κατά πάγια πρακτική όλων σχεδόν των συνταξιουχικών οργανώσεων (πχ ΠΟΣ ΟΑΕΕ), πολλοί συνταξιούχοι υπέγραφαν δήλωση εκχώρησης ενός ελάχιστου ποσοστού ή ποσού επί της σύνταξης, ως συνδρομή στην ένωσή τους. Παρόμοια πρακτική εφαρμόζεται επί της ένωσης των συνταξιούχων του ΤΕΑΠΥΚ «ΕΝΩΣΗ ΒΟΗΘΗΜΑΤΟΥΧΩΝ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ-ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ» ή όπως μετονομάστηκε πρόσφατα «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ».

 

Παρόλο που επί δεκαετίες αποδίδονταν κανονικά οι συνδρομές μέσω του ΤΕΑΠΥΚ, τελευταίως καθυστερεί συνεχώς, με γραφειοκρατικά κολλήματα, η απόδοση αυτή. Σε κάθε περίπτωση η απόδοση πρέπει να γίνει και τα όποια προβλήματα να διευθετηθούν σταδιακά με τη συνεργασία της ένωσης. Να λάβουμε υπόψη ότι πρόκειται για συνταξιούχους που αδυνατούν να ανταποκριθούν σε πολλές απαιτήσεις ταλαιπωρίας και μετακίνησης.

 

ΣΒ