tuv-iso-logo

Παρουσίαση μελέτης του ΕΕΑ για την επιχειρηματικότητα στον Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας

Τα αποτελέσματα της μελέτης του ΕΕΑ για την επιχειρηματικότητα στον Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας, σε συνεργασία με την ICAP DATATABANK, παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση παρουσία του Προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Γ. Χατζηθεοδοσίου και του Δημάρχου της Νέας Φιλαδέλφιας – Ν. Χαλκηδόνας, κ. Γ. Βούρου, την Τετάρτη 08/06/2022.

Η μελέτη αποτελεί μία ακόμη στοχευμένη δράση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, στο πλαίσιο των ενεργειών του για την τόνωση της τοπικής επιχειρηματικότητας στους Δήμους της Αττικής.

Στην ομιλία του, ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α., Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, τις προοπτικές ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας και του επιχειρείν που θα προσφέρει στην περιοχή το νέο γήπεδο της ΑΕΚ, εξήρε το έργο της δημοτικής αρχής και τόνισε τα οφέλη της συνένωσης δυνάμεων και της αξιοποίησης της τεχνογνωσίας που έχει αναπτύξει το Ε.Ε.Α.

Πέραν των κ.κ. Χατζηθεοδοσίου και Βούρο, στην εκδήλωση παρευρέθηκε ο Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Ν. Γρέντζελος και οι Αντιδήμαρχοι του Δήμου Ν. Φιλαδέλφιας, κ.κ. Σ. Κοσκολέτος και Θ. Λέκκας.

 

Ακολουθεί η ομιλία του Προέδρου του ΕΕΑ:

Αξιότιμε Κύριε Δήμαρχε, Αγαπητέ φίλε Γιάννη Βούρο

Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου,

Αγαπητοί συνάδελφοι από τον επιχειρηματικό στίβο,

Φίλες και φίλοι,

Σήμερα νιώθω μία ιδιαίτερη συγκίνηση που επισκέπτομαι τον Δήμο της Νέας Φιλαδέλφειας και αυτό δεν είναι καθόλου σχήμα λόγου.

Βλέπετε λόγω της αγάπης μου για το καμάρι όχι μόνο της περιοχής αλλά όλης της Ελλάδας, την ΑΕΚ μας, επισκεπτόμουν από πολύ μικρός αυτή τη γειτονιά για να βλέπω την αγαπημένη μου ομάδα. Και ανυπομονώ να ανοίξει τις πύλες του το νέο γήπεδο, η Αγιά Σοφιά, ώστε να βάλω και πάλι στο πρόγραμμα μου τις επισκέψεις στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Αυτό σε ότι αφορά το καθαρά αθλητικό κομμάτι. Γιατί εκτός από αυτό υπάρχει και κάτι άλλο που σχετίζεται με την ολοκλήρωση του νέου γηπέδου. Αναφέρομαι στην εμπορική αξία που θα δώσει η χρήση της Αγιάς Σοφιάς σε όλη τη Νέα Φιλαδέλφεια. Και ως Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, είμαι για αυτό πάρα πολύ ικανοποιημένος καθώς γνωρίζω καλά τη δυναμική που θα φέρει στην τοπική επιχειρηματικότητα και οικονομία η λειτουργία της έδρας της ΑΕΚ. Και ακριβώς η ολοκλήρωση του γηπέδου και οι θετικές της συνέπειες, αναλύονται με λεπτομέρεια στη Μελέτη που θα σας παρουσιαστεί σε λίγο από τους υπεύθυνους της ICAP, την οποία παρήγγειλε το Επιμελητήριο μας.

Πρόκειται για μία ακόμα στοχευμένη δράση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, στο πλαίσιο των ενεργειών μας για την ενίσχυση των σχέσεων του Επιμελητηρίου μας με δήμους της Αττικής και με προφανή στόχο την τόνωση της τοπικής επιχειρηματικότητας.

Είμαι σίγουρος ότι η συγκεκριμένη Μελέτη θα σας δώσει τη δυνατότητα σχεδιασμού ενός ολοκληρωμένου πλάνου για το μέλλον, πλάνου που θα δίνει προοπτικές ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, εστιάζει κυρίως στο θέμα της επιχειρηματικότητας και θα παρουσιαστούν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τοπικού επιχειρείν.

Στόχος είναι μέσω της αξιοποίησης των στοιχείων της Μελέτης, να συνεργαστούμε ΕΕΑ και Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας, πάντα προς όφελος της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας και κοινωνίας.

Βάσει των στοιχείων επιχειρήσεων που τηρούνται στην βάση επιχειρηματικών δεδομένων ICAP DATATABANK στον Δήμο σας δραστηριοποιούνται 1.543 επιχειρήσεις. Σε αυτές περιλαμβάνονται όσες υποχρεούνται στη δημοσίευση οικονομικών στοιχείων καθώς και σημαντικός, αλλά όχι εξαντλητικός, αριθμός ατομικών επιχειρήσεων. Από αυτές, επτά στις δέκα επιχειρήσεις εδρεύουν στην Δημοτική Ενότητα της Νέας Φιλαδέλφειας (περίπου το 71%, σε σύνολο 1.543 επιχειρήσεων) και οι λοιπές στην Νέα Χαλκηδόνα.

Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων που καταγράφονται στην Νέα Φιλαδέλφεια δραστηριοποιούνται στον κλάδο του εμπορίου ενώ ακολουθούν η βιομηχανία αλλά και οι επιχειρήσεις εστίασης.

 

Ως παλιός γνώστης της Νέας Φιλαδέλφειας αλλά και ως άνθρωπος του επιχειρείν, κυρίως της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, θέλω να αναφερθώ σε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σας, ανεξαρτήτως από αυτά που αναφέρονται στη Μελέτη.

Το πρώτο είναι ότι έχει αναβαθμιστεί σε σημαντικό βαθμό η περιοχή σας και αξίζουν συγχαρητήρια στη δημοτική Αρχή. Είναι πλέον πιο προσεγμένος ο Δήμος σας σε σύγκριση με το παρελθόν, έχουν φτιαχτεί καλύτερες υποδομές, ενώ έχετε και κάποια στοιχεία που σας προσφέρουν συγκριτικά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, το Άλσος Νέας Φιλαδέλφειας, το οποίο αποτελεί ένα σπάνιο πνεύμονα πρασίνου που καλύπτει 480 στρέμματα γης και μπορεί να προσελκύσει μεγάλο αριθμό επισκεπτών.

Επίσης υπάρχει σχετικά εύκολη πρόσβαση στο Δήμο σας λόγω της εθνικής οδού. Εστιάζω πολύ στο θέμα της αύξησης των επισκεπτών από άλλες περιοχές της Αττικής, καθώς κάτι τέτοιο είναι βέβαιο ότι θα βοηθήσει τα μέγιστα τις επιχειρήσεις σας. Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι κάτοικοι επιλέγουν για τις αγορές τους τα καταστήματα της Νέας Φιλαδέλφειας. Το ζητούμενο λοιπόν είναι να αυξηθεί η βάση των καταναλωτών που θα επιλέγουν για τα ψώνια τους τον Δήμο σας.

Υπάρχουν λοιπόν πολύ σοβαρές αναπτυξιακές προϋποθέσεις των επιχειρήσεων της Νέας Φιλαδέλφειας, οι οποίες μπορούν να πολλαπλασιαστούν αγαπητέ Γιάννη Βούρο.

Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, με τις συνέπειες του κύματος της ακρίβειας αλλά και χωρίς να έχουν λυθεί τα προβλήματα που άφησε στον κόσμο του επιχειρείν η πανδημία, είναι αναγκαίο να αξιοποιούμε κάθε τι που θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση της εμπορικής κίνησης.

Στην αποτελεσματικότερη  αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων εστιάζουν και οι επιχειρηματίες και επαγγελματίες της περιοχής σας.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών είναι εδώ, πρόθυμο για μία αγαστή συνεργασία, προκειμένου να σας βοηθήσει να αξιοποιήσετε την τεχνογνωσία που έχουμε αποκτήσει μέσα από τις πάρα πολλές δράσεις μας και τις συνέργειες που έχουμε αναπτύξει με άλλους δήμους της Αττικής.

Σύμφωνα λοιπόν με την εμπειρία μας, είναι σημαντικό να γίνει από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς κατανοητή η αξία της δημιουργίας ενιαίας εταιρικής ταυτότητας της αγοράς του Δήμου, που θα περιλαμβάνει brand name και λογότυπο και η οποία αναμένεται να παίξει βασικό ρόλο στη μετάδοση του μηνύματος και στην αναγνωρισιμότητά του.

Ακριβώς σε αυτό το σημείο εκτιμώ ότι μπορούν να μπουν οι βάσεις για την στενή συνεργασία του Δήμου σας με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας.

 

Επιτρέψτε μου λοιπόν να αναφερθώ επιγραμματικά σε κάποιες από τις δράσεις μας με άλλους Δήμους, ώστε να διαπιστώσετε ότι έχουμε παράξει πολύ σημαντικό έργο.

Θα ξεκινήσω την αναφορά μου από τις σημαντικές εξελίξεις που υπάρχουν στο ιστορικό εμπορικό κέντρο της Αθήνας, χάρη στο πρότζεκτ του ΕΕΑ “Agora Athens”.

Tο  Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών εκπόνησε αναλυτικό Master Plan για την περιοχή Πλάκα-Μοναστηράκι, που εκτός από το  πλήρες Marketing Plan, περιλαμβάνει και Αρχιτεκτονικές προδιαγραφές και προ-μελέτες για τις αναγκαίες παρεμβάσεις στον Δημόσιο και Ιδιωτικό Χώρο.

Το Master Plan ακολουθήθηκε από εις βάθος  μελέτη για το σήμα και το  Λογότυπο και την δημιουργία του ονόματος της αγοράς της Αθήνας  «AGORA ATHENS».  Επίσης έχει δημιουργηθεί η Πλατφόρμα «AGORA ATHENS» με δυνατότητες προβολής, διαφήμισης, πιστότητας, καθώς και σελίδες στα Κοινωνικά Δίκτυα Facebook & Instagram.

Ταυτόχρονα έχουν αναπτυχθεί διάφορες συνέργειες με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για την προώθηση του «AGORA ATHENS (Υπουργεία Ανάπτυξης και Τουρισμού, Δήμος Αθηναίων, Περιφέρεια Αττικής, ΕΑΤΑ, ΕΟΤ, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, Λιμάνι Πειραιά, Aegean, TUI, εταιρίες Κρουαζιέρας κλπ), ενώ δρομολογούμε την αναβίωση του ιστορικού «Ήχος και Φως», εξέλιξη που θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την προσπάθεια μας για την ανάδειξη των δυνατοτήτων της συγκεκριμένης ιστορικής περιοχής.Στην φάση αυτή υλοποιείται σε συνεργασία με τον δήμο της Αθήνας η διαφήμιση-επικοινωνία του «AGORA ATHENS» για να προσελκύσει άμεσα επισκέπτες η αγορά, μελετώνται οι όμορες αγορές για την ανάδειξη συνεργειών και γίνεται ωρίμανση των επιχειρήσεων για την δημιουργία ενός cluster στην αγορά της Αθήνας.

Δεν μένουμε όμως μόνο στα στενά σύνορα του Δήμου Αθηναίων. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών σε συνεργασία με το δήμο Νέας Σμύρνης  και το δήμο Αγίας Βαρβάρας υλοποιούν δυο έργα  δημιουργίας Ανοικτών  Κέντρων Εμπορίου (Α.Κ.Ε), στους δυο δήμους.

Η δημιουργία των Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου αποτελεί κομμάτι του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία 2014-2020».

 

Στα πλαίσια της δράσης αυτής το ΕΕΑ και οι Δήμοι στοχεύουν:

(i)  στην ενίσχυση και τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται στην εμπορική ζώνη κάθε δήμου,

(ii) στην αναβάθμιση της λειτουργικότητας και αισθητικής του δημόσιου χώρου και

(iii) στην ανάδειξη της ταυτότητας – ή δημιουργία νέας – της εμπορικής αγοράς του Δήμου.

Βασική ιδέα είναι η ανάδειξη της ταυτότητας του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου σε κάθε δήμο  μέσω της αισθητικής αναβάθμισης και ενοποίησης των ωφελούμενων επιχειρήσεων στα μέτωπα των οδών.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η δημιουργία μια αναγνωρίσιμης εικόνας κέντρου εμπορίου, που διατηρεί όμως ταυτόχρονα την μοναδικότητα της κάθε επιχείρησης.

 

Μέσω της δράσης αυτής, η δημιουργία του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου (open mall) αντιμετωπίζεται σε τρία επίπεδα:

α) Σε επίπεδο πόλης, με την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου εντάσσοντας συστήματα έξυπνης πόλης και βιώσιμης αστικής κινητικότητας, δημιουργώντας πάρκα, πεζόδρομους και αναδιαμορφώνοντας ένα  μεγάλο μέρους του οδικού άξονα κα, με βάσει σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα

β) Σε επίπεδο γειτονιάς, δημιουργώντας ένα cluster μεταξύ των επιχειρήσεων και εμπορικών καταστημάτων.

Στόχος είναι η ανάδειξη και ανάπτυξη της εμπορικής ταυτότητας της περιοχής τόσο μέσω αισθητικών επεμβάσεων επί των  όψεων των καταστημάτων όσο και με την ένταξη σύγχρονων ηλεκτρονικών εφαρμογών (πλατφόρμα επιχειρηματικότητας).

γ) Σε επίπεδο κάθε επιχείρησης, μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σεμιναρίων και την ένταξή τους σε σύγχρονες επιχειρηματικές πρακτικές.

Βλέπετε λοιπόν το ποιες και πόσες προοπτικές ανάπτυξης δημιουργούνται μέσω της συνεργασίας του ΕΕΑ με τους Δήμους.

Φίλες και φίλοι,

Η νέα εποχή απαιτεί περισσότερες πρωτοβουλίες, πιο στοχευμένες δράσεις, συνέργειες φορέων και αξιοποίηση όλων των τεχνολογικών εργαλείων.

Καμία ανάπτυξη δεν θα έρθει ως μάννα εξ ουρανού. Θα πρέπει εμείς να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να προοδεύσουν και να συμβάλουν με τη σειρά τους στην οικονομική ανάπτυξη του Δήμου τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι ως ΕΕΑ στηρίζουμε τις επιχειρήσεις των δήμων με τους οποίους συνεργαζόμαστε, με προσφορές ανάλογες με αυτές που παρέχουμε προς τα μέλη μας. Δηλαδή οι επιχειρήσεις της Νέας Φιλαδέλφειας μπορούν να στηριχθούν στο άμεσο μέλλον με δωρεάν δημιουργία e-shops και ιστοσελίδων, υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από έγκριτους νομικούς και φοροτεχνικούς αλλά και με πολλές άλλες στοχευμένες δράσεις.

Εμείς ως Επιμελητήριο δηλώνουμε ανοιχτοί σε συνεργασίες γιατί το μόνο που μας απασχολεί είναι η τόνωση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Μόνο μέσω της ανάπτυξης των επιχειρήσεων μας μπορούμε να δούμε αύξηση της απασχόλησης, ενίσχυση των δημοσίων εσόδων, παραγωγή πλούτου και μεταστροφή του οικονομικού κλίματος.

Οπότε, με βασικό άξονα τις προοπτικές που έχει ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας αγαπητέ Γιάννη Βούρο, -εξαιτίας βέβαια και του σημαντικού έργου που γίνεται από τη δημοτική αρχή- νομίζω ότι υπάρχει μία μοναδική ευκαιρία να ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Με την τεχνογνωσία που έχουμε ως Επιμελητήριο και με την πολύ ελπιδοφόρα εικόνα του Δήμου, εκτιμώ ότι πολύ σύντομα το επίπεδο του επιχειρείν στον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας θα ανέβει σε σημαντικό βαθμό. Και αυτό είναι κάτι που δεν θα το εισπράξουν μόνο οι επιχειρήσεις της περιοχής αλλά και οι δημότες, ενώ θα καταγράψετε και μεγάλη οικονομική ανάπτυξη. Σας μιλώ με τη βεβαιότητα που έχω από συνεργασίες που ήδη τρέχουν και από αποτελέσματα που είναι ήδη ορατά.

 

Σας ευχαριστώ πολύ.