Ποιοτικό-φθηνό αρνί & κατσίκι από τον κρεοπώλη της εμπιστοσύνη σας

να προμηθευτούν εγγυημένες ποιότητες σε επιλεγμένα κρέατα, αντί να προσφύγουν στα ανώνυμα κρέατα μαζικών πωλήσεων μεγάλων αλυσίδων

Οι κρεοπωλικές οργανώσεις εντείνουν τις προσπάθειές τους, εν όψει του Πάσχα, να προσφέρουν στους καταναλωτές ποιοτικά και φθηνά κρέατα και κυρίως αρνιά και κατσίκια που έχουν την τιμητική τους αυτές τις άγιες μέρες.

 

Από πλευράς κρεοπωλών της Κεντρικής Αγοράς Αθηνών, παρά τη μέχρι τώρα πτώση της κατανάλωσης εκφράζεται αισιοδοξία ότι οι καταναλωτές θα κατέβουν τη μεγάλη εβδομάδα, όπως άλλωστε κάνουν κάθε χρόνο και θα δείξουν την εμπιστοσύνη τους στα κρέατα που προσφέρουν κάνοντας και τις σχετικές αγορές.

 

Για όσους δεν μπορούν να κατέβουν στο κέντρο, υπάρχει πάντα ο κρεοπώλης της γειτονιάς από τον οποίο μπορούν να προμηθευτούν εγγυημένες ποιότητες σε επιλεγμένα κρέατα, αντί να προσφύγουν στα ανώνυμα κρέατα μαζικών πωλήσεων μεγάλων αλυσίδων τροφίμων που υποτίθεται ότι είναι φθηνά αλλά τελικά ακριβότερα σε σχέση με την ποιότητα και την προέλευση τους.

 

Για τους καταναλωτές, η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) εξέδωσε ανακοίνωση για ποιοτικό αρνί & κατσίκι για τον καταναλωτή από τους κρεοπώλες της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.

 

Επισημαίνοντας τις γνωστές «Παραπλανητικές Εμπορικές Τακτικές στην περίοδο του Πάσχα αναφέρει ότι υπάρχουν προσφορές ελκυστικές για τον καταναλωτή, που δημιουργούνται σκόπιμα για να λειτουργούν ως κράχτες αγοράς και άλλων προϊόντων, μια τακτική που εφαρμόζουν αυτές τις ημέρες ιδιαίτερα επιθετικά τα Σούπερ Μάρκετ.

Η κατάσταση αυτή, που φαίνεται πως ξεπερνά τους όρους του υγιούς ανταγωνισμού και ιδίως όταν πρόκειται για προσφορές Σούπερ Μάρκετ να μην παραπλανάται ο καταναλωτής διότι σχεδόν πάντα η διάρκεια της προσφοράς και οι ποσότητες που διατίθενται, είναι ολίγων ημερών και σε πολύ περιορισμένες ποσότητες. Αναφέρει μάλιστα το περσινό φιάσκο της προσφοράς αρνιού τις ημέρες του Πάσχα, «από γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, που αποκαλύφθηκε ότι προσφέρθηκαν για τρεις ημέρες μόνο, συνολικά 15 αρνιά, που βέβαια δεν κάλυψαν ούτε τις ανάγκες των εργαζομένων των σούπερ μάρκετ»!

 

 

 Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

 

Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) έχει συστηθεί από πέντε πανελλαδικούς επαγγελματικούς φορείς με στόχους, τη βελτίωση της λειτουργίας, του ελέγχου και της διαφάνειας της αγοράς και την προώθηση της ποιότητας του κρέατος και των προϊόντων του.

Στην ΕΔΟΚ συμμετέχουν οι ακόλουθοι επαγγελματικοί φορείς:

1. Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ)

2. Πανελλήνια Ομοσπονδία Καταστηματαρχών Κρεοπωλών (ΠΟΚΚ)

3. Ένωση Εμπορικών Αντιπροσώπων Κρέατος

4. Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Επεξεργασίας Κρέατος (ΣΕΒΕΚ)

5. Πανελλήνια Συνομοσπονδία Ενώσεων Γεωργικών Συνεταιρισμών (ΠΑΣΕΓΕΣ) ως εθνική συντονιστική οργάνωση των ΣΑΟ (Συλλογικών Αγροτικών Οργανώσεων)

Επίσης συμμετέχει ως συνδεδεμένος φορέας ο Πανελλήνιος Συνδέσμος Βιομηχανικών Σφαγείων-Κρέατος.

Η ΕΔΟΚ ενδιαφέρεται και φροντίζει να έχει ο Έλληνας καταναλωτής το Πάσχα το αρνί και το κατσίκι του, όπως άλλωστε και κάθε είδος κρέατος για όλο το χρόνο. Όλοι γνωρίζουμε όμως πως στην πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνουμε ο Έλληνας δεν έχει τη δύναμη να ψωνίζει αυτά που ψώνιζε και προσπαθεί να οργανώσει όσο το δυνατόν πιο οικονομικά το τραπέζι του Πάσχα, κάτι που γίνεται βέβαια και όλη τη χρονιά.

Επειδή λοιπόν, χρειάζεται περισσότερη προσοχή και περίσκεψη από κάθε άλλη φορά, η ΕΔΟΚ σας ενημερώνει για την κατάσταση στην αγορά:

 

Παραπλανητικές Εμπορικές Τακτικές

Στην πολύ σημαντική εποχική αγορά του Πάσχα υπάρχουν προσφορές ελκυστικές για τον καταναλωτή, ιδίως μάλιστα όταν δημιουργούνται σκόπιμα για να λειτουργούν ως κράχτες αγοράς και άλλων προϊόντων, μια τακτική που εφαρμόζουν αυτές τις ημέρες ιδιαίτερα επιθετικά τα Σούπερ Μάρκετ.

Όπως κάθε χρόνο ανοίγει ένας πόλεμος μεταξύ των σουπερμάρκετ, ποιος θα δώσει τη χαμηλότερη προσφορά στο παραδοσιακό πασχαλινό αρνί και κατσίκι. 

Η κατάσταση αυτή, που φαίνεται πως ξεπερνά τους όρους του υγιούς ανταγωνισμού, φέρνει μεγάλη αναστάτωση στην αγορά, καθώς βγαίνουν διαφημιστικά με αιγοπρόβειο κρέας πολύ κάτω από το κόστος χονδρικής. 

Μάλιστα όταν πρόκειται για προσφορές Σούπερ Μάρκετ να μην παραπλανάται ο καταναλωτής διότι σχεδόν πάντα η διάρκεια της προσφοράς και οι ποσότητες που διατίθενται, είναι ολίγων ημερών και σε πολύ περιορισμένες ποσότητες. 

Είναι γνωστό σε όλους τους καταναλωτές το περσινό φιάσκο της προσφοράς αρνιού τις ημέρες του Πάσχα, από γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, που αποκαλύφθηκε ότι προσφέρθηκαν για τρεις ημέρες μόνο, συνολικά 15 αρνιά, που βέβαια δεν κάλυψαν ούτε τις ανάγκες των εργαζομένων των σούπερ μάρκετ .

Η ΕΔΟΚ και οι παραδοσιακοί κρεοπώλες μέλη της, ως υπεύθυνος φορέας υποδεικνύει πως υπάρχει κράτος, υπηρεσίες και ελεγκτικοί μηχανισμοί που πρέπει να επισκεφτούν τα Σούπερ Μάρκετ, να απαγορεύσουν τις παραπλανητικές προσφορές, να ελέγξουν την ιχνηλασιμότητα του κρέατος, δηλαδή την προέλευση και την ποιότητά του και να δημοσιοποιούν στον Έλληνα καταναλωτή τις εκάστοτε παραβάσεις αλλά και τα μέτρα που θα λαμβάνονται εναντίων αυτών. 

 

Ελληνοποιήσεις

Το ζήτημα των ελληνοποιήσεων αν δεν έχει εξαλειφθεί έχει περιοριστεί πολύ, με τους ελέγχους και την επαγρύπνηση των ελεγκτικών μηχανισμών. Εξάλλου, δεν συμφέρει σε κανέναν, γιατί σε τελευταία ανάλυση οδηγεί στην καταστροφή της εντόπιας κτηνοτροφίας. Δεν υπάρχουν παράνομα σφαγεία καθώς όλα λειτουργούν με κωδικούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπάρχουν όμως ακόμη παράνομες σφαγές, αν και έχουν ελαχιστοποιηθεί, που όμως είναι δύσκολο έως αδύνατο να μπουν μέσα στα κρεοπωλεία. 

Εδώ να τονίσουμε ακόμη μια φορά την ολιγωρία των αρμόδιων αρχών του κρατικού μηχανισμού που, παρά τις συνεχείς οχλήσεις αλλά και πρόσφατες διαμαρτυρίες μας, ακόμη δεν έλαβαν τα απαραίτητα μέτρα ολοκλήρωσης της λειτουργίας του συστήματος ΑΡΤΕΜΙΣ. Όταν το σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ ολοκληρωθεί και λειτουργήσει σωστά, θα εκλείψουν οριστικά οι ελληνοποιησεις και θα πάψει να στοχοποιείται ο κρεοπώλης και να ζητείται ο επί πλέον έλεγχος στην ταμειακή μηχανή ενώ ήδη γίνεται στη ζυγιστική μηχανή και στο δελτίο Ζ από το 2008.

Όσο για παράνομες εισαγωγές από χώρες της Βαλκανικής, ενώ παλαιότερα υπήρχαν πολλά τέτοια φαινόμενα, η ΕΔΟΚ ελπίζει πως με τους κατάλληλους ελέγχους το φαινόμενο αυτό θα εκλείψει. 

 

Σχέση Κρεοπώλη και Καταναλωτή – Σχέση εμπιστοσύνης

Οι παραδοσιακοί επαγγελματίες του χώρου, οι κρεοπώλες, δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην προσωπική εξυπηρέτηση των πελατών τους αυτές τις ημέρες. Ώστε οι καταναλωτές να προμηθευτούν αυτό που ανταποκρίνεται στον οικονομικό προγραμματισμό και στις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους, λαμβάνοντας υπόψη πως ταυτόχρονα συμβάλλουν ώστε ο παραδοσιακός κρεοπώλης της γειτονιάς τους να είναι πάντα εκεί και όλες τις υπόλοιπες μέρες του έτους για την προσωπική εξυπηρέτησή τους.

Η ΕΔΟΚ συμβουλεύει τον Έλληνα καταναλωτή να έχει εμπιστοσύνη στους πραγματικούς επαγγελματίες που είναι οι Παραδοσιακοί Κρεοπώλες, επειδή αγοράζοντας από το κρεοπωλείο της γειτονιάς τους θα έχουν προσωπική εξυπηρέτηση για να προμηθευτούν ποιοτικό κρέας, ώστε να παραμένει ζωντανή η μακροχρόνια σχέση που έχει δημιουργηθεί μεταξύ τους, μια σχέση εμπιστοσύνης.