tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Πρακτικός Οδηγός: Διαδικασίες πρόληψης αφερεγγυότητας σύμφωνα με τον νέο Πτωχευτικό Νόμο

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΑΣ

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟ (4738/2020)

 

~ Ο ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ

ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ~

 

23.04.2021

Της  Σουζάνας Κλημεντίδη,

Δικηγόρου

 

 

 

 

 

 

Έναρξη ισχύος:

 

1 Ιουνίου 2021

 

Έναρξη της διαδικασίας:        

 

Η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης χρηματικών οφειλών επιχειρήσεων (για το σκοπό του παρόντος ως επιχειρήσεις νοούνται κάθε μορφής νομικά πρόσωπα), μπορεί να εκκινήσει με πρωτοβουλία:

 

–          είτετης επιχείρησης-οφειλέτη, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης προς τους πιστωτές, με τους τελευταίους να έχουν απλή δυνατότητα (κι όχι υποχρέωση) υποβολής πρότασης ρύθμισης οφειλών, χωρίς όμως να δεσμεύονται ως προς το περιεχόμενό της πρότασής τους,

 

–          είτε των χρηματοδοτικών φορέων, κατόπιν κοινοποίησης στην επιχείρηση/οφειλέτη πρόσκλησης για την εξωδικαστική αναδιάρθρωση των οφειλών της, θέτοντας προθεσμία για την υποβολή σχετικής αίτησης έως 45 ημερολογιακές ημέρες, η οποία εάν παρέλθει άπρακτη, συνεπάγεται την αυτοδίκαιη περάτωση της διαδικασίας και αξιολογείται σε περίπτωση μεταγενέστερης υποβολής αίτησης από την επιχείρηση/οφειλέτη.

 

Σε κάθε περίπτωση, αποτελέσματα επέρχονται αν συναινεί η πλειοψηφία.

 

Ποιες οφειλές υπάγονται:
Μόνο οφειλές προς χρηματοδοτικούς φορείς, το Δημόσιο και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (όχι ιδιώτες).

 

Επιχειρήσεις που δικαιούται να συμμετάσχουν στη διαδικασία:

 

Κανόνας:

 

Οποιοδήποτε νομικό πρόσωπο με πτωχευτική ικανότητα πλην ρητών εξαιρέσεων (μεγάλες ΑΕ, δηλ. πάροχοι επενδυτικών υπηρεσιών, Οργανισμοί Συλλογικών επενδύσεων, πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα, ασφαλιστικές ή αντασφαλιστικές επιχειρήσεις)

 

 

Δε μπορεί να συμμετάσχει στη διαδικασία μια επιχείρηση εάν:

 

 

 

 

 

 

 

 

–          Το 90%(τουλάχιστον) των συνολικών οφειλών της οφείλεται σε έναν μόνο χρηματοδοτικό φορέα ή το σύνολο των οφειλών της προς τους πιστωτές δεν υπερβαίνει το ποσό των 10.000 ευρώ.

–          Έχει υποβάλει αίτηση εξυγίανσης ή πτώχευσης ή για υπαγωγή στη διαδικασία του ν. 3588/2007, ή του ν. 4605/2019, ή του ν. 4469/2017 (εκτός εάν έχει υπάρξει έγκυρη παραίτησή της από τις εν λόγω διαδικασίες, μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών) ή έχει εκδοθεί οριστική απόφαση υπαγωγής σε μία από αυτές τις διαδικασίες ή στη διαδικασία του άρθρου 68 του ν. 4307/2014 (ειδική διαχείριση), ή έχει συζητηθεί ενώπιον του αρμόδιου δικαστηρίου η αίτηση υπαγωγής της στις παραπάνω διαδικασίες και εκκρεμεί η έκδοση δικαστικής απόφασης, ή δεν έχουν παρέλθει 15 τουλάχιστον μήνες από την απόφαση υπαγωγής, ή δεν έχουν παρέλθει τουλάχιστον 12 μήνες από την με οποιοδήποτε τρόπο ολοκλήρωση διαδικασίας του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης.

–          Έχει τεθεί σε λύση ή εκκαθάριση.

–          Πρόσωπο εντεταλμένο στη διαχείριση της επιχείρησηςαπό το νόμο ή από ιδιωτική βούληση ή με δικαστική απόφαση, και ιδίως αυτό που φέρει την ιδιότητα του προέδρου ή του διευθύνοντος συμβούλου ή του διαχειριστή ή του εταίρου, έχει καταδικαστεί με αμετάκλητη απόφαση για ένα από τα ακόλουθα αδικήματα: i) φοροδιαφυγή, ii) νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, υπεξαίρεση, εκβίαση, πλαστογραφία, δωροδοκία, δωροληψία, λαθρεμπορία, καταδολίευση δανειστών, χρεοκοπία, ή απάτη, σε βαθμό κακουργήματος (στην περίπτωση της απάτης, αν ο παθών είναι το Δημόσιο ή Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης, αρκεί η καταδίκη σε βαθμό πλημμελήματος). Ωστόσο, η ποινική καταδίκη των προσώπων αυτών πρέπει να αφορά αξιόποινη πράξη που τελέστηκε στο πλαίσιο της δραστηριότητας της επιχείρησης που αιτείται την ένταξή της στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών.

–          Έχει εξυπηρετούμενες ή ενήμερες οφειλές προς το σύνολο των πιστωτών της, εντούτοις δεν επικαλείται γεγονότα από τα οποία να προκύπτει η επιδείνωση της οικονομικής της κατάστασης σε ποσοστό τουλάχιστον 20%. Η επιδείνωση μπορεί να οφείλεται είτε στη μείωση των εισοδημάτων της είτε στην αύξηση των δαπανών της.

Σημείωση: Εφόσον η διαδικασία αυτή προβλέπει συνολική ρύθμιση των οφειλών, τούτο σημαίνει ότι η αίτηση πρέπει να αφορά τόσο τις ρυθμισμένες όσο και τις μη ρυθμισμένες οφειλές μιας επιχείρησης.

 

 

 

Αναφορικά με την αίτηση εκ μέρους της επιχείρησης/οφειλέτη:

 

Τρόπος υποβολής:

 

Η αίτηση για την εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών υποβάλλεται εκ μέρους της επιχείρησης/οφειλέτη ηλεκτρονικά στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.) με τη χρήση της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Εξωδικαστικής Ρύθμισης Οφειλών.

 

 

Περιεχόμενο:

 

 

 

 

 

Η αίτηση για εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών περιέχει υποχρεωτικά τα εξής:

–          πλήρη στοιχεία της επιχείρησης, αναφορά στον κύκλο εργασιών της κατά το τελευταίο οικονομικό έτος πριν από την υποβολή της αίτησης και στις συνολικές υποχρεώσεις της έναντι των πιστωτών της, περιγραφή της δραστηριότητάς της, της οικονομικής της κατάστασης, των λόγων της οικονομικής της αδυναμίας και των προοπτικών της επιχείρησης,

–          κατάλογο όλων των προσώπων και φορέων που έχουν απαιτήσεις κατά της επιχείρησης (π.χ. προμηθευτών ή εργαζόμενων) με πλήρη στοιχεία, των οφειλομένων ποσών ανά πιστωτή και της ημερομηνίας, αναφορικά με την οποία προσδιορίζεται το ύψος της κάθε οφειλής,

–          κατάλογο των κινητών και ακινήτων περιουσιακών στοιχείων της στην Ελλάδα και την αλλοδαπή, με αναφορά στην εκτιμώμενη εμπορική αξία των κινητών περιουσιακών στοιχείων, έτσι ώστε να μπορεί να προσδιορισθεί η αξία ρευστοποίησης της περιουσίας,

–          πλήρη περιγραφή των βαρών και λοιπών εξασφαλίσεων (είδος βάρους ή εξασφάλισης, πιστωτής, ασφαλιζόμενο ποσό, σειρά, δημόσιο βιβλίο) που είναι εγγεγραμμένα επί των περιουσιακών στοιχείων της,

–          δήλωση για κάθε μεταβίβαση ή επιβάρυνση περιουσιακού στοιχείου της που έγινε εντός των τελευταίων 5 ετών πριν από την υποβολή της αίτησης.

 

ΣΗΜ.: Δεν έχει αίτημα η ρύθμιση καθώς και δεν προβλέπεται να προτείνει ρύθμιση ο οφειλέτης αλλά προτείνουν οι πιστωτές αντ’ αυτού.

 

ΣΗΜ.: Με την αίτηση αναστέλλεται η διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών (ενώ σε περίπτωση που δεν τελεσφορήσει, η διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας συνεχίζεται από το στάδιο στο οποίο ευρισκόταν πριν την αναστολή, κατόπιν αιτήσεως της επιχείρησης εντός 30 ημερών από την με οποιοδήποτε τρόπο λήξη της διαδικασίας του Εξωδικαστικού).

 

Επιπλέον η υποβολή αίτησης δεν συνιστά σπουδαίο λόγο για την καταγγελία διαρκών συμβάσεων.

 

 

Συνυποβαλλόμενα με την αίτηση στοιχεία:

 

Με την αίτηση, υποβάλλονται υποχρεωτικά και τα εξής:

–          αναφορά στον κύκλο εργασιών τηςεπιχείρησης κατά την τελευταία χρήση πριν από την υποβολή της αίτησης και στις συνολικές υποχρεώσεις της έναντι των πιστωτών της,

–          περιγραφή της δραστηριότητάς της, της οικονομικής της κατάστασης, των λόγων της οικονομικής του αδυναμίας και των προοπτικών της επιχείρησης,

–          δήλωση για κάθε καταβολή μερίσματος από την επιχείρηση προς τους μετόχους ή εταίρους ή άλλη συναλλαγή, εκτός των τρεχουσών συναλλαγών της επιχείρησης, που έγινε εντός των τελευταίων 2 ετών πριν από την υποβολή της αίτησης,

–          στοιχεία κάθε νομικού προσώπου συνδεδεμένου με την επιχείρηση στη διάρκεια των 60 μηνών που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης, καθώς και πλήρη στοιχεία ακινήτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων που τυχόν μεταβιβάστηκαν από την επιχείρηση σε πρόσωπα συνδεδεμένα αυτήν στη διάρκεια των 60 μηνών που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης,

–          κατάλογο των προσώπων που αμείβονται από την επιχείρηση και τα οποία αποτελούν συνδεδεμένα πρόσωπα με αυτήν, καθώς και ανάλυση των αμοιβών αυτών κατά τα τελευταία 2 έτη πριν από την υποβολή της αίτησης,

–          χρηματοοικονομικές καταστάσεις του άρθρου 16 του ν. 4308/2014 των τελευταίων 5 περιόδων, οι οποίες πρέπει να είναι δημοσιευμένες, εφόσον προβλέπεται αντίστοιχη υποχρέωση,

–          προσωρινό ισοζύγιο, εντός του τριμήνου που προηγείται της υποβολής, τεταρτοβάθμιων λογαριασμών του αναλυτικού καθολικού της γενικής λογιστικής, εφόσον προβλέπεται η κατάρτισή του,

–          οποιοδήποτε άλλο έγγραφο, στοιχείο ή πληροφορία, η οποία θεωρείται σημαντική για την επιτυχία της διαδικασίας.

 

 

 

Η σύμβαση αναδιάρθρωσης:

 

Μετά την υποβολή της αίτησης, οι πιστωτές (Τράπεζες) δύνανται να καταθέσουν πρόταση ρύθμισης, η οποία εάν εξασφαλίσει τη συναίνεση της επιχείρησης αλλά και της πλειοψηφίας (δηλαδή του 60% επί του συνόλου των απαιτήσεων) των συμμετεχόντων Τραπεζών και τουλάχιστον του 40% επί του συνόλου των απαιτήσεων των Τραπεζών που εξασφαλίζονται με υποθήκη, προσημείωση υποθήκης, ενέχυρο ή άλλο ειδικό προνόμιο, υπογράφεται (με μηχανικό μέσο ή ηλεκτρονικό τρόπο) μεταξύ των συναινούντων πιστωτών και της επιχείρησης η σύμβαση αναδιάρθρωσης (με αντικείμενο τη ρύθμιση των οφειλών).

Εφόσον υπάρχουν οφειλές προς το Δημόσιο ή/και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, η σύμβαση μπορεί να τελεί υπό την αίρεση της συναίνεσής τους, η οποία παρέχεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 21 (τεκμαιρόμενη συναίνεση εκτός και αν ακυρωθεί-ανατραπεί).

 

Δικαίωμα διαμεσολάβησης

 μετά από την πρόταση των πιστωτών

 

Σε περίπτωση που α) εντός 10 ημερολογιακών ημερών από τη λήψη πρότασης ο οφειλέτης καταθέσει αίτημα υποβολής σε διαμεσολάβηση και β) το αίτημα αυτό γίνει δεκτό από την πλειοψηφία των χρηματοδοτικών φορέων ως προς την αξία των σχετικών απαιτήσεων που αφορά, τότε ορίζεται Διαμεσολαβητής.

Σε περίπτωση που παρά την παρέλευση 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος δεν έχει επιτευχθεί η υπογραφή συμφωνίας αναδιάρθρωσης μεταξύ της πλειοψηφίας των πιστωτών και του οφειλέτη, τότε η διαδικασία θεωρείται λήξασα χωρίς δυνατότητα παράτασης ή ανανέωσης. Δηλαδή, παρέχονται  ΜΟΝΟ 30 ημέρες για διαπραγμάτευση.

 

Προθεσμία:

 

 

 

Η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών πρέπει να υπογραφεί σε διάστημα 2 μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, διαφορετικά η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη.

 

Αναστολή των μέτρων

 αναγκαστικής εκτέλεσης

 των συμμετεχόντων πιστωτών

 

Για δύο μήνες το μέγιστο, ήτοι: α) από την υποβολή της αίτησης και β) μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας, αναστέλλονται τα αναγκαστικά μέτρα και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά της επιχείρησης καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 αναφορικά με τις οφειλές, των οποίων ζητείται η ρύθμιση → άρα, αναστολή ΜΟΝΟ για τις απαιτήσεις που αναφέρονται στην αίτηση.

 

Αναστολή κάθε μέτρου εκτέλεσης →άρα όχι εκδικάσεις αγωγών, εκδόσεις διαταγής πληρωμής κλπ).

 

Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο απόρριψη της αίτησης.

 

Αλλά: Η αναστολή δεν καταλαμβάνει τη διενέργεια πλειστηριασμού, αν έχει προγραμματιστεί 3 μήνες πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης από την επιχείρηση, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης).

 

 

 

 

Αποτελέσματα:

 

1.       Με τη σύναψη της σύμβασης αναδιάρθρωσης, δεν επιτρέπεται σε πιστωτή (Τράπεζες και Δημόσιο), ο οποίος δεσμεύεται από τη σύμβαση, η επίσπευση αναγκαστικής εκτέλεσης και αναστέλλονται αυτοδικαίως τα μέτρα ατομικής και συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά της επιχείρησης.

2.       Αν κατά τον χρόνο επίτευξης της σύμβασης αναδιάρθρωσης εκκρεμεί εναντίον του οφειλέτη διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης για απαίτηση που ρυθμίστηκε, επισπευδόμενη από καταλαμβανόμενο πιστωτή, αυτή αναστέλλεται.

3.       Συμμετοχή του Δημοσίου σε σύμβαση αναδιάρθρωσης συνεπάγεται την αυτοδίκαιη κατάργηση προηγούμενων ρυθμίσεων για τις οφειλές που υπάγονται στη σύμβαση αναδιάρθρωσης.

 

 

 

Ο αριθμός των δόσεων:

 

Ο αριθμός των δόσεων προκύπτει από ειδικό αλγόριθμο (αυτόματο υπολογιστικό εργαλείο), βάσει της οικονομική κατάστασης της επιχείρησης. Για τις μεν Τράπεζες δεν υπάρχει συγκεκριμένο όριο στον αριθμό των δόσεων, για το δε Δημόσιο τίθεται ως ανώτατο όριο δόσεων της ρύθμισης οι 240 δόσεις.

 

 

 

Η συμμετοχή του Δημοσίου (ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ):

 

Ø  Το Δημόσιο δύναται να συμμετέχει στη διαδικασία αυτή μέσω της συμμετοχής του είτε σε διμερείς είτε σε πολυμερείς συμβάσεις αναδιάρθρωσης.

 

Ø  Εφόσον υπάρχουν οφειλές προς το Δημόσιο, εάν μια πολυμερής σύμβαση εγκριθεί από τις Τράπεζες, στη συνέχεια κοινοποιείται στο Δημόσιο προκειμένου για αποδοχή και συναίνεσή του.

 

 

Η σύμβαση γίνεται αποδεκτή από το Δημόσιο εφόσον ικανοποιούνται σωρευτικά τα εξής:

 

 

–          οι απαιτήσεις του Δημοσίου δεν υπερβαίνουν, το ποσό του 1.500.000 ευρώ (υπό προϋποθέσεις είναι σύννομη και η συναίνεση του Δημοσίου σε πολυμερείς συμβάσεις αναδιάρθρωσης, για ποσά οφειλών προς αυτό άνω του 1.500.000 ευρώ και για τις περιπτώσεις που εκπροσωπούν συνολικά ποσό απαιτήσεων μεγαλύτερο από το σύνολο των απαιτήσεων των συμμετεχόντων Τραπεζών κατά της επιχείρησης),

–          το Δημόσιο εκπροσωπεί συνολικά ποσό απαιτήσεων μικρότερο από το σύνολο των απαιτήσεων των συμμετεχόντων χρηματοδοτικών φορέων κατά της επιχείρησης,

–          το περιεχόμενο της σύμβασης αναδιάρθρωσης προέκυψε από το προβλεπόμενο υπολογιστικό εργαλείο,

–          περιλαμβάνει έγκυρους όρους. Ειδικότερα, είναι άκυρος ένας όρος που προβλέπει:

i.     την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο σε περισσότερες από 240 δόσεις,

ii.     τη ρύθμιση οφειλών που έχουν ήδη ρυθμισθεί βάσει του παρόντος Εξωδικαστικού Μηχανισμού ή του ν. 4469/2017, ανεξάρτητα αν η ρύθμιση είναι σε ισχύ,

iii.     την τμηματική αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο ανά χρονικά διαστήματα που υπερβαίνουν τον μήνα,

iv.     την καταβολή μηνιαίας δόσης μικρότερης των 50 ευρώ,

v.     την παροχή περιόδου χάριτος για την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο,

vi.     την ικανοποίηση απαιτήσεων του Δημοσίου με άλλα ανταλλάγματα αντί χρηματικού ποσού.

 

 

 

Διαγραφή οφειλών προς το Δημόσιο

 

 

 

Ø  Αν στη σύμβαση αναδιάρθρωσης προβλέπεται διαγραφή οφειλών προς το Δημόσιο, αυτή γίνεται κατά σειρά παλαιότητας, από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη, με κριτήριο τον χρόνο καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων και όχι τον χρόνο λήξης της νόμιμης προθεσμίας καταβολής αυτής, είτε η καταβολή γίνεται εφάπαξ είτε σε δόσεις.

Ø  Η διαγραφή των οφειλών τελεί υπό την αναβλητική αίρεση της ολοσχερούς αποπληρωμής των ρυθμιζόμενων οφειλών προς το Δημόσιο.

Ø  Επί των οφειλών προς το Δημόσιο που ρυθμίζονται δυνάμει της σύμβασης αναδιάρθρωσης δεν υπολογίζονται περαιτέρω τόκοι ή προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής.

Ø  Από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της σύμβασης αναδιάρθρωσης και κατά τη διάρκεια ισχύος αυτής, δεν υπολογίζονται τα πρόστιμα του Κώδικα Φορολογική Διαδικασίας, και του άρθρου 6 του Κ.Ε.Δ.Ε..

Ø  Η διαγραφή βασικής οφειλής παρακρατουμένων φόρων, επιρριπτομένων φόρων προς το Δημόσιο και ασφαλιστικών εισφορών απαγορεύεται.

Ø  Η διαγραφή βασικής οφειλής προς ΕΦΚΑ δεν επηρεάζει τα ασφαλιστικά δικαιώματα τρίτων.

 

 

 

Συνέπειες τήρησης και μη τήρησης της ρύθμισης:

 

 

 

Εάν η επιχείρηση τηρήσει τη ρύθμιση της σύμβασης αναδιάρθρωσης:

 

 

 

 

 

 

Με την καταβολή του συνόλου των οφειλόμενων δόσεων σε κάθε πιστωτή, ολοκληρώνεται επιτυχώς η ρύθμιση και αποσβήνεται το τμήμα της απαίτησης που υπερβαίνει το ποσό της ρύθμισης.

à  Αυτό όμως ισχύει με την επιφύλαξη τυχόν δικαιωμάτων του κάθε πιστωτή έναντι συνοφειλετών ή εγγυητών του οφειλέτη ή δικαιωμάτων των πιστωτών με δικαιώματα επιφύλαξης κυριότητας

à Κάθε πιστωτής παρέχει στον οφειλέτη πιστοποίηση της ρυθμισμένης απαίτησής του, σύμφωνα με την σύμβαση αναδιάρθρωσης, η οποία αποτελεί τίτλο εξόφλησης ρυθμισμένης απαίτησης και διαγραφής για το ποσό του διαγράφηκε από το σύνολο των απαιτήσεων του πιστωτή που καταλαμβάνονται από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης (με το πιστοποιητικό αυτό αίρονται προσημειώσεις κατασχέσεις κλπ).

 

 

 

Εάν η επιχείρηση δεν τηρήσει τη ρύθμιση της σύμβασης αναδιάρθρωσης:

 

 

Σε περίπτωση καθυστέρησης της καταβολής3 ή παραπάνω δόσεων ή του 3% του οφειλόμενου ποσού προς οποιονδήποτε από τους πιστωτές της επιχείρησης, ο πιστωτής δικαιούται να καταγγείλει τη σύμβαση αναδιάρθρωσης, με συνέπεια την απώλεια της ρύθμισηςκαι την αναβίωση του χρέους μόνο προς τον συγκεκριμένο πιστωτή.