tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Προσαύξηση έκπτωσης διαφημιστικών δαπανών των επιχειρήσεων για το φορολογικό έτος 2021

Προσαυξημένες κατά 60% εκπίπτουν φορολογικά οι διαφημιστικές δαπάνες των επιχειρήσεων για το φορολογικό έτος 2021, κατά την υποβολή των φετινών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος.

Το φορολογικό κίνητρο έχει ως στόχο την τόνωση της κατανάλωσης και ως εκ τούτου την ενίσχυση του εμπορίου. Ειδικότερα, η διαφημιστική δαπάνη για υπαίθριες διαφημίσεις και για αγορά χρόνου ή χώρου προβολής μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, Τύπος, διαδίκτυο) εκπίπτει για το έτος 2021 συνολικά σε ποσοστό 160%, εφόσον το ύψος της υπερβαίνει κατά 5% την αντίστοιχη δαπάνη του 2019, όπως αυτή είχε διαμορφωθεί προ της έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου). Ως διαφημιστική δαπάνη νοείται αποκλειστικά το κόστος της ανάρτησης ή της αγοράς χρόνου ή χώρου καθαυτής και όχι αμοιβές για τυχόν παρεπόμενες ή πρόσθετες υπηρεσίες. Όσον αφορά ειδικά στις διαφημίσεις που γίνονται μέσω διαδικτύου, προκειμένου η σχετική δαπάνη να εκπέσει προσαυξημένη, η επιχείρηση που προβάλλει τη διαφήμιση πρέπει να είναι εγγεγραμμένη στο «Μητρώο Online Media» της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Εφόσον πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις, η προσαυξημένη έκπτωση των δαπανών διενεργείται μέσω της συμπλήρωσης του ειδικού κωδικού κατά την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων εισοδήματος (έως 30.06.2022) ενώ οι επιχειρήσεις πρέπει να τηρούν και σχετικό αρχείο με το αναγκαίο υποστηρικτικό υλικό, σε περίπτωση μελλοντικού φορολογικού ελέγχου. Υπενθυμίζεται ότι το κίνητρο αυτό θεσπίστηκε για πρώτη φορά για το φορολογικό έτος 2020 (προσαύξηση 100%) ενώ έχει επεκταθεί και για τις διαφημιστικές δαπάνες που διενεργούνται κατά το φορολογικό έτος 2022 (προσαύξηση 30%).

Πηγή: grant-thornton.gr

Β