tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Στη 19η θέση της Ευρωπαϊκής Ενωσης η Ελλάδα στο e-commerce για το 2021

Το 2021, το 69% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου ηλικίας 16 έως 74 ετών έκανε τουλάχιστον μία online αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Ένα χρόνο νωρίτερα, το 2020, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 59%.

Έδαφος κερδίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές πανευρωπαϊκά, με τους Έλληνες καταναλωτές να δίνουν και αυτοί ψήφο εμπιστοσύνης στο ψηφιακό κανάλι. Μέσα σε έναν μόλις χρόνο και υπό το βάρος των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημικής κρίσης, το ποσοστό των Ελλήνων που κάνουν online αγορές αυξήθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες.

Το 2021, το 69% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου ηλικίας 16 έως 74 ετών έκανε τουλάχιστον μία online αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Έναν χρόνο νωρίτερα, το 2020, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 59%.

Το ποσοστό του 69% κατατάσσει την Ελλάδα στη 19η θέση ανάμεσα στα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τα πιο υψηλά ποσοστά online shoppers. Γενικά, η Ελλάδα δεν απέχει πολύ από τον μέσο κοινοτικό όρο: το περασμένο έτος, το 74% των Ευρωπαίων -κατά μέσο όρο- έκανε online αγορές προϊόντων και υπηρεσιών για ιδιωτική χρήση.

Και στην Ευρώπη, τα ποσοστά των online αγοραστών αυξήθηκαν το 2021, αν και όχι με ρυθμό αντίστοιχο αυτού που είχαμε στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Eurostat, οι διαδικτυακές αγορές στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το 2020, όταν το 73% των χρηστών του Διαδικτύου έκανε online αγορές.

Πάντως σε μια πενταετία (μεταξύ 2016 και 2021) το ποσοστό των e-shoppers αυξήθηκε κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες (63% το 2016).

Πρώτοι οι Ολλανδοί

Τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας δείχνουν ότι τα υψηλότερα ποσοστά e-shoppers το 2021 καταγράφηκαν στην Ολλανδία (94%), τη Δανία (92%) και τη Σουηδία (89%). Στον αντίποδα, οι λιγότερο φανατικοί Ευρωπαίοι με το online shopping είναι οι χρήστες του Διαδικτύου στη Ρουμανία (44%) και τη Βουλγαρία (42%).

Μεταξύ 2016 και 2021, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις ηλεκτρονικές αγορές στην Ε.Ε. καταγράφηκαν στην Τσεχία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), τη Σλοβενία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία (+26 ποσοστιαίες μονάδες), καθώς και την Κροατία και τη Λιθουανία (+25 ποσοστιαίες μονάδες).

«Οι αγορές στα φυσικά καταστήματα επηρεάστηκαν αρνητικά λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, προκειμένου να αναχαιτιστεί η πανδημία. Την ίδια ώρα, οι αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών είχαν συνέπειες στο ηλεκτρονικό εμπόριο», αναφέρει η Eurostat.

Τι αγοράζουν

Όσον αφορά τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες για ηλεκτρονικές αγορές, αυτές ήταν το 2021 τα ρούχα (συμπεριλαμβανομένων των αθλητικών ενδυμάτων), τα παπούτσια και τα αξεσουάρ, όπου έγιναν online παραγγελίες από το 68% των αγοραστών.

Ακολούθησαν οι παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες γρήγορου φαγητού και υπηρεσίες catering (31%), τα έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (29%), τα καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (27%).

Επόμενη δημοφιλής κατηγορία αγορών για τους e-shoppers πανευρωπαϊκά ήταν τα έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες (25%), τα αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (24%), οι υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα και τα αξεσουάρ τους (23%) και παιδικά παιχνίδια ή είδη παιδικής φροντίδας (20%).

Πηγή: euro2day.gr/

Β