tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Στις 14/9 στην Ελλάδα το τρένο «Connecting Europe Express»

Ενα διαφορετικό τρένο, το Connecting Europe Express, ξεκίνησε από την Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου από τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, κάνοντας ένα μοναδικό, «επικό» δρομολόγιο, που θα ολοκληρωθεί στο Παρίσι στις 7 Οκτωβρίου, με στάσεις σε περισσότερες από 100 πόλεις.
Το Connecting Europe Express, ένα εκθεσιακό τρένο θα ταξιδέψει σε 26 χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας μέσα σε 35 ημέρες. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο της ανακήρυξης του 2021 ως Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμου.

Το δρομολόγιο των 20.000 χιλιομέτρων
Το τρένο το οποίο και ξεκίνησε από τη Λισαβόνα, θα περάσει από την Ισπανία, την Ιταλία, την Αυστρία, τη Σερβία και θα φτάσει στην Ελλάδα. Στις 14 Σεπτεμβρίου το τρένο θα φτάσει στην Αθήνα (μέσω Βόρειας Μακεδονίας) με ενδιάμεσες στάσεις σε Ειδομένη και Θεσσαλονίκη, ενώ την επόμενη μέρα θα αναχωρήσει προς Βουλγαρία και πάλι μέσω Θεσσαλονίκης.
Στη συνέχεια θα αναχωρήσει για ανατολική Ευρώπη, Βαλτική, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία και Σκανδιναβία. Ο τερματισμός για αυτό το ηπειρωτικό δρομολόγιο έχει προγραμματιστεί για τις 7 Οκτωβρίου, όταν το Connecting Europe Express θα φτάσει στο Παρίσι.
Συνολικά το Connecting Europe Express θα διανύσει πάνω από 20.000 χιλιόμετρα, θα κάνει περίπου 100 στάσεις, θα περάσει από 33 διαφορετικά συνοριακά περάσματα και θα κάνει και πέντε ολονύχτια ταξίδια.

Τρία τρένα για όλη την Ευρώπη
Το ενδιαφέρον στοιχείο σε αυτό το μοναδικό ταξίδι, είναι πως το εύρος των σιδηροδρομικών γραμμών ποικίλει από χώρα σε χώρα, οπότε η σύνδεση όλης της Ευρώπης δεν θα ήταν δυνατή με ένα μόνο τρένο. Έτσι, θα χρησιμοποιηθούν τρία διαφορετικά τρένα.
Το αρχικό τρένο κανονικού εύρους (1.435 χιλιοστά), το οποίο θα επισκεφτεί και την Ελλάδα, θα αποτελείται από έξι βαγόνια: δύο εκθεσιακά τα οποία θα παρουσιάζουν σιδηροδρομικές τεχνολογίες και καινοτομίες, ένα βαγόνι συσκέψεων, καθώς και βαγόνια με καθίσματα, εστιατόριο και κουκέτες.
Ένα διαφορετικό τρένο «Ιβηρικού εύρους» (1.668 χιλιοστά) θα χρησιμοποιηθεί για την Ισπανία και την Πορτογαλία και ένα τρένο «Ρωσικού εύρους» (1.524 χιλιοστά) θα ταξιδέψει στις χώρες της Βαλτικής.
Στόχος η δυναμική του σιδηρόδρομου
Σκοπός του προγράμματος σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι να αναδείξει τη δύναμη που έχει ο σιδηρόδρομος να συνδέει ανθρώπους και επιχειρήσεις και να γιορτάσει τους πολιτιστικούς, οικονομικούς και φυσικούς δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δίνοντας παράλληλα έμφαση στις πολιτικές επενδύσεων στις μεταφορές και υποδομές.
Κατά τη διάρκεια του πανευρωπαϊκού δρομολογίου, θα διεξαχθούν πέντε συνέδρια, κατά μήκος της διαδρομής: στη Λισαβόνα, το Βουκουρέστι, το Μπρντό, το Βερολίνο και το Μπετόμπουργκ. Στόχος είναι να συζητηθούν και να αναζητηθούν πολιτικές σχετικές με τους φιλόδοξους στόχους και τα σχέδια δράσης για τον σιδηρόδρομο που περιγράφονται στη στρατηγική της ΕΕ για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα.
Τα συνέδρια θα επικεντρωθούν στην πολιτική υποδομής της ΕΕ και θα τονίσουν τον ρόλο του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) στη σύνδεση όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και των μεταφορών.
Η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών, κ. Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Ο σιδηρόδρομος έχει διαμορφώσει την πλούσια, κοινή μας ιστορία. Ωστόσο, ο σιδηρόδρομος είναι επίσης το μέλλον της Ευρώπης, ο δρόμος μας για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής και την τόνωση της οικονομικής ανάκαμψης από την πανδημία, καθώς χτίζουμε έναν τομέα μεταφορών με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Τις επόμενες εβδομάδες, το Connecting Europe Express θα εξελιχθεί σε κινούμενο συνεδριακό χώρο, εργαστήριο και φόρουμ δημόσιου διαλόγου για το πώς μπορούν επιβάτες και επιχειρήσεις να επιλέγουν τον σιδηρόδρομο ως τρόπο μεταφοράς. Σας καλούμε να υποδεχτείτε θερμά αυτό το τρένο όταν σταματήσει σε έναν κοντινό σας σιδηροδρομικό σταθμό.»
Στην σελίδα https://www.connectingeuropeexpress.eu  and https://europa.eu/year-of-rail/  είναι διαθέσιμος ένας λεπτομερής χάρτης και νέα σχετικά με το τρένο Connecting Europe Express.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Β