tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Σχόλιο. Μειώνονται ή αυξάνονται τελικά τα εισιτήρια;

Περιττό βέβαια να πούμε ότι για το 70% των κατόχων καρτών για τα, εκτός Μετρό, μέσων συγκοινωνίας, θα αυξηθεί κατά 50%!

Σύμφωνα με κυβερνητική ανακοίνωση, από την 1η Σεπτεμβρίου οι επιβάτες των Μέσω Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας θα πληρώνουν φθηνότερα τα εισιτήρια και τις κάρτες. Συγκεκριμένα, το ανώτερο εισιτήριο θα κοστίζει 1,20 ευρώ από 1,40 σήμερα. Η τιμή του μειωμένου εισιτηρίου θα είναι 0,60 ευρώ. Παράλληλα η διάρκεια του εισιτηρίου θα μειωθεί από τα 90, στα 70 λεπτά.  

 

Όσον αφορά τις μηνιαίες κάρτες, η τιμή της κάρτας για όλα τα μέσα θα μειωθεί στα 30 ευρώ, από 45 ευρώ σήμερα, δηλαδή 1 ευρώ τη μέρα (μείωση 33%). Η αξία της μειωμένης κάρτας θα είναι 15 ευρώ. Καταργείται όμως η κάρτα των 20 ευρώ για όλα τα υπόλοιπα μέσα συγκοινωνίας.

 

Κατά την κυβέρνηση έχουμε πραγματική μείωση των εισιτηρίων αφού όπως ισχυρίζεται με τις νέες τιμές δίνεται ώθηση στην αγορά μηνιαίων καρτών, αφού το κόστος της κάρτας ανά ημέρα του μήνα είναι 1 ευρώ, ενώ η αξία της διαδρομής για κάποιον που μετακινείται 2 φορές τη μέρα τις εργάσιμες ημέρες του μήνα, η τιμή της διαδρομής αναλογικά είναι μόλις 0,75 λεπτά. Για δικαιούχους μηνιαίου εισιτηρίου η τιμή της διαδρομής πέφτει στα 38 λεπτά.

 

Πόσο όμως οι νέες τιμές είναι συνολικά μειωμένες για το επιβατικό κοινό; Μια διαφορετική ανάγνωση των «μειώσεων» μας δίνει τα ακριβώς αντίθετα συμπεράσματα από αυτά της κυβέρνησης. Ότι δηλαδή έχουμε αύξηση του κόστους των μετακινήσεων.

 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, λοιπόν, το ανώτερο εισιτήριο μειώνεται από 1,40 σε 1,20. Όμως με ανώτερο εισιτήριο μετακινείται μόνο το 30% των επιβατών. Το 70% μετακινείται με τα μέσα των 1.20 ευρώ. Έτσι, σε κάθε 100 εισιτήρια οι οργανισμοί εισέπρατταν  συνολικά 126 ευρώ. Τώρα θα εισπράττουν 120 ευρώ. Στην πράξη δηλαδή η ονομαστική μείωση είναι μόνο 4,76%. Όμως δεν σταματάμε εδώ γιατί παράλληλα έχουμε και τη μείωση του χρόνου ισχύος του ίδιου εισιτηρίου κατά 22,22%, από 90 σε 70 λεπτά της ώρας. Για να το πούμε αλλιώς, ενώ μέχρι τώρα για κάθε 100 εισιτήρια εισέπρατταν οι οργανισμοί συγκοινωνιών 126 ευρώ για 90 λεπτά ισχύος, τώρα θα εισπράττουν 120 ευρώ για 70 λεπτά. Δηλαδή το κόστος λεπτού ανά 100 εισιτήρια, στην πραγματικότητα αυξάνεται για τους επιβάτες από 1,40 ευρώ σε 1,71 ευρώ, ήτοι, πραγματική αύξηση κατά 22,14%.

 

 

Όσο για τις κάρτες, αυτές εδώ είναι που διαψεύδονται ευθέως οι κυβερνητικοί ισχυρισμοί. Ενώ με τις μέχρι τώρα κατανομές επιβατών (30% μετρό -70% άλλα μέσα)  με τιμές καρτών, 45 ευρώ για μετρό και 20 ευρώ για τα υπόλοιπα μέσα, το σύνολο των εισπράξεων για κάθε 100 κάρτες ήταν 2.750 ευρώ, τώρα με τις ίδιες κατανομές επιβατών θα εισπράττουν συνολικά 3.000 ευρώ! Ήτοι αύξηση εισπράξεων ανά 100 κάρτες κατά 9,09%! Περιττό βέβαια να πούμε ότι για το 70% των κατόχων καρτών για τα, εκτός Μετρό, μέσων συγκοινωνίας, θα αυξηθεί κατά 50%!

 

Από τη σύγκριση βγαίνει ότι, τελικά, δεν ισχύουν οι κυβερνητικοί πανηγυρισμοί και μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσουν οι κυβερνώντες τη δήθεν παροχή στους επιβάτες, οι οποίοι τελικά θα επιβαρυνθούν περισσότερο.

 

Α.Β.