tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Συμβουλές για το νέο ψηφιακό ωράριο εργαζομένων

Της Ειρήνης Τσεσμελή, λογίστριας – οικονομικής συμβούλου.


Άλλο ένα βήμα ψηφιοποίησης για τη διευκόλυνση επιχειρήσεων και εργαζομένων

Όπως σταθερά δυστυχώς συμβαίνει στην Ελλάδα, οι Λογιστές πάλι χρειάζεται να ανταπεξέλθουν σε νέα καθήκοντα και πιο συγκεκριμένα αυτή τη φορά, σε εκείνα της απογραφής και δήλωσης ατομικού ψηφιακού ωραρίου, καθήκον με το οποίο θα έπρεπε κανονικά να είναι επιφορτισμένο το Εργάνη, αντλώντας και ετοιμάζοντας τα δεδομένα που θα βοηθούν τη συνέχιση των διαδικασιών. Δουλειές δηλαδή της Μηχανογράφησης των εσωτερικών διαδικασιών του Υπουργείου Εργασίας και του ΣΕΠΕ, πάλι επιβαρύνονται τα Λογιστικά Γραφεία.

Σημειωτέoν, ότι οι Λογιστές προβληματίζονται για τα ανάλογα κόστη που προκύπτουν και που οι επιχειρήσεις τις οποίες εξυπηρετούν δεν μπορούν να ικανοποιήσουν. Από την εποχή Covid και την έναρξη της ψηφιοποίησης, ακολουθεί ένα κύμα αλλαγών με τριπλασιασμό του όγκου στα Λογιστικά Γραφεία, με αποτέλεσμα να αφήνουμε τις επείγουσες εργασίες μας για να εξυπηρετήσουμε διαδικασίες που έπρεπε να έχει ετοιμάσει το ίδιο το Δημόσιο. Το Δημόσιο λοιπόν, θα έπρεπε να αναλάβει την καθολική ευθύνη και το κόστος των εν λόγω διαδικασιών, τη στιγμή μάλιστα που ήταν το κράτος που αποφάσισε να εκσυγχρονίσει και να ψηφιοποιήσει το σύνολο της χώρας και ενώ έχει όλα τα σχετικά στοιχεία στη διάθεσή του τα ανέθεσε στους λογιστές με σκοπό την αποποίηση ευθυνών και την μη επιβολή κρατικού κόστους.

Είναι σαφή ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να ακολουθήσουμε την ροή όμως όχι να προβαίνουμε εμείς στην μηχανοργάνωση της εκάστοτε πλατφόρμας και στην διόρθωση των προβλημάτων που ανακύπτουν.

Βέβαια και πότε το Δημόσιο ανέλαβε ευθύνες, ώστε ν’ αναλάβει τώρα;

Ας δώσουμε παρόλα αυτά, όπως άλλωστε κάνουμε πάντα, μερικές διευκρινήσεις  στο τμήμα ανθρωπίνου δυναμικού, τα λογιστήρια των επιχειρήσεων και τους λογιστές.

  1. Η απογραφή των εργαζομένων και η ατομική ψηφιοποίηση σε σταθερό ή μεταβαλλόμενο ωράριο κατά την πρώτη φορά υποβολής, θα πρέπει να γίνονται μια ημέρα μπροστά και σε κάθε περίπτωση, πριν την έναρξη της λειτουργίας της εταιρείας.
  2. Δεν υποβάλλεται άλλη ημέρα η απογραφή και άλλη ημέρα το ατομικό ψηφιακό ωράριο. Σε περίπτωση που έχει συμβεί, θα πρέπει να ξαναγίνει υποβολή της απογραφής και στη συνέχεια υποβολή του ατομικού ψηφιακού ωραρίου, διότι δεν μπορεί σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ να υπάρχει κενό διάστημα μεταξύ των δύο υποβολών.
  3. Τα διαλείμματα δηλώνονται εντός του ωραρίου, ενώ για την υπερεργασία δεν απαιτείται δήλωση συμπληρωματικού ωραρίου, αφού δεν ισχύει, ούτε δήλωση υποβολής υπερεργασίας αφού έχει παύσει. Δηλώνονται μόνο οι υπερωρίες.
  4. Οι εταιρείες είναι υπεύθυνες να τηρούν τα ωράρια υπερεργασιών και μέχρι την έναρξη της λειτουργίας της ψηφιακής κάρτας εργαζομένων.
  5. Με την έναρξη της κάρτας εργασίας -προφανώς από το 2023- η προσέλευση και αποχώρηση του εργαζομένου, θα συμπεριλαμβάνει όλο το ωράριο το οποίο θα δηλώνεται στην ΑΠΔ.
  6. Τα πρόστιμα που αφορούν το ψηφιακό ωράριο, θα τεθούν σε ισχύ με την έκδοση της ψηφιακής κάρτας των εργαζομένων και με την υπαγωγή της εταιρείας στο ειδικό λογισμικό ψηφιακού ωραρίου.

Και κλείνοντας, να θυμίσουμε ότι δεν σταματάμε γιατί μας έχει ανατεθεί και το έργο της επεξεργασίας και της συμφωνίας εξόδων στο my DATA.