tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤ` ΙΔΙΑΝ… με τον Ηλία Χατζηγεωργίου

Ηλίας Χατζηγεωργίου,

Πρόεδρος Επιτροπής Λογιστών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

«Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε ώστε οι κρατικοί φορείς να γίνουν φιλικότεροι προς τους επιχειρηματίες»

 

Με ένα ισχυρό προβάδισμα, που βασίζεται στην εμπειρία και στη γνώση των αναγκών των μελών της, η Επιτροπή Λογιστών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών έχει ξεκινήσει ήδη το παραγωγικό της έργο. Με επικεφαλής τον κ. Ηλία Χατζηγεωργίου (Πρόεδρος) και μέλη τους κκ. Αλεξάνδρα Γεραγγέλου (Αντιπρόεδρος), Μιχαήλ Πόλυγγερ (Γραμματέα), Χριστίνα Μαννέ, Μαρία Χατζηαγγελίδη (μέλη), η Επιτροπή θα πασχίσει, από τη μια, για την ταχύτερη και αξιόπιστη ενημέρωση των μελών του Ε.Ε.Α και από την άλλη για την διαρκή επικοινωνία με την Πολιτεία για τα θεσμικά και όχι μόνο ζητήματα του κλάδου. Παράλληλα, ο Πρόεδρος κ. Ηλίας Χατζηγεωργίου στην συνάντηση κατ` ιδίαν με τον δημοσιογράφο Λάμπρο Αριστ. Ρόδη, προτρέπει τα μέλη του Ε.Ε.Α. να κάνουν χρήση όλων των δωρεάν ανταποδοτικών υπηρεσιών ενώ σε προσωπικό επίπεδο επιθυμεί η Επιτροπή να πείσει το κράτος «να σταματήσει να ‘’πετάει το μπαλάκι’’ στο λογιστή, ειδικά για δουλειές που δεν είναι του λογιστή».

κ. Χατζηγεωργίου στη νέα διοίκηση του Ε.Ε.Α. αναλάβατε Πρόεδρος της Επιτροπής Λογιστών. Ήδη έχετε αρχίσει να οργανώνετε ενημερωτικές εκδηλώσεις. Ποιο είναι το πλάνο των δράσεών σας;

 

Αρχικά θα ήθελα να ευχαριστήσω την Διοίκηση του Ε.Ε.Α. και φυσικά τα μέλη της Επιτροπής για την άριστη συνεργασία μας. Πράγματι, έχουμε ήδη ολοκληρώσει δύο δράσεις που είχαν στόχο την καλύτερη ενημέρωση των μελών του Ε.Ε.Α και την εξειδίκευση θεμάτων, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των συναδέλφων λογιστών αλλά γενικότερα και των υπολοίπων κλάδων  που δεν έχουν να κάνουν απαραίτητα με το στενά λογιστικό κομμάτι αλλά και το γενικότερο ευρύ πλαίσιο της επιχειρηματικότητας. Ανήκουμε σε μια κατηγορία όπου οι ανάγκες εκπαίδευσης του κλάδου μας είναι συνεχόμενες,  διότι διαρκώς προκύπτουν νέα δεδομένα, γι` αυτό και καθιστά, κατά κάποιο τρόπο, αυτές τις ενημερωτικές δράσεις σχεδόν «υποχρεωτικές» για το έργο μας. Αυτονόητο είναι ότι δίνουμε μεγάλη σημασία στην επιλογή αξιόπιστων και εξειδικευμένων εισηγητών. Θα συνεχίσουμε με την ίδια δυναμική να σας ενημερώνουμε για ό,τι επίκαιρο αφορά το επάγγελμά μας.

 

Οπότε η εκπαίδευση των μελών παραμένει η βασική σας προτεραιότητα;

Είναι γεγονός ότι το Επιμελητήριο, μας έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη της ενημέρωσης των μελών του αλλά και συγκεκριμένα πλαίσια σχετικά με τις κινήσεις μας γύρω από θεσμικά θέματα του κλάδου. Θα κινηθούμε, επομένως, σε δύο κατευθύνσεις: Από τη μια μέσω του Ε.Ε.Α η επικοινωνία για ζητήματα του κλάδου με την Πολιτεία, το Υπουργείο Οικονομικών,  το Υπουργείο Εργασίας, με  την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων , καθώς και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που σχετίζονται με το επάγγελμά μας, ενώ από την άλλη τι ζητάμε εμείς σαν επιτροπή λογιστών του Ε.Ε.Α από το ίδιο το επιμελητήριο για θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας.

 

Βλέπετε ανάγκες για αλλαγές στην ενημέρωση των συναδέλφων σας- μελών του Ε.Ε.Α  σε σχέση με το παρελθόν;

Είναι γεγονός ότι, σαν Επιτροπή Λογιστών , με τα σεμινάρια που διοργανώθηκαν τα περασμένα χρόνια, έχουμε αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία επί του θέματος. Αυτό μας βοηθάει να έχουμε αναπτύξει ένα δίκτυο πολύ ισχυρό και με μεγάλη αποδοχή από τα μέλη του Ε.Ε.Α . Σε σχέση με το παρελθόν έχουμε παρατηρήσει ότι έχει αλλάξει η ταχύτητα των αλλαγών, η οποία μας αναγκάζει να έχουμε κι εμείς ανάλογα αντανακλαστικά. Ο κλάδος μας αλλάζει, έχουμε διαρκώς νέες πληροφορίες και εμείς ακολουθούμε αυτές τις αλλαγές, προετοιμάζοντας παράλληλα εξειδικευμένες ενημερωτικές δράσεις, όπου απαιτείται. Όπως έγινε πρόσφατα με τη Διοίκηση και τα στελέχη της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και συγκεκριμένα με την εισηγήτρια κα Σοφία Κάρμα, η οποία μας ανέλυσε το θέμα «Καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας. Εξειδίκευση και ανάλυση των υποχρεώσεων των εποπτευόμενων από την ΑΑΔΕ προσώπων». Όπως αναμενόταν το σεμινάριο ήταν πάρα πολύ ενδιαφέρον και αναπτύχθηκαν ζητήματα γύρω το συγκεκριμένο θέμα, που απασχολεί τους λογιστές, αλλά και γενικότερα όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους της χώρας.

 

Ας ρωτήσουμε όμως και κάτι άλλο… Στις ημέρες που διανύουμε υπάρχει μία έντονη τάση για ψηφιοποίηση του κράτους και των υπηρεσιών του. Ποια είναι η γνώμη σας για αυτό;

Η τάση για ψηφιοποίηση είναι παγκόσμια και φυσικά η χώρα μας δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση σε αυτό. Προφανώς και ακολουθεί την τάση , για να μην μείνεις έξω από αυτήν. Οι δυνατότητες της ψηφιοποίησης είναι απεριόριστες. Σαν επιμελητήριο το γνωρίζουμε πολύ καλά αυτό, άλλωστε είμαστε ένας φορέας πρωτοπόρος στο ζήτημα της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του , που έχει λειτουργήσει προς όφελος των μελών του.

Υπάρχει όμως  μία μικρή «παρεξήγηση» που αντιμετωπίζουμε σαν κλάδος σε σχέση με τα ζητήματα της ψηφιοποίησης.  Γενικότερα, η ψηφιοποίηση δημιουργεί μια ψευδαίσθηση ότι όλα μπορούν να γίνονται σε χρόνο ρεκόρ, όπως λέω χαρακτηριστικά , όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Υπάρχει πίεση και από άλλους φορείς γιατί θέλουν οικονομικά στοιχεία όσο το δυνατόν πιο άμεσα, που θα είναι χρήσιμα για να λαμβάνονται αποφάσεις και από τους ίδιους πελάτες. Όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη επεξεργασία σε σχέση με αυτά που αναφέρει η φορολογική νομοθεσία , η οποία μόνο σταθερή δεν μπορεί να την χαρακτηρίσεις. Χαρακτηριστικά να σας πως ότι εκδίδονται τουλάχιστον τριψήφιος αριθμός εγκυκλίων κάθε χρόνο με αποφάσεις λογιστικής φύσεως. Για όλα  αυτά πρέπει να ενημερωθείς, να τα προσαρμόσεις, να τα βάλεις σε μια σειρά. Όλα αυτά αυξάνουν το χρόνο και τον όγκο εργασίας.

Θα παλέψετε προς αυτή την κατεύθυνση;

Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε ώστε οι κρατικοί φορείς να γίνουν φιλικότεροι προς τους επιχειρηματίες τους οποίους πρέπει να τους θεωρούν «πελάτες» τους. Είναι λίγο αδόκιμος ο όρος, αλλά αν φτάσει το κράτος να αντιμετωπίζει τον πολίτη – επαγγελματία ως πελάτη του, με την καλή έννοια, δηλαδή να μπορεί να τον βοηθά στο να υλοποιεί αιτήματα, να τον κατευθύνει, να μην τον πετάει μέσα σε μια θάλασσα και να του λέει κολύμπα, βρες την άκρη μόνος σου, θεωρώ ότι θα είναι μια πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία της Επιτροπής. Και κάτι ακόμα: Το κράτος πρέπει να σταματήσει να ‘’πετάει το μπαλάκι’’ στο λογιστή, ειδικά για δουλειές που δεν είναι του λογιστή. Ο λογιστής έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες και αν δεν δουλέψει ο λογιστής δεν θα έχει εισπράξει το κράτος. Αν ο λογιστής,  λοιπόν,  φορτώνεται διαρκώς με νέες αρμοδιότητες γιατί υπάρχει η λανθασμένη ταύτιση με τους κωδικούς taxis, τότε το κράτος θα έχει πρόβλημα στον προϋπολογισμό του. Καλό θα είναι να δημιουργηθούν help desk για να μπορεί να εξυπηρετηθεί ο  πολίτης, από το να χρησιμοποιείται για τα πάντα ο λογιστής, ο οποίος καλείται συνεχώς να αντιμετωπίζει τέτοιες καταστάσεις.

 

Πως σχολιάζουν τα μέλη σας, γενικότερα, την δωρεάν παροχή ανταποδοτικών υπηρεσιών του Ε.Ε.Α;

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών είναι το μοναδικό Επιμελητήριο της χώρας που προσφέρει δωρεάν σαράντα δύο ανταποδοτικές υπηρεσίες στα μέλη του, δίνει εργαλεία σε όλους, πρόσβαση σε ό,τι έχουμε ανάγκη. Το Επιμελητήριο μας είναι ανοιχτό στο να ακούει προτάσεις από τα μέλη του και να τις υλοποιεί. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου «προσοχή τι θα μου ζητήσετε, γιατί θα το κάνω!». Είναι αλήθεια ότι και από την προηγούμενη θητεία ό,τι έχει ζητηθεί από την Διοικητική Επιτροπή, έχει υλοποιηθεί όπως ακριβώς ζητήθηκε και τους ευχαριστούμε θερμά για όλη την συνεργασία μας. Τους απευθύνω για άλλη μια φορά ένα ανοιχτό κάλεσμα να αξιοποιήσουν αυτές τις δωρεάν υπηρεσίες.

 

Επειδή φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια δράσης του Ε.Ε.Α., ποια είναι η ευχή σας γι` αυτή την επέτειο;

Η επέτειος των 100 χρόνων του Ε.Ε.Α. αποτελεί έναν πραγματικά σημαντικό σταθμό, που μας κάνει να γυρίζουμε στο παρελθόν, να κοιτάμε το παρόν και να αισιοδοξούμε για το μέλλον, καθώς το Επιμελητήριο μας είναι πράγματι ένα σύγχρονο Επιμελητήριο, το μεγαλύτερο της χώρας, κοντά στις ανάγκες όλων των μελών του. Έχουμε τη χαρά να διαθέτουμε μια φωτισμένη διοίκηση και είναι πρωτοπόρο σε πάρα πολλές διαδικασίες ψηφιοποίησης και πολλοί φορείς ζητούν από το Επιμελητήριο μας  τεχνογνωσία για το κομμάτι της βελτιστοποίηση της επικοινωνίας με τα μέλη του. Πριν από πολλά χρόνια, κάποιοι ίσως να  θυμόταν ότι για να εξυπηρετηθεί στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών θα έπρεπε να περιμένεις σε μια τεράστια ουρά. Σήμερα, εάν έρθεις μια οποιαδήποτε εργάσιμη ημέρα, θα νομίζεις ότι είναι αργία. Τα αιτήματα υλοποιούνται με πολύ γρήγορο τρόπο και με την ευκαιρία που μου δίνετε να πω ότι υπάρχουν και μέλη που δεν μπορούν να ανήκουν στο Ε.Ε.Α. γιατί δεν δραστηριοποιούνται στην Αθήνα αλλά λόγω των υπηρεσιών που προσφέρουμε θα ήθελαν να μπορούν να είναι μέλη μας. Αυτό είναι μια πολύ μεγάλη επιτυχία!

Ψηφιακός Βοηθός Ε.Ε.Α.
Έναρξη συνομιλίας