tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Συνέντευξη: Μιχάλης Ζορπίδης, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης

Ο πρόεδρος του επαγγελματικού επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Μιχάλης Ζορπίδης περιγράφει με τα πιο μελανά στοιχεία την κατάσταση που επικρατεί στο νομό του

Μιχάλης Ζορπίδης: Περισσότερες είναι επιχειρήσεις που κλείνουν παρά αυτές που ανοίγουν


Ο πρόεδρος του επαγγελματικού επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Μιχάλης Ζορπίδης περιγράφει με τα πιο μελανά στοιχεία την κατάσταση που επικρατεί στο νομό του και ιδίως στον τομέα του, εξ αιτίας της ύφεσης της οικονομίας των τελευταίων ετών. Αποδεικνύεται αυτό, επισημαίνει αν κοιτάξει κανείς τα νούμερα. Τους αριθμούς των νέων επιχειρήσεων και εκείνων που κλείνουν και βάζουν λουκέτο οι οποίες είναι περισσότερες. Συνιστά στους συναδέλφους του, υπομονή, ψυχραιμία και όσο μπορούν περιορισμό του κόστους μέχρι να υπάρξει ανάπτυξη.
Ολόκληρη η συνέντευξη με τον κ. Μιχάλη Ζορπίδη στον Βαγγέλη Γιακουμή.


 

  • Κ. πρόεδρε θα ήθελα να μου περιγράψετε την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο σας μετά και τα αυξημένα φορολογικά μέτρα της κυβέρνησης.
 
Μιχάλης Ζορπίδης: Η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα για την πορεία της χώρας και η διαρκής μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος γονατίζουν μέρα με την ημέρα την αγορά. Οι επαγγελματίες δεν αντέχουν άλλο. Και αυτό αποδεικνύεται και από τα στοιχεία πρώτου τριμήνου εγγραφών- διαγραφών του Μητρώου του Επιμελητηρίου μας.   Συγκεκριμένα, οι εγγραφές ήταν 639 και οι διαγραφές 870. Το αντίστοιχο διάστημα (Ιανουαρίου- Μαρτίου) του 2015, οι εγγραφές ήταν 701 και οι διαγραφές 996.
 
  • Τι θα πρέπει να γίνει κατά την γνώμη σας και πως οι συνάδελφοι σας  θα πρέπει να κινηθούν από εδω και πέρα για να μπορέσουν έστω και υπό αυτές τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά να επιβιώσουν επαγγελματικά;
 
Μιχάλης Ζορπίδης: Απαιτείται σύνεση, υπομονή και συντηρητισμός. Ο καθένας από εμάς θα πρέπει να συρρικνώνει όσο μπορεί τα λειτουργικά του έξοδα, να μειώνει κάθε είδους δαπάνες και να περιμένει. Μοναδική μας ελπίδα είναι να ολοκληρωθεί με επιτυχία η Αξιολόγηση, αυτή να μην συνοδευθεί σε καμία περίπτωση με νέα μέτρα λιτότητας ούτως ώστε η κατάσταση στην Αγορά να εξομαλυνθεί, ο κόσμος να ηρεμήσει και σιγά- σιγά να αρχίσει να αυξάνει την κατανάλωση, κάτι που θα είναι και το πρώτο βήμα που θα μας φέρει την Ανάκαμψη.
 
  • Η ανεργία είναι το μείζον θέμα κ. Πρόεδρε, οι εκτιμήσεις μάλιστα για το νέο έτος είναι δυσοίωνες. Τι θα πρέπει κατά τη γνώμη σας να γίνει ώστε να τονωθεί η αγορά και να ενισχυθεί η εργασία στον ιδιωτικό τομέα;
 
Μιχάλης Ζορπίδης: Με τη σημερινή κατάσταση δεν μπορούμε καθόλου να αισιοδοξούμε. Οι κυβερνώντες μοιάζουν να μην αντιλαμβάνονται τα προβλήματα και να αδυνατούν να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν λύσεις. Για να τονωθεί η αγορά θα πρέπει κατ’ αρχάς να δημιουργηθεί κλίμα ηρεμίας και σταθερότητας στην Οικονομία. Όσο δεν κλείνει η Αξιολόγηση και όσο δεν εξομαλύνεται η κατάσταση με τα Δημοσιονομικά τόσο δεν πρόκειται να τονωθεί η κατανάλωση και να προωθηθούν επενδύσεις. Σε δεύτερο επίπεδο θα πρέπει να ληφθούν μέτρα πάταξης της Κρατικής Διαφθοράς, της Γραφειοκρατίας και της Αναποτελεσματικότητας του Κρατικού Μηχανισμού, που δυσχεραίνουν τις αναπτυξιακές προσπάθειες.
 
  • Ο τεράστιος τομέας των επενδύσεων είναι απών . Το νομοθετικό έργο της κυβέρνησης μπορεί να βοηθήσει ώστε να αναπτυχθεί και να υπάρξουν επενδύσεις δηλαδή νέες δουλειές, ή προκαλεί εμπόδια που δεν συμβάλλει στην ανάπτυξη;
 
Μιχάλης Ζορπίδης: Ασφαλώς. Μετρήστε τους μήνες κατά τους οποίους δεν έχουμε σε ισχύ Αναπτυξιακό Νόμο και θα αντιληφθείτε γιατί επικρατεί επενδυτική άπνοια. Ο γενικότερος τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας του ελληνικού κράτους είναι αντί-επενδυτικός και αντί-αναπτυξιακός. Ο κάθε επιχειρηματίας είναι εκ προοιμίου ένοχος για αντικοινωνική δράση, οπότε το κράτος με τα διαφορετικά του πρόσωπα (Εφορία, Πολεοδομία, Υπηρεσίες Προστασίας Υγείας και Περιβάλλοντος. Αυτοδιοίκηση κλπ), ζει και αναπνέει για να τον μπλοκάρει. Όσο η νοοτροπία αυτή δεν αλλάζει, όσο δεν ψηφίζονται νόμοι για γρήγορη και δίκαια προώθηση των διαδικασιών τόσο δεν πρόκειται οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις να επιβιώνουν. Και όταν σε μία οικονομία σαν την ελληνική οι ΜΜΕ στενάζουν τόσο δεν είναι δυνατό να ενισχυθεί η απασχόληση και να ανακάμψει η Οικονομία.