tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Τα σχέδια της Alitrip για την ελληνική τουριστική αγορά

Συνέντευξη του αντιπροέδρου Ευρωπαϊκών Αγορών Alitrip (Fliggy) Kai Cui στην εφημερίδα "Πρώτο Θέμα" και τον Δημήτρη Μαρκόπουλο

Η θυγατρική εταιρεία του κινεζικού εμπορικού κολοσσού Alibaba, η Alitrip ή Fliggy, όπως πρόσφατα μετονομάστηκε, μετά από ενέργειες του προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, αλλά και ύστερα από διμερείς επαφές αναμένεται να εντείνει το ενδιαφέρον των Κινέζων τουριστών για τη χώρα μας και να δεκαπλασιάσει τον όγκο αφίξεων.

 

Ο αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκών Αγορών Alitrip (Fliggy) Kai Cui μίλησε στην εφημερίδα "Πρώτο Θέμα" και τον Δημήτρη Μαρκόπουλο, για τα σχέδιά του αναφορικά με την ελληνική αγορά αλλά και τα ζητήματα που πρέπει να λυθούν ώστε να επισκεφθούν την Ελλάδα ακόμα περισσότεροι Κινέζοι.

 

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη: 

 

Να ξεκινήσουμε από την ίδια την εταιρεία. Πόσα χρόνια η Alitrip βρίσκεται στην αγορά, ποια είναι η θέση της και πόσοι Κινέζοι τουρίστες τον χρόνο αγοράζουν από εσάς τα πακέτα των διακοπών τους;

 

Απ. Η Alitrip ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2010 και έχει ως αποστολή την παροχή υψηλής ποιότητας εξερχόμενων ταξιδιωτικών υπηρεσιών, προσαρμοσμένων στην ποικιλία των ταξιδιωτικών αιτημάτων από τους Κινέζους ταξιδιώτες και κυρίως τη νεότερη γενιά. Η εταιρεία μας είναι σήμερα η δεύτερη μεγαλύτερη σε απευθείας σύνδεση πλατφόρμα ταξιδιών στην Κίνα σε ό,τι αφορά τον όγκο των συναλλαγών και το 2016 εξυπηρέτησε πάνω από 25 εκατομμύρια Κινέζους τουρίστες. Επιπλέον, προς το τέλος του 2016, ολοκληρώσαμε τη μετονομασία της Alitrip σε Fliggy. Fliggy από το flying piggy (σ.σ.: ιπτάμενο γουρουνάκι), μια μάλλον παιχνιδιάρικη αλλαγή ονόματος, που στοχεύει στην προσέλκυση τουριστών.

 

Ποιος είναι ο στόχος της εταιρείας για την επόμενη πενταετία;

 

Στόχος μας είναι να προσελκύουμε περίπου 100 εκατομμύρια Κινέζους τουρίστες τον χρόνο στο εξωτερικό και μάλιστα στους καλύτερους προορισμούς παγκοσμίως. Πιστεύουμε πως είμαστε σε θέση να το επιτύχουμε αυτό και θεωρούμε ότι πρόκειται για μια εξαιρετική ευκαιρία για τη διεθνή τουριστική βιομηχανία να αξιοποιήσει στο έπακρο την ανάπτυξη του εξερχόμενου τουρισμού από την Κίνα. Σύμφωνα με το τελευταίο Βαρόμετρο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO), οι διεθνείς δαπάνες για τον τουρισμό στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 11 δισ. δολάρια, σε 261 δισ. δολάρια ΗΠΑ, πραγματοποιώντας αύξηση κατά 12% (σε τοπικό νόμισμα). Ο αριθμός των εξερχόμενων ταξιδιωτών αυξήθηκε κατά 6%, στα 135 εκατομμύρια, το 2016. Η αύξηση αυτή ενισχύει τη θέση της Κίνας ως παγκόσμιας πηγής τουρισμού από το 2012, ακολουθώντας μια τάση διψήφιου ρυθμού αύξησης των δαπανών τουρισμού κάθε χρόνο από το 2004.

 

Ποια είναι η εκτίμησή σας αναφορικά με τον τουρισμό από την Κίνα για τα επόμενα χρόνια;

 

Ο κινεζικός εξερχόμενος τουρισμός θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ταχύτατα τα επόμενα χρόνια φτάνοντας σε διψήφιο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης και υποσκελίζοντας όλες τις άλλες αγορές του κόσμου. Είμαι βέβαιος ότι θα κάνουμε τη διαφορά στην υποστήριξη της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας με προσαρμογή πάντοτε στις ανάγκες και επιθυμίες των Κινέζων τουριστών που θέλουν να έρθουν στη χώρα σας. Ταυτόχρονα, η βαθιά γνώση της πελατειακής μας βάσης -διαθέτουμε πάνω από 220 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες- αποτελεί βασικό πλεονέκτημα για τη σημαντική βελτίωση της προβολής και της φήμης της Ελλάδας ως μεγάλου τουριστικού προορισμού.

 

Τι θεωρείτε πως αγαπούν οι επισκέπτες στην Ελλάδα και πώς η χώρα μας μπορεί να γίνει πιο ανταγωνιστική σε σχέση με άλλους διάσημους τουριστικούς προορισμούς;

 

Οι Κινέζοι τουρίστες γοητεύονται από τα εκπληκτικά φυσικά τοπία του Αιγαίου και προσελκύονται από τη μοναδική ελληνική πολιτιστική και ιστορική μεσογειακή ζωή. Δηλαδή, από το καλό φαγητό και το κρασί μέχρι τη γοητευτική ατμόσφαιρα της Αθήνας και τις Κυκλάδες. Υπάρχει όμως και μια λιγότερο γνωστή πλευρά της Ελλάδας που θα θέλαμε να αναδείξουμε. Από τα λιγότερο γνωστά νησιά όπως η Κεφαλονιά, η Χίος και η Λέσβος έως την απέραντη ενδοχώρα με τα άγρια ​​βουνά, τα παραδοσιακά χωριά και τους αρχαιολογικούς χώρους. Προκειμένου να καταστεί πιο ανταγωνιστική στο ευρωπαϊκό σενάριο, η ελληνική τουριστική βιομηχανία πρέπει να σκεφτεί πραγματικά την υιοθέτηση μακροπρόθεσμης αναπτυξιακής στρατηγικής που θα περιλαμβάνει:

α) Ταχύτερη και πιο βολική διαδικασία θεωρήσεων βίζας για Κινέζους τουρίστες.
β) Απευθείας πτήσεις μεταξύ μεγάλων κινεζικών πόλεων και Αθήνας.
γ) Περισσότερες κινεζικές φιλικές εισερχόμενες υπηρεσίες και υποδομές.
δ) Ενισχυμένες δραστηριότητες προβολής της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού στην Κίνα.

 

Tο 2016 στην Ελλάδα ήρθαν μόνο 120.000 Κινέζοι τουρίστες. Γιατί πιστεύετε ότι οι αφίξεις ήταν τόσο λίγες;

 

Η έλλειψη άμεσων πτήσεων που συνδέουν την Κίνα με την Αθήνα και άλλους μεγάλους ελληνικούς προορισμούς και το χαμηλό επίπεδο τουριστικής προβολής της Ελλάδας στην Κίνα είναι σίγουρα τα βασικά ζητήματα που μέχρι στιγμής έχουν εμποδίσει τη χώρα σας να γίνει ένας από τους αγαπημένους προορισμούς των Κινέζων. Στη Fliggy πιστεύουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να «ξεκλειδώσει». Προσβλέπουμε στη συνεργασία με τις ελληνικές εταιρείες και τους κυβερνητικούς φορείς – θέλουμε να τους βοηθήσουμε να εκμεταλλευτούν όλες τις δυνατότητες της κινεζικής επέκτασης του τουρισμού.

 

Η Alipay θα βρεθεί εντός της ελληνικής αγοράς από την 1η Ιουλίου του 2017. Πιστεύετε πως θα οδηγήσει περισσότερους Κινέζους στο να επισκεφθούν την πατρίδα μας;

 

Απολύτως. Η Alipay, η πλατφόρμα πληρωμών που διαχειρίζεται η Ant Financial (εταιρεία συνδεδεμένη με τον όμιλο Alibaba), αναπτύσσεται γρήγορα και υιοθετείται από όλο και περισσότερους αερολιμένες, εμπορικά κέντρα και καταστήματα ευρείας κατανάλωσης σε όλη την Ευρώπη. Η εφαρμογή Alipay, η οποία χρησιμοποιείται ήδη από περισσότερους από 500 εκατομμύρια χρήστες στην Κίνα, τους επιτρέπει να αγοράζουν αγαθά γρήγορα και εύκολα, διατηρώντας ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας κατά τη διάρκεια των συναλλαγών – και επίλυση ζητημάτων γύρω από τη διαθεσιμότητα σε τοπικό νόμισμα. Η ενσωμάτωση της αίτησης ψηφιακής πληρωμής της Alipay στην ελληνική αγορά θα κάνει μια τεράστια διαφορά και θα απλοποιήσει τη ζωή των Κινέζων επισκεπτών, ενισχύοντας τη συνολική τους πελατειακή εμπειρία και τις δαπάνες τους ενώ ταξιδεύουν στην Ελλάδα.