tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

«Το Κρητικό διατροφικό πρότυπο, πολύτιμος τουριστικός πόρος»

Επισημάνσεις σε εκδήλωση στο ΕΒΕΧ

«Γαστρονομία και Τουρισμός» ήταν το θέμα της ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 3 Απριλίου στην αίθουσα διαλέξεων του ΕΒΕΧ.

Την εκδήλωση διοργάνωσε το Επιμελητήριο στο πλαίσιο της υποστήριξης των χανιώτικων προϊόντων με εισηγητές, τον συντάκτη γαστρονομίας στο Fnl guide.com Χάρη Τζαννή που μίλησε για τις νέες τάσεις στη γαστρονομία και τον Διευθυντή της εταιρείας Dask Branding – Δημοσθένη Μπρούσαλη ο οποίος αναφέρθηκε στο «εάν είναι όλα branding».

Στην ενότητα «Γαστρονομία και Τουρισμός» έγινε μια αναφορά στις παγκόσμιες τάσεις της γαστρονομίας, στην  ανάπτυξη νέων προϊόντων και το πως αυτά μπορούν να επηρεάσουν τον ελληνικό τουρισμό και κατά συνέπεια την ελληνική οικονομία.

Στη συνέχεια, έγινε μια παρουσίαση για την γαστρονομία ως εργαλείο ανάπτυξης και εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος μιας περιοχής. Αναλύθηκαν, ο γαστρονομικός τουρισμός σε αριθμούς, τα δεδομένα του γαστρονομικού τουρισμού, παραδείγματα από το εξωτερικό και συμπεράσματα για τους γαστρονομικούς τουριστικούς προορισμούς. Επίσης, αναπτύχθηκε η ελληνική πραγματικότητα και τονίστηκε η καθοριστική σημασία της ταυτότητας ως στοιχείο διαφοροποίησης και ανάπτυξης. Επισημάνθηκε, ότι το ελληνικό ελαιόλαδο αποτελεί ένα από αυτά τα στοιχεία και η σωστή διαχείριση του ως προϊόν αποτελεί εργαλείο ανάπτυξης που συνδέει την παραγωγή, την τοπική κοινωνία και τον τουρισμό. Τέλος, τονίστηκε η έννοια της ταυτότητας καθώς και τα βασικά βήματα ανάπτυξης και καθορισμού της ταυτότητας ενός τόπου, προϊόντος, υπηρεσίας και η σημασία της.

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΒΕΧ

«Η Κρήτη διαθέτει ένα αξιοσημείωτο τουριστικό προϊόν, με πλούσιο φυσικό περιβάλλον (θάλασσα, ορεινούς όγκους, κλπ) και σημαντικά μνημεία πολιτισμού.

Στόχος μας, είναι η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτουμε προκειμένου να επιτύχουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προσέλκυση νέων μορφών τουρισμού. Το τουριστικό προϊόν μας απευθύνεται σε πιο ενήμερους, εκλεκτικούς, απαιτητικούς πιο εύ¬πορους τουρίστες και για 12 μήνες το χρόνο», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ Γιάννης Μαργαρώνης στην ομιλία του.

Αναλυτικά ο κ. Μαργαρώνης είπε:

«Αυτό, προϋποθέτει τη σταδιακή αλλά σύντομη, κατά το δυνατόν, μετάβαση από τον μαζικό, παραθεριστικό τουρισμό της παραλίας, (ο οποίος πάντως θα συνεχίσει να είναι ένα από τα βασικά μας προϊόντα), στον θεματικό – εναλλακτικό τουρισμό. Οι ειδικές μορφές τουρισμού, ιδιαίτερα οι ήπιες μορφές μπορούν να συμβάλουν, σε μεγάλο βαθμό, στη σύνθεση και προσφορά μιας συνολικής εμπειρίας στον φιλοξενούμενο επισκέπτη.

Για τον σκοπό αυτό, συνέχισε, η Κρήτη διαθέτει πλούσιους τουριστικούς πόρους: Φυσικό περιβάλλον, πολιτιστικό απόθεμα, πλούσια παραγωγή τοπικών προϊόντων, το Κρητικό διατροφικό πρότυπο, ποιοτικές μονάδες φιλοξενίας και καλές υπηρεσίες. Παρουσιάζει όμως, σημαντικό έλλειμμα σε γενικές υποδομές προσβασιμότητας στους τουριστικούς τόπους αλλά και διακίνησης των προϊόντων της (οδικά δίκτυα, αεροδρόμια, λιμάνια, κ.λπ.).

H Κρήτη αποτελεί τη ναυαρχίδα του τουρισμού της Ελλάδας. Πρέπει όλοι να κατανοήσουμε ότι η τουριστική ανάπτυξη η προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος, της πολιτιστικής μας κληρονομιάς αλλά και της σύγχρονης πολιτιστικής παραγωγής, αποτελούν στόχους που όχι μόνο δεν αποκλείονται αμοιβαίως, αλλά αντιθέτως, δρουν συμπληρωματικά και αλληλοενισχύονται.

Το Κρητικό διατροφικό πρότυπο που απολαμβάνει παγκόσμιας αναγνώρισης, είναι ένας πολύτιμος τουριστικός πόρος που, παραμένει σχετικά ανεκμετάλλευτος. Είναι γνωστό ότι μεταξύ των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, κορυφαίο ρόλο έχει ο γαστρονομικός τουρισμός.

Πράγματι, επεσήμανε ο κ. Μαργαρώνης, η γεύση αποτελεί πολύτιμο στοιχείο του πολιτισμού μιας χώρας ή μιας περιοχής. Ιδιαίτερα, η παραδοσιακή κουζίνα, και η οινική παράδοση, ως μείζον συνθετικό της τουριστικής προσφοράς, μπορεί να είναι σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και μπορεί να συμβάλει στην απορρόφηση και προβολή των προϊόντων της κρητικής παραγωγής. Στα προϊόντα αυτά περιλαμβάνονται:

Τα προϊόντα ελιάς (ελαιόλαδο, ελιές, πολτός ελιάς, κ.λπ.), κρητικές ποικιλίες κρασιών και τσικουδιά, φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα (ποικιλίες τυριών, ανθόγαλο, γιαούρτι, κ.λπ.), παξιμάδια και άλλα αρτοσκευάσματα (καλιτσούνια, μυζηθρόπιτες, χορτόπιτες κ.λπ), μέλι, αρωματικά φυτά, αβοκάντο και τα προϊόντα από αλόη, χαρούπι κ.α.).

Σ’ αυτή την προσπάθεια, ο πολιτισμός της γεύσης και του οίνου, μαζί με τις άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, μπορεί να έχει πρωταρχικό ρόλο. Το Κρητικό διατροφικό πρότυπο, η Κρητική κουζίνα, σε αρμονική σύνδεση με τον Κρητικό αμπελώνα, αποτελούν πολύτιμους τουριστικούς πόρους.

Πριν 4 χρόνια πραγματοποιήσαμε το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αγροτουρισμού. Ο Τουρισμός Υπαίθρου είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα για την ανάπτυξη του τουρισμού μας και την διάχυση των αποτελεσμάτων του σ’ όλους τους κλάδους της οικονομίας άμεσα.

Με όχημα την γαστρονομία και την Κρητική Κουζίνα εδώ και 6 χρόνια ξεκλειδώνουμε ξένες αγορές και συμπληρώσαμε το διαφημιστικό μήνυμα για τις ομορφιές της Κρήτης μας το καλό κλίμα τις φανταστικές παραλίες και την πολύ καλή κουζίνα μας με τα ντόπια εκλεκτά προϊόντα μας.

Το τουριστικό πακέτο των Χανίων, είπε κλείνοντας ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ, συμπληρώνεται συνεχώς με νέες δραστηριότητες και νέα προϊόντα Μάρκετινγκ, δημιουργώντας ισχυρή βάση για την προσέλκυση νέων τουριστών».