tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Τουρισμός:Μόλις το 10% των αφίξεων προέρχεται από το Διαδίκτυο

Μόλις το 10% των τουριστικών αφίξεων στην Ελλάδα προέρχεται από το Διαδίκτυο

Ισχνή παραμένει η διαδικτυακή παρουσία των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα μόλις το 10% των διεθνών τουριστικών αφίξεων στην Ελλάδα να προέρχεται μέσω του Διαδικτύου. Η περιορισμένη εκπροσώπηση των εγχώριων τουριστικών επιχειρήσεων στο Ίντερνετ στερεί από τη χώρα μας μια πολύτιμη δεξαμενή τουριστών, καθώς ήδη το 51% των νοικοκυριών της ΕΕ χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για τα ταξίδια τους. Το γεγονός ότι μόλις μία στις δέκα τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα προέρχεται από το ψηφιακό κανάλι του Διαδικτύου φέρνει την Ελλάδα σε δυσμενέστερη θέση έναντι των ευρωπαϊκών και διεθνών ανταγωνιστών της. Δεν είναι τυχαίο ότι ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ αναφορικά με τις αφίξεις, που προέρχονται από το Ίντερνετ, είναι σχεδόν πενταπλάσιος της Ελλάδας και βρίσκεται στο 49%. Ανταγωνιστικές αγορές της Ελλάδας, όπως η Ιταλία και η Ισπανία έχουν σχεδόν διπλάσια ποσοστά από τη χώρα μας όσον αφορά τη συμμετοχή του Διαδικτύου στις τουριστικές αφίξεις με 26% και 24% αντίστοιχα.

Στο μεταξύ, ενώ οι διαδικτυακές αναζητήσεις για διακοπές στην Ελλάδα παραμένουν υψηλές κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, περίπου το 70% των τουριστικών αφίξεων λαμβάνει χώρα τους καλοκαιρινούς μήνες, ενισχύοντας τη δυνατότητα αύξησης των αφίξεων πέραν της κύριας τουριστικής περιόδου.

Η Ελλάδα συγκεντρώνει, πάντως, πάνω της τα φώτα της παγκόσμιας διαδικτυακές τουριστικής δημοσιότητας, σε επιμέρους τομείς όπως οι ταξιδιωτικές αναζητήσεις με αντικείμενο τον Πολιτισμό. Συγκεκριμένα, το μερίδιο της Ελλάδας αναφορικά με τις αναζητήσεις προορισμού που σχετίζεται με τον Πολιτισμό βρίσκεται στο 45% έναντι 31% της Ιταλίας και 44% της Ισπανίας.

Διαδικτυακά εργαλεία
Η τόνωση της διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων κρίνεται ως παραπάνω από σημαντική, ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι ο τουρισμός συνεισέφερε άμεσα το 2014 περίπου 17 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 20,5% του ΑΕΠ και το 20% της απασχόλησης .

Η ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη είναι σημαντική καθώς μια αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης.

Πρωτοβουλία
Να εκπαιδεύσει τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις σε διαδικτυακά εργαλεία, προκειμένου να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους, στοχεύει η πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online» της Google, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ.

Μετά την έναρξη της πρωτοβουλίας  στις αρχές Σεπτεμβρίου στην Κρήτη, όπου περισσότερες από 650 τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις εκπαιδεύτηκαν, η Google ανακοίνωσε χθες ότι επεκτείνει τη δράση στην Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες, τα νησιά του Ιονίου, τη Μακεδονία, τα Δωδεκάνησα και την Αττική.

Με την επέκταση της πρωτοβουλίας, οι επιχειρήσεις θα ενημερωθούν για τις διεθνείς τάσεις αναζήτησης των βασικών τουριστικών αγορών της Ελλάδας αλλά και του κάθε επί μέρους

προορισμού καθώς και για βέλτιστες τεχνικές που αφορούν τη διαδικτυακή τους παρουσία. Επιπλέον, θα λάβουν υποστήριξη για τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ  προκειμένου να ενισχύσουν την παρουσία τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους Χάρτες της Google, αλλά και να προωθήσουν τις προσφορές τους. Ελληνικές επιχειρήσεις, όπως το “Yoga on Crete”, το Aleka’s House και το City Circus χρησιμοποιούν ήδη με επιτυχία το διαδίκτυο για να έρθουν σε επαφή με επισκέπτες από όλο τον κόσμο.